Készül már a Hyundai i20 N


Hosszú-hosszú idő óta rebesgetik, hogy a Hyundai az i20 modellből is tervez sportváltozatot, most viszont a fotók tanúbizonysága szerint végre valóban megkezdték az i20 N tesztelését.

Amióta a Hyundai az akkor frissnek számító i20 modelljével belépett a rali-világbajnokságba, azóta időről időre felröppentek hírek arról, hogy a vállalat a megszerzett tapasztalatok alapján a versenyautó utcai változatát is elkészíti. Aztán megváltozott valami, az N sportmárka első terméke inkább a nagyobb i30 N lett, amit a Veloster és az i30 másik változata, a Fastback N követett. Most viszont egy vadonatúj fotósorozat végre megerősíti, hogy az i20 N is hamarosan megérkezik. 


A fotókon szereplő autó ugyan kevésbé látványosnak tűnik, hiszen azokon egy mostani i20 karosszériáját láthatjuk, abban azonban szinte biztosak lehetünk, hogy a lemezek alatt fontos változások történtek. A tavaly frissített Hyundai i20 ugyanis életciklusa végéhez közeledik, ezért nagyon könnyen lehet, hogy az autó alatt már a következő generáció technikája lapul, amit a Hyundai Nürburgringen található fejlesztőközpontjában tesztelnek.   


Azonban nemcsak ezért különleges a tesztautó, hanem azért is, mert az autó hátulján egy duplacsövű kipufogó kandikál ki a lökhárító alól. Eközben oldalnézetből az is feltűnő, hogy az autó mintha közelebb volna a talajhoz, mint egy normál i20-as, ami ültetett és keményebbre állított rugókra utalhat. Ezt az ötajtós tesztautón jókora méretű felnik egészítik ki, amelyek mögött az eredetinél nagyobb féktárcsák és a vörös féknyergek is előtűnnek. 


Az első és a hátsó tengelyek foltozott és így vaskosabbá tett ívei arra is utalnak, hogy a Hyundai mérnökei szélesebb nyomtávot és várhatóan nagyobb tengelytávolságot alakítottak ki az i20 és a sportos N változathoz. A külső többi elemét a normál i20 változatokról vették át, így a végleges megjelenéssel kapcsolatban egyelőre semmit nem lehet biztosra mondani.


A belső térről is sikerült fotókat készíteni, ahol az i20 szokásos műszerfalát láthatjuk és még csak nyoma sincs a tesztjárművekre és a prototípusokra jellemző diagnosztikai kábeleknek. Ami viszont egyértelműen látható változás, az a hatfokozatú kézi sebességváltó karja, amely N márkajelzésével egyértelműen jelzi az autó hovatartozását. Emellett a csomagtartóba ugyanolyan keresztmerevítőt tettek, amilyen az i30 N merevségét igyekszik növelni.   


A Volkswagen Polo GTI és a Ford Fiesta ST modellek riválisaként emlegetett jövőbeli Hyundai i20 N változatát nagy valószínűséggel a Hyundai jól bevált 1.6 literes T-GDI turbómotorja mozgathatja majd. Ez a turbófeltöltős erőforrás 180 lóerő körüli teljesítménnyel került az európai Velosterek, Kona és Tucson terepjárók orrába, de a mérnökök más modellekben akár 200 lóerő fölötti teljesítményt is ki tudnak belőle préselni. Ez ne lehetetlen, hiszen a Kia Ceed GT változatban ugyanez a motor 201 lóerős.   


Mivel a jelenlegi modell életciklusa végéhez közeledik, ezért kevésbé valószínű, hogy a most futó i20-ból építenánek egy vadonatúj N verziót. Sokkal valószínűbb, hogy 2020-ban a harmadik generációs i20 mutatkozik be először, majd röviddel ezután, 2020-2021 körül érkezhet az új i20 N. 

Forrás: motor1.comcarscoops.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A világ legviccesebb Hyundai kereskedése lett a hatvani Prémium Autóház Kft.

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését