Megérkezett a frissített Hyundai Grandeur


A Hyundai Motor az első hivatalos képek után Koreában immár teljes terjedelmében bemutatta a megújult Grandeur limuzint, amely átalakított külsejével, fejlett technológiával kívánja visszahódítani a limuzinoktól elpártolókat.

Ahogyan a Hyundai Motor alelnöke, Jae-hoon Chang fogalmazott a Grandeur koreai sajtóbemutatóján, a vállalat drasztikusan megváltoztatta az új limuzin formavilágát és a legmodernebb biztonsági és kényelmi felszerelésekkel látta el azt annak érdekében, hogy ezzel is igyekezzen kielégíteni a mai 30-as, 40-es éveiben járó vásárlók gyorsan változó igényeit. 


„A Grandeur az egyik legnépszerűbb autó Koreában, amelynek előző változatából több mint százezer példányt adunk el évente” – mondta Chang alelnök a dél-koreai Goyangban megrendezett bemutatón. „Az előző változat folyamatosan állandó teljesítménye ellenére úgy döntöttünk, hogy az autót egy drasztikus modellfrissítésnek vetjük alá, amivel választ adunk vásárlóink gyorsan változó életstílusára és új mobilitási élményeket nyújtunk számukra.”


A Hyundai az „Érzéki Sportosság” formanyelvet az eredetileg éppen három éve, 2016 novemberében bemutatott hatodik generációs Grandeur modellfrissített változatához is hozzáigazította. Az Érzéki Sportosságot a járműtervezés négy alapvető eleme alapján határozták meg: arányok, felépítés, stílus és technológia. Az új formanyelv a tavalyi Genfi Autószalonon kiállított Le Fil Rouge tanulmány után elsőként az idén márciusban bevezetett vadonatúj Sonata generációban mutatkozott be.


A Grandeur formájának egyik legjellegzetesebb része a paraméteres ékszer hűtőmaszk, amelyben a nappali menetfények LED kockái a főfényszóróval egy egységet képez, amivel az autó jövőorientáltságát igyekeztek hangsúlyozni. A nappali menetfényekhez rejtett lámpamegoldást használtak, így amikor az autó motorja nem jár, a lámpák a hűtőmaszk egységes részét alkotják, míg menet közben fényesen csillognak az autó két oldalán. Hátul a korábbi modell egységes lámpamegoldását gondolták tovább, de az újratervezéssel szélesebb, alacsonyabb és stabilabb benyomást keltenek, mint korábban. 


A szinte teljes formai megújulás mellett az új Grandeur méretei is megváltoztak, ezzel is alátámasztva azt a hatást, hogy ez sokkal inkább egy vadonatúj modell, nem pedig egy korábbi verzió frissítése. Az autó teljes hossza 60 milliméterrel 4 990 mm-re nőtt meg, ebből a tengelytávot 40 milliméterrel 2 885 mm-esre nyújtották meg. Az arányok változásához a szélesség 10 milliméteres növelése is hozzájárult, amely immár 1 875 mm-re nőtt.


A Grandeur belső tere mostantól olyan lakótérré alakult, amely ötvözi a fényűző anyagokat és a csúcstechnológiát. A tágas, hosszú, vízszintes kialakítás azt a benyomást kelti, hogy egy luxus társalgóban ülünk, ergonomikus, elektronikus váltógombbal (SBW), prémium bőr középkonzollal, 64 színű hangulatfénnyel. A fedélzeti érintőképernyős klímaberendezés tovább fokozza ezt a luxusérzetet.


Az új modell multimédiás rendszere az osztályának legjobb 12,3 colos műszeregységéből és a szintén 12,3 colos navigációból áll, amelyhez teljesen új grafikus-felhasználói felületet dolgoztak ki Az új grafikus felhasználói felület kék háttérvilágításával az átlátszó és barátságos tenger érzetét kelti. A felület intuitívabb és kényelmesebb felhasználói élményt nyújt a legmodernebb szórakoztató technológiákkal, így például a navigáció automatikusan, vezeték nélkül frissül (OTA) és az autót a Kakao i természetes hangfelismeréssel is felszerelték.


Zászlóshajóhoz méltóan az új Grandeur szolgáltatásaival is igazi luxuskényelmet kínál. Az autó légtisztító rendszere mikro légszűrőjének köszönhetőn a finom porszemcséket is megszűri.  A finompor-érzékelő valós időben figyeli az utastér levegőjének minőségét, és ezt négy szintben a vezető részére is jelzi. Az intelligens testtartás-állító rendszer második generációja elsőként itt jelenik meg a Hyundai kínálatában, amivel a gerinc fáradását igyekeznek megelőzni úgy, hogy a vezető méreteinek megadása után az autó ülését és a deréktámaszt automatikusan a sofőrre igazítja.


A Hyundai közleménye szerint az új Grandeur teljes körű biztonsági rendszerei az autópályás vezetési asszisztens, a parkolási ütközéselkerülő rendszer, a holttérfigyelő monitor és a biztonságos kiszállási asszisztens mellett egy vadonatúj, első kanyarodási ütközéselkerülő rendszert is magukban foglalnak. A frissített Grandeur az első olyan Hyundai modell, amiben megjelenik a kanyarodási ütközéselkerülő rendszer (Forward Collision-avoidance Assist-junction Turning – FCA-JT), amely egy kereszteződésben kanyarodáskor segít a szemből érkezővel történő ütközést elkerülni. A parkolást pedig ugyanúgy lehet az autó mellett a jármű kulcsával irányítani, ahogyan korábban a Sonata esetén. 


A Dél-Koreában már elérhető új Hyundai Grandeur egy 198 lóerős 2.5 literes négyhengeres és egy 3.3 literes, 290 lóerős V6-os benzines, egy 38 kW-os villanymotorral kiegészített, száz kilométeren akár 6,2 litert fogyasztó 2.4 literes hibrid és egy belső piacra készülő 3.0 literes LPG változatban kerül forgalomba.  A Hyundai legnagyobb zászlóshajó limuzinja 33 millió wontól (kb. 8,6 mFt) kapható, míg a legjobban felszerelt változat 37 millió wonba (kb. 9,6 mFt) kerül. 


A Hyundai közleménye szerint az előrendelés 11 napos időszakában összesen 32 179 vásárló választotta a szélesebb és hosszabb Grandeur limuzint, ami példátlan a koreai gyártású hazai modellek előrendelésének történetében, ráadásul ennek több mint a fele, 17 294 darab rendelés az előzetes fotók és adatok bemutatásának napján érkezett! A vállalat 2020-ban 110 ezer darab Grandeurt szeretne értékesíteni hazai piacán.  


Forrás: en.yna.co.krhmgjournal.comkoreatimes.co.kr

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését