Érkezik a Hyundai harmadik generációs platformrendszere



A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy a költségstruktúra fejlesztése érdekében jövőre bevezeti harmadik generációs integrált járműplatform-rendszerét.

A Hyundai csoport továbbfejlesztette járműplatform-rendszerét annak érdekében, hogy a termékgazdaságosság révén növelje globális versenypiaci helyzetét. Ugyanakkor a lépés révén magasabb minőségi színvonalon még több környezetbarát modellt lesz képes piacra dobni. 


A nemrég amerikai, európai és ázsiai befektetők részére megrendezett találkozón a csoportnyilvánosságra hozta, hogy a költségstruktúra fejlesztése érdekében vadonatúj, harmadik generációs integrált platformrendszere jövőre mutatkozik be. Az elemek legalább 90 százalékos megosztási szintjével az új platformok jelentősen csökkentik az alkatrész-, a logisztikai-, és munkaerő-költségeket. 


A Hyundai csoportnak 2005-ig tízféle platformot használt autóihoz. A vállalat 2008-ban az integrált platform első generációjával ezt a számot hatra csökkentette. Öt ével ezelőtt, 2013-ban a kis, a középkategóriás és nagy limuzinokhoz, a kompaktokhoz, a hobbiterepjárókhoz és kupékhoz használt integrált padlólemezeket a második generációhoz tovább finomították.


A közlemény szerint a platformok harmadik generációjánál a kompakt és a luxus hátsókerék-meghajtású autókra helyeznek nagyobb hangsúlyt. A hat új platformot mini kompakt, kis és középméretű, közép- és nagyméretű, középkategóriás hátsókerekes, nagyméretű hátsókerekes és kompakt autókhoz tervezéséhez használják majd fel. Az új platformok valószínűleg az elektromos járművek gyártásához is igazodnak majd.


Az ilyen integrált platformok lehetségessé teszik az autógyártók számára, hogy egy szabványosított alapstruktúrára különböző modelleket építsenek és a piaci változásokhoz jobban igazodva rugalmasabbá tegyék a gyártást. A Volkswagen már a 90-es évek elején megkezdte az integrált platformok bevezetését, a német gyártó jelenleg hatféle alapot használ.Az Audi A5 platformját például nagyjából 20 másik modell, köztük a Volkswagen Golf, Audi A3 és a C szegmensbe tartozó Skoda és Seat modellek is használják. A Volkswagen csoport platformjának azonossága eléri a 86 százalékot.  


Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését