A Hyundai N sportmárkája bemutatta legújabb RM19 tanulmányát


A Hyundai a Los Angelesi Autószalonon debütált RM19 Racing Midship sportautójával a Hyundai N márkájának jövőbeli nagyteljesítményű lehetőségeit mutatta be és az érkező N modellek fejlesztési bázisaként is szolgál.

A Hyundai Motor Los Angelesben mutatta be az RM19 Racing Midship sportkocsiját, ahol az RM az N márka „Racing Midship” , azaz középmotoros versenyautó felépítésére utal, amely a szupersport-autók egyik kulcsfontosságú megkülönböztető jellemzője azok bármilyen tempónál és vezetési körülmény között kiemelkedő kezelési egyensúlya és agilitása miatt.


A Hyundai 2012-ben kezdett RM (Racing Midship) elnevezésű projektjébe azért, hogy új, nagyteljesítményű motorsport-technológiákat fejlesszen és azokat összekapcsolja a jövő N modelljeivel. Az RM projekt kezdete óta, illetve az RM sorozat (RM14, RM15 és RM16) fejlődésének köszönhetően az RM modellek mindenre kiterjedő közúti tesztelésen vettek részt azért, hogy az újonnan kifejlesztett technológiákat kiértékeljék, megfigyeljék azok teljesítményre gyakorolt hatásait, és továbbfejlesszék azokat a később érkező N modelleken történő alkalmazáshoz.


„Az RM platform sokoldalú mérnöki tesztalap, amely normál utakon és környezetben is lehetővé teszi a különféle erőforrások és teljesítményszintek hatékony kiértékelését” – mondta Albert Biermann, a Hyundai Motor globális kutatás-fejlesztési részlegének vezetője. „Az RM sorozat fejlődése során mérnökeink óriási gyakorlati ismeretet szereztek a nagyteljesítményű járműdinamika terén, különféle első-hátsó súlyeloszlásokkal, valamint a teljesen lesúlyozott, nagy szilárdságú karosszéria felépítésének a jármű teljesítményére gyakorolt hatásaival együtt.”


A nagyteljesítményű, 2,0 literes turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű és kb. 390 lóerős teljesítményű motorral az RM19 négy másodpercen belül gyorsul nulláról százra. Az RM19 ugyanazt a 2,0 literes turbómotort kapta, amit a Hyundai N továbbfejlesztésével létrehozott TCR versenyautók. A TCR versenyautókkal ellentétben, amelyeket a BOP (Performance Balance) szabályai befolyásolnak, az RM19 a BOP korlátozások nélkül még több teljesítményt tud nyújtani. Az RM19 a versenyautókhoz hasonlítható teljesítményt, egyensúlyt, fékhatást és tapadást kínál, miközben megőrzi a hétköznapi képességeit.


A benzines változat mellett a legkorszerűbb elektromos hajtóművek a tiszta, mégis izgalmas hajtást biztosíthatnak az RM19 számára. Mivel a Hyundai az iparágban vezető szerepet tölt be az elektromos  meghajtás, ideértve a hibrid, plug-in hibrid, akkus elektromos és üzemanyagcellás hajtásláncok terén, a nagyteljesítményű elektromos sportautók tesztelésére különböző típusú villanymotoros erőforrások állnak rendelkezésre. A legutóbbi befektetésekkel és a Rimac Automobilival a közelmúltban kötött stratégiai megállapodás keretein belül a vállalat szorosan együttműködik a Rimac-cal nagyteljesítményű elektromos és üzemanyagcellás prototípusok kifejlesztésében. A Hyundai Motor Group stratégiai terve szerint 2025-ig 44 környezetbarát modellt vezet be, amiben Hyundai N sportmárkát is a 21. század környezetbarát harmadik évtizedébe vezeti.


„Az RM19 sportkocsi a Hyundai nagyteljesítményű N márkájának jövőbeli vágyait mutatja, erőteljesen a szupersport-autók rangos színtere felé mozdítva az N márkát " – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor Group terméktervezési részlegének ügyvezető alelnöke. "A Hyundai N nemcsak az erőteljes belsőégésű motorok révén növeli a szívverés ütemét, de az azonnali nyomaték és a környezet fenntarthatósága miatt az előremutató elektromos hajtásláncok is így hatnak."


A Hyundai N sportmárkájának N betűje Namyangra, a Hyundai Motor Koreában található globális fejlesztőközpontjára utal, ahol az N koncepció megszületett, illetve a Nürburgringre, amely a Hyundai Motor európai tesztközpontjának otthona. A Namyang és a Nürburgring közötti szoros kapcsolat megteremtette az N alapjait, amely a vállalat motorsport tapasztalataira építve izgalmas útdinamikát biztosít azoknak az ügyfeleknek, akik valóban szeretnek vezetni. Maga az 'N' embléma is ezt az ötletet testesíti meg, mivel  az egy klasszikus útkanyarulatot szimbolizál.


A Hyundai N nagyteljesítményű technológiáit az ikonikus Nürburgring Nordschleifén csiszolják tökéletesre. A Hyundai Motor gyorsított tartóssági tesztjein részt vevő minden autó 420-480 kört tesz meg a pályán száraz és vizes körülmények között, mindössze négy rövid hét alatt több mint 160 000 kilométer vezetést szimulálva. A 73 kanyarral és csaknem 21 kilométer aszfalttal rendelkező Nürburgringet a világ egyik legnagyobb kihívást jelentő versenypályájának tekintik, amelynek öröksége felülmúlhatatlan. A pálya egyben egy motorsport-komplexum is és otthont ad a Hyundai Motor saját 3 600 négyzetméteres tesztközpontjának, amelyet a Hyundai Motor Europe műszaki központja üzemeltet.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését