Digitális műszerekkel jön az új Hyundai i20
Újabb kémfotók jelentek meg a Hyundai készülő i20 kompakt kisautójáról, amelynek ezúttal szokatlanul modern felszerelésekkel rendelkező utasterébe is sikerült bepillantani.
A Hyundai a terepjárók és crossoverek növekvő népszerűsége ellenére sem hanyagolja tradicionális kategóriákba tartozó modelljeit, így a Sonata és a Grandeur limuzinok mellett a kisautók közül az i10 után az i20 is új generációt kap. Az autóról már számos többé vagy kevésbé álcázott kémfotó jelent meg a neten, ám most végre sikerült egészen közel kerülni az autóhoz.
Annyira, hogy sikerült az új autó műszerfalának egy részét is megörökíteni, amelynek legnagyobb újdonsága, hogy a korábbi analóg műszeregységet egy teljesen digitális váltotta fel. Ha közelebbről megnézzük, az is feltűnik, hogy egyrészt a sebességmérő mutatója nagyjából 5 óránál indul, miközben a fordulatszámmérő 6 óránál függőlegesen állva az óramutató járásával ellentétes irányban tud kimozdulni.
A két mutató között megjelenő rajzon pedig azt is fel lehet ismerni, nagyjából hogyan nézhet ki az új Hyundai i20 hátsó traktusa. A mostani generációhoz hasonlóan vízszintesen elnyúló lámpatesteket egy hosszanti csík köti össze, ami lehet egy betét, a lámpabúrával megegyező színű prizma, de akár egy teljes szélességében világító LED fénycsík is. A viszonylag friss, mindössze 2 269 kilométert futott tesztautó műszerfalán az is látható, hogy azt sávtartó rendszerrel is felszerelték.
A többi modern Hyundaihoz hasonlóan a vezetőtől jobbra egy magasra emelt multimédiás rendszer kijelzője figyelhető meg. A szemre terebélyesnek tűnő központi érintőkijelző mellett hagyományos, fizikai tekerő- és nyomógombok is megtalálhatóak, azonban a kormányon áttekintve az autó klímaközpontjának külön digitális kijelzője is látszik, mellette pedig az elengedhetetlen USB csatlakozók sorakoznak. A kormány kialakítása hasonló, mint a mostani i20-asokon, a nyomógombok elhelyezkedésén és a funkciókon kissé módosítottak.
Korábbi kémfotók alapján arra számíthatunk, hogy a Hyundai az i20 sorozatból is megcsinálja régen várt N szériás sportmodelljét, amelyben várhatóan a márka jól bevált 1.6 literes T-GDI motorja lesz, 200 lóerő körüli teljesítményszinttel. Ezek mellett a 2020-ban érkező új i20 kétféle, 100 és 120 lóerős teljesítményszinttel elérhető egyliteres T-GDI és piacoktól függően akár az 1.4-es dízelmotorral is kínálhatják, amelyekhez a Tucsonhoz hasonlóan 48 Voltos lágyhibrid rendszert is lehet kérni.
Forrás: motor1.com
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!