Még egyszer frissült a Hyundai i40
A Hyundai Motor ismét frissítette középkategóriás i40 limuzin és kombiváltozatát, amely a 2019-es modellévre átdolgozott hűtőmaszkot, új dízelmotort és bővített biztonságtechnikai ellátmányt is kapott.
A Hyundai Motor még 2011-ben mutatta be a középkategóriás i40 modelljét, amelyet a Sonata modell utódjaként, kifejezetten az európai piac igényeinek megfelelően fejlesztettek. Később, 2015-re az autó megjelenését és felszereltségét is alaposan átdolgozták, hangsúlyosabbá és elegánsabbá vált a hatszögletű hűtőmaszk. belül pedig új multimédiás rendszerrel és egyéb kiegészítőkkel gazdagodott az autó.
A Hyundai tervezői most a 2019-es modellévre újfent a hűtőmaszkhoz nyúltak, amelyet a márka mostani modellpalettájához igazítva kaszkádosan íveltté tették, benne pedig a korábbi vízszintes pálcákat hálós minta váltotta fel. A külső megjelenést ezenfelül új mintázatú 18-as alufelnikkel dobták fel, míg a kisebb felnik a korábbiakkal egyező mintát viselnek.
Az új i40 utasterében két új színkombináció jelenti az újdonságot: Merlot vörös és szürke-fekete kombináció, míg a fekete és a bézs belső színvilág a korábbi modellekből már ismerős lehet. Az összes belső szín kérhető bőrkivitelben is. Emellett újak az ajtók oldalkárpitjai, amelyek passzolnak az ülések színezéséhez, a Merlot vöröshöz és a szürke belsőhöz a műszerfalon is végigfutó fémbetétek is járnak.
A frissített i40 biztonságtechnikailag is sokat fejlődött. Ebbe a modellbe is bekerült a Hyundai SmartSense gyűjtőnéven emlegetett biztonságtechnikai csomagja, amelyben többek között a frontális ütközésvédelem is megtalálható. Ez 10 km/óra feletti sebességnél érzékeli az autó előtti mozgást és vészhelyzetben riasztja a vezetőt és amennyiben szükséges, automatikusan fékez is.
Végül, de nem utolsósorban a legfontosabb változás, hogy a 2019-es Hyundai i40 modellben is lecserélték a korábbi 1,7-es dízelmotort és helyére egy 1.6 literes SmartStream CRDi erőforrás érkezett. A kétféle, 115 és 136 lóerős teljesítményszinten elérhető motor teljesíti a szigorú Euro 6d kibocsátási szabványt is. A gyengébb változathoz csak hatfokozatú manuális, míg az erősebb verzióhoz a hatfokozatú kézi mellett egy hétfokozatú duplakuplungos 7DCT váltó is kérhető. Az új i40 emellett megtartotta az 1.6-os, 135 lovas alap benzinmotorját is.
A Hyundai i40 modelljének valószínűleg ez lesz az utolsó frissítése. A várakozások szerint ugyanis hamarosan érkezik a vállalat új középkategóriás modellje, amely formailag sokkal jobban hasonlít majd az Európán kívül továbbra is kínált Sonata modell legújabb, jövőre bevezetésre kerülő generációjára.
Forrás: carscoops.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!