A Hyundai dizájnfőnöke szerint a java még csak most jön
Az idei New Yorki Autószalonon bemutatott Sonata egy új kezdetet jelent a Hyundai Motor formatervezési irányzatában, ám a formákért felelős vezető szerint ez még csak a kezdet.
„Várják csak ki, ez még csak a kezdet… az egész világ meg fog őrülni, amikor meglátják az új Tucsont” – mondta Sang-yup Lee, a Hyundai formatervezési alelnöke. Lee közreműködött az új Sonata, a nemrég bemutatott Venue crossover és a jövőre érkező új Tucson megalkotásában. Habár korábban a luxusautók és a nagyteljesítményű modellek, így pl. a Chevrolet Corvette, vagy a Bentley és az Audi megalkotása volt a fő feladata, Lee azt mondja, egyáltalán nem kevésbé nehéz nagy példányszámban készülő, olcsó autókat tervezni, mint exkluzív ügyfélkörnek szupersportkocsikat. „A vásárlók adottságai persze eltérőek, de ők is ugyanazt az értéket keresik. Ez valójában egy állandó küzdelem a formai és mérnöki munka között.”
Ez a harc vezetett az új Sonata jellegzetes LED menetfényének megalkotásához, amely a fényszóró mellől a motorháztetőre kanyarodik fel, hogy elnyújtva krómdíszként folytassa útját az első ajtókig. Lee elárulta, hogy a mérnökök egy lézeres marási folyamatot dolgoztak ki, amelynek révén a LED fényeket nagyobb élek nélkül tudták elrejteni a krómozott díszlécekben. „Ez olyasvalami, amit értékelni kell és azt gondolom, remekül oldottunk meg.”
Lee és a Hyundai dizájnfőnöke, Luc Donckerwolke az „Érzéki Sportosság” néven jelentősen megváltoztatták az autógyártó formatervezési nyelvét, amit leggyakrabban eddig a márka 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott Le Fil Rouge tanulmányautójával azonosítanak. Ez ugyan az új Sonata előzeteseként szolgált, ám Lee a koncepció egyes formai elemeit más jövőbeli modellekre is alkalmazni fogja. Részleteket ugyan nem árult el, csupán annyit mondott, a korábbi generációk azonosságai után az autógyártó új limuzinjai és crossoverei teljesen egyedi profilt kapnak. De vajon a drámaian más kinézet működhet azonos autógyártón belül?
„Ez ugyanúgy működik, mint a márkakép. A kérdés a rendezettség. Igen, van benne állandóság, de ezt nem lehet első pillantásra látni egy-egy autóról. amikor elkezded közelebbről vizsgálni a formát, észreveszed, hogy ez egy jellegzetes Hyundai részlet” – magyarázza Lee. Az egyik ilyen részlet az új Venue hűtőmaszkja, amely vegyes reakciókat váltott ki a New Yorki Autószalonon. A krómozott rács mintázata látszólag eltávolodik a Hyundai Santa Fe és más modelleken látott formáitól. Lee végighallgatta a beszélgetéseket, de azt mondja: „Ez része lesz a kis crossoverek megjelenésének. Ha az autó elejéhez érkezünk, szerettünk volna némi személyiséget adni a Venue-nek. A személyiséget pedig nem kell mindenkinek szeretnie. Ennek van egy személyisége, amit vagy szeretnek, vagy gyűlölnek.”
Lee szerint a Venue személyiségének ezen része az autó Indiában várt sikerességéből ered. Az, hogy a Venue a Hyundai egyik legkisebb autója, nem véletlen: a Venue teljes hossza alapján Indiában alacsonyabb adózási kulcs alá tartozik. A modell hossza ugyan kissé túlnyúlik a 4 méteres határon, ám a Venue indiai változata rövidebb lökhárítókat kapott és ezzel az elejétől a végéig 4 méternél is kisebb lett.
Lee azt is elmondta, hogy az amerikai és az indiai vásárlók más okokból ugyan, de hasonló értékeket képviselnek. „Indiában nagyon gazdag a kulturális nyelvezet, ami színpompás mintákat és karaktereket rejt. Valójában éppen ezért olyan erős karakter az autó… a tipológia pedig dobozos lett. És ez az Egyesült államokban is működik, mert itt sok ember karakterként tekint az autóra és ez nagyon fontos. Egy elkülönülő arc az egyik legfontosabb.”
Éppen a fentiek miatt Lee nagyon izgatottan várja, hogy az új Tucsont is megmutathassa a világnak. „Ha azt gondolják, ez izgalmas, ha meglátják az új Tucsont, meg fognak őrülni érte!”
Forrás: motorauthority.com
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!