Negyedik és ötödik helyet szerezte meg a Hyundai a Spanyol-ralin


Thierry Neuville a Hyundai Motorsport színeiben két szakaszgyőzelmet is megszerezve a negyedik helyen ért célba, míg Sordo ötödik helyével szintén értékes pontokat szerzett a konstruktőri világbajnokságban.   

Egy rendkívül izgalmas Spanyol-rali után a világbajnokság sorsa újra nyitva maradt, így a végső küzdelem az szezonzáró Ausztrál-ralira maradt. Előbb a legutolsó szakaszon a Hyundai Motorsport elvesztette biztosra vett dobogós harmadik helyét, miután Neuville a Power Stage szakaszon egy megütötte egyik felnijét, csak 0,5 másodperccel a harmadik helyen célba ért Elfyn Evanst követően tudta befejezni a versenyt.    


Az ötödikként befutott Dani Sordo helyi hősként segített a Hyundai Motorsportnak csökkenteni a konstruktőri világbajnokságban meglévő hátrányán. A szezonzáró verseny előtt a Hyundai Motorsport már csak 12 pont hátrányban van a listavezető Toyotával szemben. A versenyzői rangsorban azonban Neuvillenek át kellett engedni elsőségét Sebasten Ogiernak, akitől a Hyundai pilótája mindössze 3 ponttal van lemaradva. Mögöttük Ott Tänak 23 pontos hátrányával még mindig esélyes a bajnokság megnyerésére.    


A három Hyundai versenyautó által elért négy szakaszgyőzelemmel a Hyundai Motorsport Spanyolországban újra bizonyította a Hyundai i20 Couope WRC versenyautók aszfalton és murván nyújtott remek képességeit. Thierry Neuville számára a Power Stage szakaszon egy törött felni tönkretette a pilóta dobogós esélyeit, emiatt a tabellán három ponttal Ogier mögé esett vissza. 


„Ez egy őrült és nagyon intenzív verseny volt, amely az egész WRC magas szintjét bemutatta” – mondja Neuville. „Természetesen csalódott vagyok, mert nem volt lehetőségem a dobogóig autózni és a Power Stage szakaszon sem tudtam értékes pontokat gyűjteni. Pechünk volt, ami most egy kő volt, amit nem tudtam kikerülni. Ez tönkretette a jobb hátsó felninket. Szombaton több kockázatot vállalatunk és szűkíteni tudtuk a lemaradásunkat az élen lévőkhöz képest. Az utolsó szakaszon aztán meg akartunk küzdeni a Forddal, de ez nem sikerült. A világbajnoki küzdelem így az utolsó Ausztrál-rali előtt újra nyitott, a pilóták és a konstruktőrök között egyaránt. Ez egy hatalmas reklám ennek a versenysorozatnak. Tavaly a második startpozíciónk ellenére nyerni tudtunk, ott bármi lehetséges.”  


Dani Sordo már pénteken egy szakaszgyőzelemmel indított, szombaton pedig néhány kilométeren vezette a mezőnyt. A spanyol pilóta hazai futamának Power Stage szakaszán egy pluszponttal is gazdagodott. 


„Nem vagyok egészen elégedett ezzel a hétvégével, de nem vagyok teljesen csalódott sem” – mondta Sordo. „A verseny közben időt vesztettünk, mivel a gumiválasztás nagyon nehéz volt, ezért stratégiailag is nehéz ralin vagyunk túl. A legjobb teljesítményemet nyújtottam, versenyképes időket autóztunk és egészen a végéig benne volt, hogy dobogóra kerülünk. Persze az is nagy öröm volt, hogy én kezdhettem a hazai versenyt és remélem, sikerült olyan szórakozást nyújtanunk, amilyenhez hozzászoktak.”


Andreas Mikkelsen pénteken szintén egy szakaszgyőzelemmel tudta kezdeni a ralit, Ausztráliában pedig szeretné tovább támogatni a Hyundai világbajnoki törekvéseit. „Ez egy nehéz verseny volt, változó időjárási körülmények között murván és aszfalton egyaránt” – mondja Mikkelsen. „Most muszáj az összes energiánkat a szezonzáró Ausztrál-ralira összpontosítani, hogy ott Thierryt és a csapatot is a leginkább támogatni tudjuk.” 


„Minden gyártónak és a legtöbb pilótának egy nagyon intenzív és küzdelmes verseny volt ez” – mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Hihetetlen volt az izgalom és a küzdelem csak a Power Stage szakaszon dőlt el. Persze csalódottak vagyunk, hogy Thierryt egy törött felni megakadályozta abban, hogy dobogós helyezés közelébe jusson. A pénteki problémák után nagy küzdelmet vívott, hogy behozza lemaradását. A pilóták között most Sebastien Ogier van előrébb. Ez pedig azt jelenti, hogy Thierrynek Ausztráliában nem szabad őt lehetőséghez engedni. Danival az ötödik helyen sikerült elérnünk, hogy a Toyota előnye a konstruktőri bajnokságban kisebb lett. Ezért aztán a világbajnokság csak az utolsó, Ausztrál-ralin fog végleg eldőlni.”   


Forrás: motorsport-total.com

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei