Jövő évtől kapható a Hyundai Kona Electric az Egyesült Államokban


A Hyundai Motor amerikai képviselete Kalifornia déli részén mutatta be a vadonatúj Kona Electric modellt az amerikai média számára, az első vásárlók viszont csak jövőre kaphatják meg új villany-crossoverüket

Az új Kona Electric egy vadonatúj szabadidő-autó padlólemezre épül és ez a Hyundai első olyan, Amerikában is forgalomba kerülő kompakt elektromos crossovere, amely az aktív, környezetbarát életstílus összes területét kedvelő vásárlók számára lehet vonzó alternatíva. A Kona Electric kialakításakor a Kona terjedelmes, agresszív stílusát és alacsony, széles kiállását vették alapul, amelyhez városi és városon túli körülmények között is magabiztos kezelhetőség társul. Az új modell a Kona, Tucson és Santa Fe által alkotott Hyundai crossover palettához csatlakozik.


„Új Kona Electric modellünk egy stílusos és hatékony kompakt crossover, amelyet az olyan vásárlók igényeire szabtunk, akik környezetbarát aktív életstílust keresnek nagyvonalú hatótáv mellett” – mondta Mike O’Brien, a Hyundai Motor America terméktervezési vezetője. „Biztosak vagyunk benne, hogy az autó kiváló hatótávjával, vonzó formatervével, modern kapcsolódási technológiáival és kategóriaelső biztonsági ellátmányával új mércét állít fel az elektromos kompakt crossoverek között.”


A Hyundai Motor a bemutatón bejelentette, hogy a Kona Electric hivatalos hatótávja 258 mérföld, azaz 415 km., amivel a hasonló árkategóriájú modellek között a legnagyobb hatótávval rendelkezik. Ezzel az értékkel a Kona Electric olyan versenytársakat utasít maga mögé, mint a Chevrolet Bolt (Oel Ampera-e 238 mérföld/383 km) , a Nissan Leaf (151 mérföld/241 km), míg a Kona Electric kétszer olyan nagy hatótávval rendelkezik, mint a Ford Focus Electric (115 mérföld/185 km) és a Volkswagen e-Golf (125 mérföld/201 km).


A Kona lenyűgöző hatótávja jórészt a modell 64 kWh kapacitású lítium-polimer akkumulátorcsomagjának köszönhető, amely az energiát egy 203 lóerős és 395 Nm maximális nyomatékot termelő villanymotorhoz továbbítja. Amellett, hogy az akku kicsit nagyobb, mint a Bolté, a Kona akkumulátorának sűrűsége nagyobb, 141,3 Wh/kg. A Hyundai crossover villanymotorja emellett 1 lóerővel erősebb és 33 Nm-rel nyomatékosabb is. Kimerült akkumulátorokkal 100 kW-os villámtöltővel 54 perc, 50 kW-os villámtöltővel 75 perc alatt tölthető 80 százalékos szintre, míg töltőbox használatával a 7,2 kW-os fedélzeti töltő segítségével 9 óra 35 perc a teljes feltöltés.


A 2019-es Kona Electric elsőként a jövő év elején kerül értékesítésre az Egyesült Államokban, de kezdetben csak Kaliforniában lesz elérhető. Később a Kona Electricet a Hyundai megfogalmazása szerint más „zéróemissziós járművekre fogékony nyugati és északkeleti államokban is elérhetővé teszik. Az árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de azt elárulták, hogy a Kona Electric alapfelszereltségének része lesz a LED fényszóró, első ütközésvédelem és a 17 colos könnyűfém felni is. Emellett rendelhető lesz a fűtött bőrülés, automata klíma, 8 colos multimédia és a vezeték nélküli telefontöltés, a biztonsági ellátmányt pedig a sávtartó rendszerrel, holttérfigyelővel is bővíteni lehet. 

Forrás: hyundainews.comcarscoops.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését