Olcsó Santro váltaná a Hyundai Eont Indiában


A Hyundai Motor nemrég megszüntette legkisebb és legolcsóbb Eon típusát és helyét a Santro vette át, ám úgy tűnik, hogy a márkánál látnak lehetőséget egy lecsupaszított Santro változatban is.     

A Hyundai Motor indiai képviselete jelenleg vizsgálja annak lehetőségét, hogy a kétkerekűekről először autóra váltó ügyfelek számára egy lecsupaszított Santro modellt kínáljanak. A Hyundai ugyanis azzal, hogy 2018 októberétől megszüntette az Eon gyártását, most nem kínál ilyen modellt az indiai belépő kategóriában.  

A Hyundai új Santro modellje nem tekinthető olyan belépőszintű autónak sem, amilyen a korábbi Santro Xing (Atos Prime) volt 2014-ig, amikor annak gyártását is leállították. Ezt azért lépték meg, mert a vállalat hisz abban, hogy az indiai autópiac egyre igényesebb, így a modern idők autóvásárlói a kényelmet és felszereltséget egy kisautónál is többre tartják, mint az olcsóbb árfekvést. „Azt tapasztaljuk, hogy a belépőszintű autók vásárlói feljebb lépnek. Erre hatalmas az igény és óriási a potenciális növekedés lehetősége” – mondta Seon Seob Kim, a Hyundai Motor India vezetője.     


Ennek ellenére úgy tűnik, a Hyundai azokról a jelentős létszámú ügyfelekről sem szívesen mondana le, akik első alkalommal szeretnének autót választani és egy olyan belépőszintű járműben gondolkodnak, amelyet olcsón meg tudnak vásárolni. Az Eon, Maruti Wagon R, a Maruti Alto és a Renault Kwid által meghatározott szegmens eladásai az idei évben 470 ezer darab fölé emelkedtek. 

Ám egy teljesen új, a most életbelépő szigorú törésteszteknek és környezetvédelmi előírásoknak megfelelő modell kifejlesztése hatalmas beruházást igényelne. És itt jön képbe a lecsupaszított Santro. Az alacsony árú változattal a Hyundai továbbra is versenyképes maradhat a népszerű Altoval szemben, amely ma India legkeresettebb autója.   


A Hyundai várhatóan brutálisan lecsupaszítja a Santro felszereltségét ahhoz, hogy az valóban versenyképes legyen. A mostani Santro D-Lite alapmodellje már így is csak alapszintű felszerelést nyújt, amelyben a vezetőoldali légzsákon, szervokormányon, a fedélzeti számítógépen kívül érdemleges extra nincs. Habár nem erősítették meg, a Hyundai várhatóan kiveszi pl. a kettős színárnyalatú belsőt, esetleg nem lesz fedélzeti számítógép, szervokormány, de még a belső világítás is a költségcsökkentés áldozatául eshet.   

Forrás: autocarindia.com

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését