Neuville a Hyundai pilótájaként megvédte elsőségét a Wales-ralin


Habár a Hyundai Motorsport a hétvégi Wales-ralin egyértelműen alulteljesített, a csapat vezető pilótájaként Thierry Neuvillenek ötödikként is sikerült megőriznie vezető helyezését a ranglistán.  

Thjierry Neuville már az első napot a második helyen tudták zárni, így másnap megpróbáltak minél többet lefaragni a hátrányukból, két szakaszon pedig a leggyorsabb időt is futották. A próbálkozások közben azonban Neuville autója egy gyors jobbkanyarban kicsúszott és egy bokorban állt meg. Nagyjából egy percet veszített, mire ki tudták szedni autóját, amivel a nyolcadik helyig esett vissza. Ezt követően a hátrány ledolgozásán dolgozott, amelynek köszönhetően vasárnap az ötödik helyen érhetett célba. Ezenkívül két bónuszpontot is begyűjtött, amikor a Power Stage szakaszon negyedik helyen végzett. Két versennyel a szezon vége előtt így Neuville 189 ponttal vezeti a pilóták világbajnokságát, amivel 7 ponttal előzi meg a második helyen álló Sébastien Ogiert. 


A verseny Andreas Mikkelsen számára sem kezdődött jól. A norvég páros az első szakaszokon nehezen találta saját ritmusát, így az első napot a kilencedik helyen zárták. A második napon Mikkelsennek megvolt az az előnye, hogy elsőként mehetett végig a pályán, amit ki is használt. Három szakaszgyőzelmet aratott és a napot már a hatodik helyen zárta és ezt a pozíciót egészen a rali végéig sikerült is megvédenie.


Hayden Paddon és navigátora egy kiszámítható versenyt teljesítettek, ahol nem voltak sem nagy csúcspontok, sem mélypontok. A rali közben elértek néhány szakaszgyőzelmet és szakaszidejük volt a legjobb háromban is, a végén pedig Paddonnak még kellett elégednie a Neuville és Mikkelsen mögötti hetedik hellyel.

„Ezen a hétvégén mindent beleadtunk" - mondta Neuville.  „A szombati kicsúszás miatt sajnos nem volt esélyünk dobogós helyezésre, de így is sikerült néhány helyet javítanunk. A bajnokság most nyíltabb, mint előtte és valódi hármas küzdelemmé vált Ogier, Tänak és köztem. Ennek örülnek a szurkolók, de nekem persze jobban tetszene, ha nagyobb volna az előnyöm. Nem azt kellene néznünk, hogy az elmúlt versenyeken mi történhetett volna jobban, Ha Nem arra kell koncentrálnunk, hogy a két utolsó versenyt megnyerjük."


„A második versenynapon elért sikereinket követően vasárnap megint minden olyan rosszul alakult, mint pénteken" - mondta Mikkelsen.  „Szombat este sajnos nem éreztem jól magam, ezért az utolsó napi szakasz videóelemzését kihagytam. Ez biztosan nem segített, volt néhány ijesztő pillanatunk. Midenesetre sikerült célba érnünk, de más körülmények közöttt biztosan több is lehetett volna, mint a hatodik hely." 


„Még ha a végeredmény jobb is lehetett volna, volt pár olyan pozitív dolog, amit magunkal vihetünk erről a versenyről" - mondta Paddon. Nekünk szombaton sikerült néhány szakaszgyőzelmet és top 3 eredményt elérni, azonkívül összességében egészen jól éreztük magunkat a Hyundai versenyautónkban. Viszont főleg vasárnap nagyon csúsztak az utak, ezért nem sikerült az erőt jól beosztani. Most az idei utolsó bevetésünkre készülünk Ausztráliában. Természetesen egy csúcsponttal szeretnénk ott zárni a szezont."   


„Azt reméltük, itt majd a dobogós helyért, vagy akár a győzelemért is küzdhetünk majd" - mondta Michel Nandan csapatfőnök. „Ez sajnos nem sikerült. Részben azért, mert nem voltak jól beállítva az autóink. Thierry kicsúszása aztán még hátrébb vetett minket. Így az utolsó napot azzal kezdtük, hogy a lehető legtöbb pontot kell magunknak megmentenünk. Nem azt az eredményt céloztuk meg, amit reméltünk és ez a címvédésünket biztosan nem segítette. Már csak két versenyünk maradt hátra ahhoz, hogy visszavágjunk, ami különösen a konstruktőri versenyben nem lesz egyszerű. Mindent fel kell tennünk a mérlegre ahhoz, hogy nyerni tudjunk."  


Forrás: speed-magazin.de

Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését