A Hyundai kifejlesztette a világ első gépi tanulási alapú sebességtartóját


A Hyundai Motor Group bejelentette, hogy kifejlesztette a világ első gépi tanuláson alapuló intelligens sebességtartó automatikáját, amely technológia a vezetőtől kapott minták alapján képes önvezető üzemmódban viselkedni. 

Az iparágban elsőként kifejlesztett technológia a mesterséges intelligenciát (AI) ötvözi a fejlett vezetéstámogató rendszerek (Advanced Driver Assistance System – ADAS) szolgáltatás keretein belül. A rendszert a Hyundai Motor Group jövőben bemutatkozó modelljeiben tervezik bevezetni. „Az új gépi tanuláson alapuló intelligens sebességszabályozó rendszer (Machine Learning based Smart Cruise Control – SCC-ML) fokozza a korábbi ADAS technológia intelligenciáját, amivel jelentősen javítsa a félautonóm funkciók praktikusságát" – mondta Woongjun Jang, a Hyundai Motor Group alelnöke. „A Hyundai Motor Group folytatja innovatív AI technológiák fejlesztési tevékenységeit azért, hogy vezesse az iparágat az autonóm vezetés területén." 


Az intelligens sebességtartó automatika (SCC) alapvetően egy önvezető funkciót és alaptechnológiát tesz lehetővé az ADAS számára: megtartja a távolságot az előtte lévő járműtől, miközben a vezető által választott sebességgel halad. Az SCC-ML egy olyan rendszerré egyesíti a mesterséges intelligenciát és az intelligens sebességtartót, amely önállóan képes megtanulni a járművezető szokásait és vezetési mintáit. A gépi tanulás révén az intelligens sebességtartó automatika ugyanúgy közlekedik, ahogyan azt a vezető tenné.

Az intelligens sebességtartó automatika működtetése érdekében korábban a vezetőnek manuálisan be kellett állítania vezetési preferenciáit, így például az előző járműhöz való távolságot és a gyorsulást. A gépi tanulás technológiája nélkül lehetetlen volt finomítani a beállításokat, hogy azok még inkább megfeleljenek a vezető egyéni preferenciáinak. Ugyanaz a járművezető például a körülményektől függően eltérően gyorsulhat nagysebességű, középsebességű és alacsony sebességű környezetben, de az ennyire részletes finomhangolás nem volt eddig lehetséges. Ezért amikor az intelligens sebességtartó automatika be volt kapcsolva és a jármű másképp működött, mint ahogyan azt elvárták volna, a járművezetők a kényelmetlenséget érzékelve inkább nem használták ezt az eszközt, mert az szorongást és bizonytalanságot okozott nekik.


A Hyundai Motor Group önállóan kifejlesztett SCC-ML rendszere a következőképpen működik: elsőként az érzékelők, köztük az első kamera és a radar folyamatosan begyűjtik a vezetési információkat és elküldik azokat a központi számítógépnek. Ezután a számítógép az összegyűjtött információkból kigyűjti a releváns részleteket, hogy azonosítsa a vezető mintáit. Ebben a folyamatban egy gépi tanulási algoritmusnak nevezett mesterséges intelligencia technológiát alkalmaznak. A vezetési mintát három kategóriába lehet sorolni: távolság az előző járművektől, gyorsulás (milyen intenzíven gyorsul fel) és reakcióképesség (milyen gyorsan reagál a vezetési körülményekre). Ezen felül a rendszer a vezetési feltételeket és a sebességet is figyelembe veszi.

Például, ha a járművezető kisebb távolságot tart fenn az előző járműtől lassú, városi araszolás közben és később is, amikor már a gyorsítósávon haladnak. Figyelembe véve ezeket a különféle feltételeket, az SCC-ML elemzést végez, hogy megkülönböztesse a több mint 10 ezer mintát, és olyan rugalmas intelligens sebességtartó technológiát fejleszt ki, amely alkalmazkodni képes a vezető bármely mintájához.


A vezetési mintára vonatkozó információkat az érzékelők rendszeresen frissítik, így tükrözve a vezető aktuális vezetési stílusát. Ezenfelül az SCC-ML kifejezetten úgy van programozva, hogy elkerülje a nem biztonságos vezetési szokások megtanulását, növelve ezzel annak megbízhatóságát és biztonságát. A közeljövőben bevezetésre kerülő és automatikus sávváltási lehetőséget is kínáló országúti asszisztens rendszerrel (HDA) együtt az SCC-ML eléri az önvezető rendszerek 2.5. szintjét.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei