A Hyundai önvezető kamionkonvojt tesztelt Koreában


A Hyundai Motor a koreai Jodzsu erre a célra engedélyezett nyilvános autópályáján valós környezetben először tesztelte konvojban haladó kamionokba épített önvezető rendszerét. 

A Jodzsu „Smart Highway” egy olyan 7,7 kilométer hosszú szakasz  a központi régió gyorsforgalmi úthálózatában, amelyet a koreai kormány hozott létre az autonóm vezetési technológia fejlesztésére. Az autópályát állandóan járművekkel zsúfolt az autonóm közlekedés kutatása céljából, amely ezzel valóban nagyon hasonlít a tényleges autópálya-szakasz körülményeihez. A Hyundai Motor két pótkocsival is felszerelt Xcient teherautóval végezte el itt a tesztjét. A demonstráció sikeresen mutatta be az önvezető rendszerek alábbi technológiáit: Járművezetés konvojban, más járművek be- és kisorolása, egyidejű vészfékezés és V2V (Jármű-Jármű) kommunikációs technika. A sebességet a biztonság érdekében 60 km/órában korlátozták.

„Biztosak vagyunk benne, hogy az iparágban vezető, haszonjárművekhez fejlesztett autonóm vezetési technológiánk, amelyet ezen a demonstráción bemutattunk, forradalmi paradigmaváltáshoz vezet a szállítási és logisztikai területen" – mondta Jihan Ryu, a Hyundai Motor haszongépjármű-elektronikai vezérlőmérnöki csoportjának vezetője. „Az önálló vezetési technológiánk fejlesztésével kapcsolatos tapasztalataink és tapasztalataink megosztása révén konstruktív szinergiát próbálunk létrehozni a haszongépjárművek és a személyszállító járművek ágazatai között azért, hogy felgyorsítsuk az 5. szintű autonóm vezetési technológia elérését."


Ez a bemutató a koreai Földügyi, Infrastruktúra- és Közlekedési Minisztérium (MOLIT) által kezdeményezett projekt részeként valósult meg. A minisztérium 2018 óta törekszik az autonóm technológia úttörő erőfeszítéseinek támogatására, ezért a nemzeti projektbe a Hyundai Motor mellett a kormányt, más vállalatokat és egyetemeket is bevontak.

A járművek konvojban haladása a légellenállás csökkentése miatt előnyös, hiszen ezzel csökkenthető az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás, így a technológia a környezet védelmét is szolgálja. A konvoj akkor alakul meg, amikor a követő teherautó sofőrje megközelíti az elöl haladó járművet és aktiválja a konvoj üzemmódot. Ezen üzemmód aktiválásakor a követő teherautó valós idejű finomhangolással 16,7 méter távolságot tart fenn a vezető jármű gyorsulása és lassulása függvényében. A vezetőnek nem kell a lábát a gázpedálon tartania és fékeznie sem, ezzel jelentősen késlelteti az úton lévő vezető elfáradását és javítja a biztonságot. Az üzemmód aktiválja a sávtartó rendszert is, amely lehetővé teszi a követő teherautó sofőrének, hogy levegye kezét a kormánykerékről.


Az összekapcsolt konvoj révén a teherautók között be- és kicsatlakozó egyéb járművek is zökkenőmentesen haladhatnak. Ha egy jármű belép a konvojban haladó teherautók közé, a követő teherautó automatikusan legalább 25 méterre meghosszabbítja a távolságot. Amikor a vezető teherautó egy váratlan közlekedési helyzet miatt hirtelen vészfékezést hajt végre, az újonnan bemutatott technológia úgy reagál, hogy lehetővé teszi a következő teherautó lelassulását és megállását.

A demonstrációban mindkét teherautóban alkalmazott V2V rendszer megmutatta, hogyan javíthatja a gyorsulás és a lassulás irányítását a konvojban haladó járművek közötti valósidejű információcsere, és a rendszer tartalmazza a különböző érzékelőkből, például kamerákból és radarból álló fejlett vezetéstámogató ADAS (Advanced Driver Assistance System) rendszer információit is. Ezenkívül a V2V technológia lehetővé tette a valós idejű elülső kamera videómegosztási funkcióját is. A vezető járműről készített videók megjelenítésével a követő jármű sofőrje láthatja az előtte takarásban lévő utat, megoldva ezzel a járművezetők számára a korlátozott kilátás problémáját.


A Hyundai Motor 2018 augusztusában a Hyundai Glovis vállalattal együttműködve Dél-Korea első belföldi autópályás útját teljesítette egy önvezető teherautóval, amely a koreai Uiwang és Incshon közötti 40-km-es autópálya-szakaszon zajlott. A teherautó az SAE (Automotive Engineers Standard)szabvány szerint 3-as szintű autonóm vezetésre volt képes. A Hyundai Motor arra törekszik, hogy olyan magas szintű konvojtechnológiát fejlesszen ki, amely a járművek közötti még kisebb követési távolság mellett is működik és a jövőben az utazáshoz szükséges forgalmi információkat is ehhez optimalizálja. 

A Hyundai Xcient 40 tonnás teherautó, amelyet világszerte forgalmaznak. A Hyundai a haszongépjármű-ágazat környezetbarát vonulatát szem előtt tartva szeptemberben bemutatta az Xcient Fuel Cell teherautót is. A vállalat 2025-ig 1 600 darabot kíván ebből leszállítani Svájcban.


Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei