A Hyundai koreai benzinkutakra tervez töltőállomásokat
Dél-Korea hisz abban, hogy egy napon az ultragyors villámtöltők ugyanolyan hétköznapiak lesznek, mint ma a benzinkutak, ezért a Hyundai-jal közösen több ezer villámtöltőt tervez a koreai benzinkutakra telepíteni.
A Hyundai Motor jelenleg azon dolgozik, hogy több hatalmas benzinkutat villanyautó töltőállomásokká alakítsanak át Dél-Koreában. Helyi lapértesülések szerint a Hyundai még az idén egy olyan pihenőhelyet kíván megnyitni Szöulban, ahol az átalakított benzinkúton nyolc ultragyors villámtöltő is működik majd.
A Hyundai szerint a vállalat „a számos lehetséges alternatíva közül a benzinkutakat is vizsgálja a villámtöltők telepítésénél.” Az autógyártó emellett más lehetőségeken is gondolkodik. Tavaly decemberben a Hyundai a Korea Expressway autópályakezelő vállalattal társult azért, hogy 2020 végéig az autópályák mellett létrehozott szervízpontokon 11 villámtöltő-állomást hozzon létre.
A Hyundai leányvállalataként működő Hyundai Oilbank olajfinomító cég tavaly megállapodást kötött a GS Caltex és SK Innovation vállalatokkal arról, hogy közösen fognak villanyautó-töltőket felállítani és üzemeltetni Dél-Korea tucatnyi benzinkútján. A tesztidőszakot követően a vállalatok közösen azt tervezik, hogy az üzleti modellt az ország 2 300 Hyundai Oilbank benzinkútjára is alkalmazni fogják. A Hyundai Oilbank tervei között szerepel töltőoszlopok felállítása üzletek és kávézók parkolóiban is.
Az SK Innovation leányvállalataként működő SK Energy olajfinomító pedig máris 12 villámtöltőt üzemeltet saját koreai benzinkútjain. A vállalat eltökélt célja, hogy 3 570 tagból álló saját benzinkútjára, illetve a Koreai Posta további 3 500 postahivatala elé is töltőállomásokat építsen. A GS Caltex 7 szöuli benzinkútjára telepített már töltőoszlopokat.
A Hyundai szerint csak Szöulban jelenleg 47 olyan benzinkút működik, ahol az elektromos autók villámtölthetőek, amely mellett számos ilyen állomás működik Daegu és Puszan városában is. Ezeket elsősorban energiavállalatok, mint az SK Energy, a GS Caltex vagy az SK Networks üzemeltetik. A koreai autógyártó két ultragyors, 350 kW-os villámtöltővel rendelkezik a Hyundai Motorstúdió látogatóközpontjában. A vállalat szóvivője szerint a jövőben épített töltőállomások hasonló töltési képességekkel rendelkeznek majd és minden töltőállomásra több oszlopot is terveznek beépíteni.
A Hyundai Motor és a Kia Motors tavaly közösen 20 százalékos részt szereztek a német töltőinfrastruktúra szolgáltató Ionity társulásban, amelyet a BMW, a Daimler, a Volkswagen csoport és a Ford alapított. A társulás már több európai helyszínen hozott létre ultragyors töltőállomásokat benzinkutak közelében. Eközben a benzinkutak közelébe telepített villámtöltők az Egyesült Államokban még gyerekcipőben járnak. A Chevron, a Cicle K, a Love’s, a Sheetz és a WaWa ugyan üzemeltet villámtöltőket az Államokban, ám ezek helyett inkább a nagy olajtársaságok, mint a Total, a BP és a Shell azok a cégek, amelyek nagyobb villámtöltő-beruházásokat terveznek.
Forrás: electrek.co