Valódi áruszállítással tesztelik a Hyundai új elektromos teherautóit


A Hyundai leányvállalata bejelentette, hogy új elektromos kisteherautóit a végső teszt részeként partnerükkel közösen tényleges áruszállítási feladatok közben fogják használni, miközben törekednek az elhasznált akkuk újrahasznosítására is.

A Hyundai Motor Group logisztikai leányvállalata és az SSG.com online kereskedőhálózat egy olyan szándéknyilatkozatot írt alá nemrég, amely szerint az autógyártó hűtőkamrás elektromos kisteherautókat bocsát a kereskedő rendelkezésére. A kiskereskedők között egyre élesedő környezetbarát fuvarozási versenyben ezzel a lehetőséggel az SSG.com meg tudja őrizni a mélyhűtött áruk szállítási láncának folyamatosságát.  

A Hyundai Glovis egy tonnás teherbírású Hyundai Porter és Kia Bongo elektromos kisteherautói jövő év elején kerülnek az SSG.com flottájába. „Ez lesz az első olyan elektromos kisteherautó, amit a fagyasztott és mélyhűtött termékek szállítására alkalmas hűtőkamrával szerelünk fel” – mondta a Hyundai Glovis képviselője, aki azt is hozzátette, hogy ezzel a környezetet is kevésbé szennyezik. „A szállópor szintje, a káros környezeti hatások mellett az üzemanyagköltség is jelentősen csökkenhet.”


Az elektromos kisteherautók a fejlesztés utolsó, tesztelési szakaszában kerülnek a kereskedő flottájába, ahol azt mindkét fél 2020 első felében valós körülmények között tudja kipróbálni. Az autók az átadást követően fokozatosan beépülnek az SSG.com járműparkjába, amit az idei év végég felépülő vadonatúj NEO 003 logisztikai központban használnak majd.  

Eközben a Hyundai megállapodott a Koreai Hydro & Nuclear Power (KHNP) vállalattal arról, hogy az autógyártó elektromos autóiban elhasznált akkumulátorait újrahasznosítva közösen energiatároló rendszereket (ESS) fejlesztenek. A két vállalat közösen fog működtetni egy 2 MWh-s ESS rendszert, valamint ennek alapján egy megvalósíthatósági tanulmányt készítenek a Hyundai ulsani központi autógyáránál létesítendő napelemes rendszerről. Ezt követően egy 10 MWh-s kereskedelmi modell kidolgozását kezdik meg.   


A KHNP a nagyszabású megújulóenergia-projektekkel összefüggésben 2030-ig 3 GWh-os használt akku-újrahasznosítási ESS-ek létrehozását tervezi. A vállalat ezért olyan környezetbarát életciklus-modellt kíván felállítani, amelyben begyűjtik a villanyautók elhasznált akkuit, értékelik azok teljesítményét és a megfelelő darabokat az ESS rendszerekben újrahasznosítják. Az elektromos járművek teljesítménydiagnosztikai technológiájára építve az ESS rendszerekbe 70 százalékos, vagy annál jobb állapotú akkumulátorokat építenek be. Az alkalmatlan akkukból az értékes fémeket, pl. a nikkelt és a mangánt pedig visszanyerik.

Forrás: koreatimes.co.kr, businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését