Elektromos tanulmányokat mutatott be a Hyundai Kínában


Dél-Korea két legnagyobb autógyártójaként a Hyundai Motor és a Kia Motors leányvállalata a kínai importkiállításon mutatta be a csoport legújabb jövőbemutató elektromos tanulmányait.   

A Sanghajban november elején megrendezett Kínai Nemzetközi Import Expón a Hyundai Motor bemutatta teljesen elektromos „45” tanulmányautóját. Az elektromos „45” koncepció először a szeptemberben megrendezett Frankfurti Autószalonon debütált, így ez a modell első megjelenése Európán kívül. A Kia Motors „Futuron” fantázianevű elektromos kupétanulmánya pedig itt tartotta világpremierjét. „A Hyundai Motor Group célja, hogy Sanghajban a kínai vásárlók számára bemutassa következő generációs járműveit és jövőbeli mobilitási technológiáit” – emeli ki a csoport közleményében.


A „45” elektromos tanulmányautó a Hyundai „Érzéki Sportosság” formairányzatának következő generációját hordozza, amely a járműtervezés négy alapvető formai elemének harmóniáját határozza meg: arányok, felépítés, stílus és technológia. Az autó elnevezése utal az 1974 óta eltelt 45 évre, amikor a koreai autógyártó a Torinói Autószalonon bemutatta első saját tanulmányautóját, a Pony Coupe koncepciót.


A Kia Motors Futuron tanulmányautója az autógyártó jövőben érkező elektromos autóinak formai irányzatát mutatja be. A Futuron elnevezést az angol „future is on” szavakból rakták össze, ami magyarul nagyjából annyit tesz: a jövő elkezdődött. A formavilág az autógyártó „dinamikus tisztaság” formai irányzatát jeleníti meg, amely az alapstruktúra és a dinamikus karaktervonalak kombinációjával született meg.  


A 4 850 mm hosszú, 1 550 mm magas és 3 000 mm-es tengelytávval rendelkező Futuron crossoveres profilja erős, magabiztos, sportos és modern karaktert ad az autónak. A Futuron tisztán elektromos rendszerében a nagy kapacitású akkumulátorcsomagot az utastér alatt helyezték el, amely a kerekekbe épített négy darab villanymotort látja el energiával. Így a megemelt hasmagasság és profil alacsony súlyponttal és élvonalbeli elektromos összkerékhajtási rendszerrel (e-AWD) párosul, amely villámgyorsan képes reagálni a vezető utasításaira. 


A Hyundai Motor ezen túlmenően kiállította a sorozatgyártású Nexo üzemanyagcellás autóját, amely mellett ott állt az a szintén hidrogénhajtású „Neptune” kamiontanulmány, amelyet néhány héttel korábban az Atlantában megrendezésre került 2019-es Észak-amerikai Haszonjármű-kiállításon mutattak be először. Az autógyártó emellett elhozta a függetlenné váló Genesis prémiummárka kínálatát is, valamint az üzemanyagcellás GV80 tanulmányautót, illetve az elektromos Mint kupétanulmányt is kiállították. Utóbbi az idei, előbbi a 2017-es New Yorki Autószalonon debütált.  


A Hyundai és a Kia, amelyek Hyundai Motor Groupként jelenleg a világ ötödik legnagyobb autógyártója, 2017 óta jelentős piaci visszaesést szenvedtek el Kínában, mivel Peking gazdasági támadásokat indított Dél-Korea ellen az amerikai rakétavédelmi rendszer koreai felállítása miatt. Idén január és szeptember között az autóóriás kínai eladásai az egy évvel korábbi 959 056 darabról 33 százalékkal 642 995 darabra estek vissza.   

Forrás: en.yna.co.krhyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését