Hatvan százalékkal nőttek a Hyundai eladásai Szaúd-Arábiában


A Hyundai idén 60 százalékkal több autót tudott értékesíteni Szaúd-Arábiában, mint egy évvel korábban, amely főként a női vezetők növekedésének és az ehhez kapcsolódó marketingkampányoknak köszönhető.  

A Hyundai Motor értékesítési eredményei több mint 60 százalékkal emelkedett 2018-hoz képest, amivel vissza tudta szerezni növekedési lendületét a közel-keleti országban. Mivel a szaúd-arábiai autópiacon végre megjelentek és egyre nagyobb számban vásárolnak maguknak autót a nők, ezért a Hyundai egy új marketingstratégiával célozta meg őket, amely sikeresnek bizonyult. Emellett a Kia Motors is új modelleket mutatott be, ami jelzi, hogy a koreai autógyártók egyre több lehetőséget látnak a térségben. 

A Hyundai Motor összesen 87 661 új autót adott el az év első kilenc hónapjában Szaúd-Arábiában, míg egy évvel korábban, 2018 szeptember végéig csupán 53 499 Hyundai fogyott. Ezzel a koreai autógyártó növelni tudta piaci részesedését Szaúd-Arábiában, miközben koreai, kínai és indiai eladásai továbbra is lassan emelkednek ugyanebben az időszakban. 


A koreai autógyártók (beleértve a SsangYongot is) összesen 312 980 járművet értékesítettek Szaúd-Arábiában, amiből a Hyundai Motor termékei 23,8 százalékot, a Kia autói padig nagyjából 6 százalékot tettek ki. A Hyundai és a Kia összesített eladási eredményei így már megközelítik az ország eddigi piacvezetőjének, a Toyota Motornak az eredményeit. Az ország autópiaca az év eddigi szakaszában átlagosan 24 százalékkal tudott emelkedni, ami azt is jelenti egyben, hogy a Hyundai háromszor annyit nőtt, mint közel-keleti ország teljes piaca.   

Szaúd-Arábiában eddig 2015 volt a csúcs, akkor 844 ezer új autó kelt el, ami az ország 80 százalékának pénzügyi hátterét biztosító olajtermelés árainak esése és a kormányzat ezt ellensúlyozó adóemelései miatt tavaly nagyságrendileg megfeleződve 420 ezerre zuhant vissza. A Hyundai 2015-ben még 185 ezret meghaladó eredménye tavaly 77 332 darabra esett vissza. Nemrég viszont a szaúdi kormányzat felkarolta az autóipart, ehhez kapcsolódó munkahelyeket teremtett és stratégiailag fontos területként beépítette azt közép- és hosszú távú terveibe. 


A mostani lendületet figyelembe véve a Hyundai idén várhatóan kb. 120 ezer új autót tud értékesíteni Szaúd-Arábiában, amivel visszatér a 2012-es szintre. A vállalat úgy számol, hogy a szaúdi kormányzat által engedélyezett női vezetők száma a jövő év végéig 3 millió főre emelkedik, ami a férfi vezetők számának 30 százaléka.  

Forrás: businesskorea.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését