Teszten a Hyundai Venue protoípusa


A Hyundai Motor még csak most mutatta be vadonatúj Venue modelljét, ám az újságírók egy szűk köre már kipróbálhatta az autó álcázott előszériás példányait a vállalat koreai fejlesztőközpontjában. 

A Hyundai csupán néhány hete, az idei New Yorki Autószalonon mutatta be eddigi legkisebb Venue crossoverét. Az apró Venue kicsit kisebb, mint a Kona és belépőszintű modellként szolgál a Hyundai hobbiterepes kínálatában. Bár a Hyundai Namyang tesztközpontjában vezetett prototípus vastag álcázást viselt, azóta már pontosan tudjuk, mi rejlik a takaróponyvák alatt.   


A Venue kettős fényezésével, dobozos stílusával a nagyobb Kona sportos kiállását viszi tovább, míg a belső tér előremutatóan frissnek hat. Amíg az újabb Hyundai modellekben egyre terjednek a digitális műszeregységek, a Venue klasszikus sebességmérőt és fordulatszámmérőt kapott, ami szintén a sportos karaktert erősíti. Középen egy méretes, 8 colos kijelzőn kezelhetőek a multimédia rendszerei, alatta pedig a három forgókapcsoló közül a középsőben a klímakijelző kapott helyet és ezzel egyszerűvé, minimalistává téve az autó kezelőfelületeit. És amíg az újabb Hyundaiok, így a Palisade, vagy a Sonata is nyomógombos sebességváltóval szereltek, a Venue-ben egy hagyományos váltókart lehet kezelni.  


A hátsó utastérben meglepően sok a lábhely – egy átlagos felnőttnek kényelmesen megfelelő. A magasabbak némileg több fejteret igényelhetnek annak ellenére, hogy a Venue 1,3 centivel magasabb, mint a Kona. A Venue emellett meglepően jól variálható is, mert miközben a Konánál 3 centivel keskenyebb, 13 centivel rövidebb és 8 centivel kisebb a tengelytávja, a csomagtér ennek ellenére kifejezetten tágas. Két utazótáska simán elfér benne, de még egy nagyméretű bőröndöt is be lehet tenni anélkül, hogy a 60/40 arányban dönthető hátsó üléseket le kellene hajtani. Ha pedig azt lehajtjuk, még több raktér áll rendelkezésre. A kalaptartó pedig okosan eltüntethető a hátsó ülések mögé, így nem kell kivenni ahhoz, hogy valami nagyobb tárgyat tudjunk vele szállítani. 


A Venue modellt egy vadonatúj 1.6 literes négyhengeres szívóbenzines motor mozgatja 121 lóerős teljesítménnyel, amelynek erejét a Hyundai intelligensen változó áttételű (IVT) fokozatmentes CVT váltója juttatja el az első kerekekhez. A Hyundai szerint mérnökeik rengeteget dolgoztak azon,hogy az IVT váltóérzete egy hagyományos automatára emlékeztessen. Egyelőre úgy néz ki, hogy a Venue kizárólag fronthajtással lesz elérhető, így akinek összkerékhajtásra van szüksége, annak mindenképpen a Konát kell választania. 


A dolgok egyszerűsítésére a Venue háromfél eüzemmódot kínál: Eco, Normal és Sport. Normal módban pályatempóig gyorsítva kissé nyers a motorzaj és miközben nem vág hátba a gyorsulás, az 1.6-os egészen virgoncan lendül neki. Az viszont egyértelműen érzékelhető, hogy a Hyundai a városi forgalomba szánja autóját és ez a szlalompályán is kiderült. Az autó méltóságteljesen kanyarodik, a kormányzás kiegyensúlyozott és még nagyobb tempónál is remekül követi az ívet. A fékerő még pályatampóról is gyorsan, lineárisan adagolható. Sport üzemmódban a vezérlés sokkal közvetlenebbé teszi a motor viselkedését, amitől a Venue viselkedése kissé élénkebbé válik, ám ez nem olyan drámai változás a Normal módhoz képest. A Hyundai szerint a Venue 11,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra. 


A mostani teszt csupán egy előzetes próba volt, hiszen a Venue Indiában csak május végén, Amerikában pedig előreláthatólag csak novemberben kerül a helyi Hyundai kereskedésekbe. Pont emiatt még ára sincs az autónak, ám annyi biztosra vehető, hogy a Kona 21 ezer dolláros alapára alatt lesz. Olcsó árfekvésével, egyszerű vonalvezetésével a Venue vonzó lehet azok számára, akik erre fogékonyak.    

Forrás: motor1.com, autoblog.com

Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését