Teljessé vált a Hyundai Ioniq megújult palettája


A Hyundai Motor Koreában bemutatta népszerű Ioniq modellcsaládjának frissített változatait, amelyek módosított külső, belső megjelenése, intelligens kényelmi biztonsági felszerelései mellett a villanyautó változat új akkumulátorával még nagyobb hatótávra képes.

A Hyundai Motor 2016 januárjában mutatta meg először a vállalat első kereskedelmi forgalomba kerülő villanyautóját, amely globális bevezetését követően hatalmas sikert ért el világszerte. Az Ioniq az első olyan modellként debütált, amely háromféle, kizárólag környezetbarát hibrid, konnektoros hibrid, illetve elektromos hajtáslánccal kerül forgalomba. Az idén januárban bemutatott frissített hibrid és plug-in változatok után most megérkezett a teljesen elektromos változat frissítése is. 


„Új Ioniq modelljeink az első generáció sikereire építkezve számos kapcsolódási és formai frissítésen estek át” – mondja Thomas A. Scmid, a Hyundai Motor Europe vezetője. „Amikor a Hyundai környezetbarát járművei kerülnek szóba, az Ioniq továbbra is úttörő marad azzal, hogy vásárlóinak könnyen használható technológiával minden szükségeset megad.” 


Az EV Trend Korea idei rendezvényén bemutatott autó erősen módosított külső megjelenése követi a korábban már megismert frissített Ioniq változatokat, így az autó jellegzetes LED fényszóróinak és nappali menetfényének futurisztikus megjelenését egy, a Konáéhoz nagyon hasonló „lebegő” hűtőmaszkkal egészítették ki. Ugyanezt lehet megfigyelni az autó hátulján, ahol hasonló mintázatúra cserélték a lámpatesteket. A megjelenést az új, légellenállás leküzdését még inkább segítő keréktárcsák teszik teljessé, amelyek a konnektoros változatokon 16 colosak, a hibrid esetében pedig 15 és 17 coll között lehet választani.     


Az új Ioniq Electric belső terében szintén nagyobb változások történtek. Az eddigi műszerfalat egy teljesen újra cserélték, amelynek központi eleme az új, 10,25 colos átmérőjű hatalmas középső érintőkijelző, amelynek navigációs rendszere már a távolból kapott frissítéseket is képes fogadni. A felhőalapú, hat nyelvet ismerő beszédfelismerő rendszerrel ellátott multimédiás egységet kiegészítő LIVE szolgáltatások köre a sebességmérő kamerák és az időjárási adatok mellett tartalmazza a közeli töltőpontokat és azok elérhetőségét is. Emellett új a műszeregység, a klímagombok érintésre működnek megváltoztatták az Ioniq Electric belső világítását is, a kék hangulatvilágítás stílusossá és modernné teszi az autó belső terét.  


Villanyautóknál persze a legfontosabb az akkumulátor mérete. A Hyundai mérnökei az eddigi 28 kWh-s helyett egy 36 százalékkal nagyobb vadonatúj, 38,3 kWh-s akkumulátort fejlesztettek az autóhoz, amellyel az Ioniq Electric a legszigorúbb koreai szabvány szerint is 271 kilométert képes megtenni, míg a WLTP célérték 294 km. Ez ugyan kevesebb, mint amire sokan számítottak, de a modell korábbi változatához képest mégis jelentős előrelépés. A fedélzeti töltő teljesítményét 6,6 kW-ról 7,2 kW-ra növelték, ami gyorsabb otthoni töltést tesz lehetővé, miközben a villanymotor teljesítményét 136 lóerősre emelték, a nyomaték viszont maradt 295 Nm.  


A villanyautó mellett az Ioniq korábban már megjelent hibrid és Plug-in változatának technikai adatait is bejelentették. Ez nem hozott nagy változást: az 1.6-os benzinmotor 105 lóerős teljesítményéhez és 147 Nm-es nyomatékmaximumához a hibridben egy 44 lóerős, a plug-in hibridben egy 61 lóerős villanymotort társítottak, a rendszerteljesítmény így végül mindkettőben 141 lóerő maradt. A hibrid akkumulátor 1,56 kWh kapacitású, míg a konnektoros változat 8,9 kWh-s akkut kap, utóbbival az autó WLTP szerint 52 km-t tud megtenni. A plug-in mellett immár a hibrid is megkapta a kormány mögötti karokat, amelyekkel Eco üzemmódban a visszatöltés mértékét, Sport üzemmódban pedig a 6DCT váltó fokozatait lehet manuálisan kapcsolni. 


A Hyundai Ioniq eddig is a kategória egyik legbiztonságosabb autója volt és ez ezután is így lesz. A frontális ütközések elkerülésére szolgáló vészfékrendszert továbbfejlesztették, amely mostantól már a gyalogosok mellett a kerékpárosokat is felismeri, mellette pedig az aktív sávtartó rendszer és a távolsági fényszóró asszisztens is alapáras, az opciós listán pedig a sávkövető rendszer és a kamera és a navigációs térkép adatait felhasználó intelligens táblafelismerő rendszer is megtalálható. Továbbfejlesztették a regeneratív fékezési rendszert is, így a vezető a kormánykerék mögötti karok segítségével, a fékpedál érintése nélkül fékezheti akár állóra az autót. A hibrid és plug-in hibrid modelleket gazdaságos vezetési asszisztenssel (Eco DAS) is felszerelték, amely a térképadatok alapján már nemcsak jelez a vezetőnek, de előrejelző energiamenedzsment rendszere az útviszonyoknak megfelelően önállóan gazdálkodik az akkumulátor energiájával azért, hogy mindig az autó mindig a leggazdaságosabban működhessen.  


Az új Ioniq lesz az első a Hyundai kínálatában, amely megkapja a márka koreai és amerikai kínálatában már évek óta működő Blue Link kommunikációs rendszert. Ezen keresztül az Ioniq vezetője a Blue Link alkalmazáson keresztül beindíthatja vagy leállíthatja autóját, bekapcsolhatja a légkondicionálót, vagy épp kinyithatja és bezárhatja autója ajtóit, ablakait. Villanyautók esetén persze lehetőség van az akkuk töltöttségi állapotának ellenőrzésére, töltés elindítására vagy a töltési beállítások módosítására is. 


A Hyundai modelljei közül elsőként az Ioniq kapja meg az eCall segélyhívó rendszert is, amely automatikusan tárcsázza a 112-t, ha a légzsákok kinyíltak. Ilyenkor az autó automatikusan elküldi a balesettel kapcsolatos legfontosabb adatokat, mint pl. a helyadatok, az esemény időpontja, a haladás iránya és az esetlegesen kioldódott légzsákok vagy más ütközési szenzorok adatai. Persze gombnyomásra a vezető is kezdeményezhet segélyhívást, ha egy közelben történt balesettel kapcsolatosan szeretne bejelentést tenni.  


Az új Hyundai Ioniq Electric alapmodelljének listaára Dél-Koreában 44,14 millió koreai von, ami kb. 11 millió forintnak felel meg. A megújult Ioniq hibrid és plug-in hibrid változatai már 2019. júliustól lesznek elérhetőek Európában, míg az Electric változat megjelenése ősszel várható. 


Forrás: hmgjournal.comhyundai.news

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését