A Hyundai jelzőlámpás napellenzőt készít
A Hyundai Motor Group nemrég egy olyan szabadalmi beadványt nyújtott be, amelynek segítségével a vezető minden körülmények között láthatja a közlekedési jelzőlámpák jelzéseit.
Kivel ne fordult volna elő, hogy egy lámpás kereszteződésben a szembesütő nap ellenére fel kellett hajtani a napellenzőt, hogy lássa a jelzőlámpa jelzéseit. Közben pedig a nap majd’ kisütötte a szemeit. Erre nyújthat tökéletes megoldást a Hyundai legújabb fejlesztésével. Az elképzelés szerint a napellenzőbe egy kamerát építenek, lehajtva pedig a hátoldalán, a tükör mellett egy integrált mini jelzőlámpa kapna helyet. A kamera érzékeli a jelzőlámpa állapotát, amit a számítógép feldolgoz és a helyes fényt a napellenző hátán lévő lámpákhoz irányítja. A rendszer akár a navigáció térképadatait is hasznosítva meghatározhatja a jelzőlámpák helyét.
„Amikor a napellenzőt használja a sofőr, az a szeméhez közel van és ezzel zavarja a kilátást, így a vezetőnek el kell hajolnia ahhoz, hogy lássa a kereszteződésben lévő jelzőlámpát” – írja a Hyundai a szabadalmi kérelmében. Ennek megfelelően a technológia lehetővé teszi számára, hogy „bármilyen erőfeszítés nélkül legyen képes meghatározni az előtte lévő jelzőlámpa jelzését, még akkor is, ha a vezető kilátását a napellenző korlátozza.”
Ez a rendszer ugyan csak viszonylag korlátozott mértékben használhatónak tűnik, ám a napellenzőbe épített kamerával működő technológia akkor is a vezető segítségére tud lenni, ha a jelzőlámpa valamilyen okból kiesik a vezető látóteréből – például amikor a lámpa azút szélén van és egy tárgy eltakarja azt.
Vélhetően ez a rendszer főként azoknak lehet segítségére, akik sokat tartózkodnak az autóikban és akik gyakran városi forgalomban használják azt. Más szóval elsősorban a taxisofőrök, fuvarozók számára lehet ideális, akik egész napjukat a volán mögött töltik. De azok számára is hasznos lehet, akik gyakran használják autójukat napfelkeltekor és napnyugtakor, vagyis amikor a nap alacsonyabban van és így gyakran a jelzőlámpa mögött süt.
A szabadalmi kérelem egyszerűségéből adódóan valószínűsíthető, hogy a technológia nem lesz túl drága, de viszonylag könnyen beépíthető lesz, így a Hyundai csoport várhatóan viszonylag alacsony felárért tudja majd kínálni ezt az új extrát.
Forrás: autoguide.com
Dönci Hyundai Blogja már a Facebookon is! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!