Csak pár darab készül a Hyundai és a Rimac közös villany-sportkocsijából


A Hyundai csoport idén májusban jelentette be, hogy 80 millió eurót befektetésével a horvát Rimac elektromos sportkocsigyártóval közösen olyan modelleket fejlesztenek, amelyek csak korlátozott darabszámban kerülnek forgalomba. 

A Hyundai és a Kia márkákat magában foglaló autóipari csoport két különálló elektromos járművet tervez a horvát Rimac Autmobili közreműködésével, amelyekről nem lehet tudni, milyen karosszériát kapnak majd, ám az biztosnak látszik, hogy legalább egyikük a Hyundai N sportmárkájának égisze alatt készül. Albert Biermann, a Hyundai fejlesztési főnöke a projekt korai stádiumára hivatkozva ugyan nem kívánt sokat elárulni, egy dolgot azonban tisztázott: „A Rimac-cal közös szupertitkos projekt csak nagyon korlátozott darabszámban készülhet.”   


Ez a szupersportautó nemcsak figyelmeztetés más márkák, így a Porsche számára, hanem egyben azt is bemutatja, mire készül a Hyundai az elkövetkező évek szériatermékeivel. Biermann arról is beszélt, hogy nemrég meglátogatta a Rimac horvát központját és elégedett volt a gyümölcsöző kapcsolattal. „A Rimac nagyon magas technológiai színvonallal rendelkezik. Ez egyezik hitvallásunkkal, miszerint semmi sem lehetetlen” – mondta Biermann. A Rimac a Hyundai-jal közösen dolgozik az RM20 elektromos versenyautó projektjén is, amely a Frankfurtban bemutatott Veloster N ETCR ikertestvére lehet.   


Korábbi pletykák szerint a Hyundai és a Rimac közös sportautója a 2018-ban bemutatott Genesis Essentia tanulmányautó szériaváltozata lehet. Biermann azonban visszautasította a felvetést és nem kívánt formai találgatásokba belemenni. „Mindenekelőtt nincs semmilyen időterv arra, hogy a titkos autónak mikorra kell elkészülnie. Hagyunk magunknak időt arra, hogy minden rendben legyen. Mindössze annyit árulhatok el, mindenkit nagyon meg fog lepni az, amit építünk.”


A projektről annyit lehet tudni, hogy az autó középmotoros felépítést kap, amely különösen a padlóvázba épített nehéz akkumulátorcsomag miatt lehet előnyös megoldás. Ezzel együtt a tömegközéppont is lejjebb kerül, ami az autó kezelését teszi stabilabbá. Biermann annyit tett még hozzá, hogy az akkumulátorok és az üzemanyagcellák tekintetében is két kihívást kell leküzdeniük: a költségeket és a tartósságot. Utóbbi elsősorban a haszonjárművek esetében lehet fontos szempont, ám a költségek továbbra is magasak. Ez csak az egyik oka annak, hogy a Hyundai N és a Rimac sportautója nagyon limitált darabszámban fog készülni. „Azt meg tudom ígérni, hogy ez egy olyan nagyteljesítményű villanyautó lesz, amilyen még soha nem készült!”  

Forrás: carbuzz.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését