A Hyundai is gyárthat a Kia új indiai üzemében


A Kia Motors nemrég indította be első indiai üzemét, ahol a Kia Indiának szánt új modelljei mellett a jövőben akár az azonos technikai alapokon nyugvó Hyundai modellek is készülhetnek.  

A Hyundai Motor két gyártóbázissal is rendelkezik az indiai Chennaiban, amelyek együttes éves kapacitása eléri a 720 ezer darabot. A Hyundainál most azonban azt fontolgatják, hogy a jövőben a csoport kisebbik leányvállalata, a Kia Motors első indiai üzemének gyártókapacitásának egy részét is igénybe vennék. A Hyundai helyi gyárai ugyanis már így is majdnem teljes kapacitáson működnek és jelenleg nincs olyan terv, ami az indiai gyártókapacitás bővítésére vonatkozna. 


A Kia Motors az indiai Andhra Pradesh Anantapur városában építette fel vadonatúj, 536 hektáros területen húzódó létesítményét, ahol évente akár 300 ezer autó is készülhet. A gyár területe azonban azt is lehetővé teszi, hogy további 100 ezer darabbal növeljék éves kapacitásukat. Ezzel szemben a Hyundai két meglévő üzeméből idén nagyjából 711 ezer új autó gördül ki, ami azt jelenti, hogy a kapacitáskihasználás szintje eléri a 98 százalékot. A koreai Hyundai központ vezetése úgy látja, hogy egy új gyár felépítése jelentős beruházást igényelne, ám ez az indiai autópiac helyzete miatt nem sürgős.    


„Az indiai hazai kereslet csökkenése miatt egy olyan új belépő, mint a Kia, valószínűleg nem lesz képes éves szinten 300 ezer új autót eladni, különösen ebből a korlátozott termékportfólióból” – mondta egy magát megnevezni nem kívánó Hyundai vezető, aki azt is hozzátette, hogy ezzel gazdaságilag is jobban járna a gyártó. A teljes kapacitásból 2021-22 körül a Hyundai nagyjából 100 ezer autót vehet majd igénybe, míg a Kia nemrég bemutatott Seltos kisterepjárója mellett további négy új modellt tervez bevezetni a következő két évben. 


„A Hyundai indiai és koreai vezetői augusztusban fognak találkozni és tovább tárgyalni a lehetőségekről, valamint döntést hozni” – mondta egy másik vezető. Hivatalosan sem a Hyundai, sem a Kia indiai képviselete nem reagált a hírre. Annyi azonban bizonyos, hogy a Hyundainak annyira nincs felesleges kapacitása, hogy tavaly októberben kénytelen volt leállítani az Eon gyártását azért, hogy helyet csináljon az új Santro kisautónak. 


A Hyundai azt is tervezi, hogy az ázsiai piacok számára növeli a CKD egységek exportját, amely révén szintén több hely szabadul fel a helyi piac számára készülő autók gyártásához. VG Ramakrishnan, az indiai Avanteum tanácsadó cég vezetője szerint a gyárak termelésmegosztása a nyereségesség maximalizálását szolgálja és egyetlen vállalat sem szeretne ilyen bizonytalan körülmények között új gyárba fektetni. „Továbbá a Kia Motors még csak most kezdte meg működését Indiában. Számos kereskedésük még csak most épül, így a teljes kapacitás kihasználása rövid távon nem jöhet szóba” – mondta.  

Forrás: financialexpress.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését