A Hyundai szerint messze még az önvezető autók kora


A Hyundai Motor Group vezetője szerint ugyan azon dolgoznak, hogy az önvezető autók három éven belül megjelenjenek, sok idő fog addig eltelni, amíg az embereknek nem lesz szükségük a jogosítványukra. 

Eui-sun Chung, a Hyundai Motor Group 48 éves vezetője, aki lényegében idén 81 éves apját váltotta az elnöki székben, az autógyártás mellett egyre inkább technológiai vállalattá kívánja tenni a koreai óriáscéget. A vállalat egy hatalmas lépést tett nemrég ebbe az irányba, amikor bejelentették, hogy 4 milliárd dollárral közös vállalatot hoznak létre az Aptiv Plc-vel. A Hyundai Motor már februárban azt is nyilvánosságra hozta, hogy mintegy 12 milliárd dollár befektetéssel vesznek részt a jövőorientált projektekben, köztük az autonóm vezetési technológiák és az elektromos járművek terén.   

A nagy bejelentés után arra is volt lehetőség, hogy a megjelent újságírók kérdéseket tegyenek fel a Hyundai csoport első emberének: 


Miért tart ilyen sokáig a robotautók fejlesztése? 

Még mindig nagyon sok tesztet végzünk és nagyon sok hibát találunk a szabályokban. Ez nem arról szól, hogy megmutassuk a technológiánkat. Kényelmesebbé és biztonságosabbá szeretnénk tenni a dolgokat. Éppen ezért nem lehet, hogy egyetlen vállalat birtokolja az összes technológiát, minden játékosnak részt kell venni az ökoszisztémában. Ami nagyon fontos: Meg tudunk felelni a kormányzatok által felállított szabályoknak és a biztosító társaságok szabványainak? Ez éppen ezért nem megy gyorsan és hosszú időbe telik. Ha a 4-es vagy 5-ös szintű, vagyis a legmagasabb autonóm technológiára gondolnak, ennek elérése az indiai Új-Delhiben egészen mást jelent, mint a kaliforniai Palo Altóban. Szóval biztosak szeretnénk lenni abban, hogy olyan városokban is elérjük a 4-es, 5-ös szintet, mint amilyen Új-Delhi. Ez a végső célunk. És épp ezért hosszú út áll még előttünk.  

És vajon mennyibe fognak az ilyen autók kerülni? 

A technológia költséges és éppen ezért 2022-re talán nem tudjuk olyan szintre csökkenteni az autók árát, amilyen szintet a vásárlók elvárnának. De azt szeretnénk, ha ezeket a technológiáinkat számos modellbe beépítenénk, legyen az akár elektromos vagy belsőégésű benzines vagy dízelmotorral szerelt autó. És ennek során lehetőségünk lesz csökkenteni a költségeket. 


Miért éppen az Aptiv? 

Találkoztunk sok más vállalattal is, de biztosak voltunk abban, hogy az Aptiv valóban a legjobb partnerünk lesz. Számtalan olyan vállalat van, amely az autonóm járművezetésen dolgozik, de sok cégnek mások a céljai, mint nekünk.  

Meddig fog tartani, amíg ez a befektetett pénz megtérül?  

Úgy vélem, ez olyan tényező, amit a jövőben is folyamatosan nyomon fogunk követni az igazgatósági ülések során. Ezek olyan döntések, amelyeket továbbra is meg kell vitatnunk, hiszen a profit számunkra is nagyon fontos. 

Forrás: bloomberg.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Intagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését