Évente félmillió villanyautót értékesítene a Hyundai 2025-re
A Hyundai Motor a harmadik negyedévi eredmények mellett azt is bejelentette, hogy 2025-re éves szinten 560 ezer darab elektromos autót szeretne értékesíteni, amit a Greenpeace kevésnek tart.
A Hyundai Motor bejelentése szerint a dél-koreai autógyártó 2025-ig 16 elektromos vagy villamosított autót kíván piacra dobni. Amennyiben a Hyundainak sikerül 2025-ig évente félmillió darab elektromos autót eladnia, az azt is jelenti, hogy a villanyautóinak termelését a jelenlegi 17-szeresére szeretnék növelni. A gyártási kapacitást ezzel együtt a Hyundainál és a Kiánál is 850-850 ezer darabosra növelnék, amivel a gyártó szerint a világ második legnagyobb villanyautó-gyártójává válhatnak.
A koreai autóóriás riválisai hasonló növekedési terveket jelentettek be: a Volkswagen 22 millió elektromos autót kíván a következő 10 évben eladni, míg a General Motors 2025-re évi egymillió értékesített villanyautóval számol. „Ez nem egy kifejezetten ambiciózus terv. Ha a Hyundainak mégsem sikerül ilyen gyorsan növelnie eladásait, az elektromos autók költségei ki fognak hatni a nyereségességükre” – mondta Jai-il Lee, az Eugene befektetési tanácsadócég egyik elemzője.
A Hyundai a harmadik negyedéves eredményeit is ismertette a bejelentéssel együtt: a harmadik negyedévben a nettó profit 365 millió dollár volt, ami az elemzők által várt 583 millió dolláros értéknél jóval kisebb lett, amely mögött a gyártási hibás motorokra elkülönített 511 millió dolláros céltartalék állhat.
A Hyundai azt is nyilvánosságra hozta, hogy eladásai főként a kínai és a koreai piacnak köszönhetően 3 százalékkal csökkentek a harmadik negyedév során, amit az Egyesült Államok bővülése és a hobbiterepjárók iránti növekvő kereslet sem tudott kiegyenlíteni. A vállalat az év végére a nyereségesség növekedésére számít, főként a Palisade terepjáró termelésének bővítése, illetve a prémiumkategóriás Genesis GV80 hobbiterepjáró bevezetésének révén.
Egy nappal a bejelentést követően a Greenpeace nyilatkozatban kritizálta a Hyundai lépését, rámutatva arra, hogy a 2025-re tervezett 850 ezer darabos éves termelési kapacitás még mindig csupán kicsivel több, mint tíz (10,3) százaléka a 2018-ban összesen előállított járműnek. A környezetvédő szervezet azt is kihangsúlyozta, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentésére tett intézkedések közben a Hyundai csoport továbbra is nagy mennyiségben gyárt kisebb és nagyobb hengerűrtartalmű benzines és dízelmotorokat. A Greenpeace szerint a Hyundai stratégiája így nem eléggé hatékony és azt kérik a vezetéstől, hogy legkésőbb 2028-ig állítsák le a belsőégésű motorok gyártását.
Egy nappal a bejelentést követően a Greenpeace nyilatkozatban kritizálta a Hyundai lépését, rámutatva arra, hogy a 2025-re tervezett 850 ezer darabos éves termelési kapacitás még mindig csupán kicsivel több, mint tíz (10,3) százaléka a 2018-ban összesen előállított járműnek. A környezetvédő szervezet azt is kihangsúlyozta, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentésére tett intézkedések közben a Hyundai csoport továbbra is nagy mennyiségben gyárt kisebb és nagyobb hengerűrtartalmű benzines és dízelmotorokat. A Greenpeace szerint a Hyundai stratégiája így nem eléggé hatékony és azt kérik a vezetéstől, hogy legkésőbb 2028-ig állítsák le a belsőégésű motorok gyártását.
Forrás: carscoops.com, koreaherald.com
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!