Félmillió Hyundai Cretát gyártottak Indiában
A Hyundai Motor India 2015-ben bevezetett és tavaly frissített Creta kisterepjáróból 43 hónap alatt több mint félmilliót gyártottak és ebből 370 ezer darab került India útjaira.
Amikor a Hyundai indiai képviselete 2015. július 21-én hivatalosan is bemutatta vadonatúj Creta modelljét, maga a vállalat sem számíthatott arra, hogy új kisterepjárójuk ekkora sikert érhet el. Addig ugyanis egyetlen ilyen Creta méretű és árfekvésű kisterepjáró modellből sem tudtak öt számjegyű havi értékesítési eredményt elérni, ám a Hyundai modellje bevezetése óta folyamatosan tízezres nagyságrendben kerül havonta értékesítésre. A tetszetős, gazdag felszereltségű ötüléses kisterepjáró azonban folyamatosan növeli népszerűségét, így nem meglepő, hogy a Creta eladásai átlépték a félmilliós határt is.
Az eddig eladott 500 ezer Hyundai Creta modellből 370 ezer darabot a helyi piacon értékesítettek, míg a fennmaradó 140 ezer darabot exportálták. Mindent egybevéve a Hyundainak csupán kicsivel több, mint 43 hónapra– azaz kevesebb mint 4 évre – volt szüksége ehhez. Az indiai hobbiterepjárók piacán a Hyundai Creta stabilan a második helyen áll, mindössze a Suzuki Maruti képes több Vitara Breeza modellt havonta értékesíteni, amelynek összesített eladásai nemrég lépték át a 400 ezres határt.
„A Hyundai Creta a formatervezés, a teljesítmény, a biztonság és a technológia tökéletes összhangját testesíti meg” – mondta Vikas Jain, a Hyundai Motor India értékesítési vezetője. „Ez egy tökéletes hobbiterepjáró az új korszak autóvásárlóinak változatos igényeire. A kevesebb mint négy év alatt eladott 500 ezres rekordeladással a Hyundai Creta az iparágban ismét új mércét felállítva a Hyundai gyártási kiválóságának tündöklő példája lett.”
A Hyundai Creta rendkívüli népszerűségéhez az is hozzájárult, hogy a vásárlók számos motorvariáció és felszereltségi szint között válogathatnak. Az 1.4-es, 1.6-os dízel és a szintén 1.6-os benzines motor mellett a Creta utóbbi két motorját kézi és automata sebességváltóval is lehet kérni. Nem meglepetés, hogy a vásárlók nagy része a dízelmotoros változatokat részesíti előnyben, így a 370 ezerből 256 ezer darab, azaz csaknem 70 százalék a dízelmotort választók aránya.
A Hyundai tavaly vezette be a Creta ráncfelvarrott változatát, amely után 2019 elején a modell még gazdagabb, elsősorban megjelenését javító felszereltséget kapott. Mára a Creta szinte minden Indiában jelenlévő autómárka céltáblájává vált. Az elmúlt négy évben új modellek – a Mahindra XUV300, a Nissan Kicks és a Tata Harrier – is megpróbál szeletet hasítani magának a Creta piaci részesedéséből, hamarosan pedig márkák, így a Ford, a Kia és az MG is bemutatja saját új modelljeit a kategóriában. De a Hyundai sem tétlenkedik, még idén jön egy új, Cretánál kisebb crossover, az új generáció pedig valamikor 2020-ban mutatkozik majd be.
Forrás: autocarindia.com, auto.ndtv.com
Dönci Hyundai Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!