Nyolcfokozatú DCT váltót kapott a Hyundai Veloster N


A Hyundai Motor bemutatta a Veloster N legújabb modelljét, amelyet úgy  8 fokozatú duplakuplungos (N DCT) sebességváltójával úgy fejlesztettek, hogy minden eddiginél izgalmasabb vezetési élményt nyújtson. 

A Hyundai azért fejlesztette ki az N DCT változatát, hogy a manuális sebességváltó vonzó élményét az automatikus sebességváltó kényelme mellett is biztosítani tudja. Az N DCT váltóval az új Veloster N 5,6 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-ról 100 km/órára. Az N DCT elektronikusan vezérelt duplakuplungos váltója biztosítja a vezetés kényelmét, az üzemanyag-hatékonyságot, és ami a legfontosabb – a vezetés élményét. A száraz duplakuplungos váltóktól eltérően a nedves N DCT a kenési és hűtési teljesítmény jelentős javításához olajat használ, ami eddig a nagyobb nyomatékkal rendelkező tengelykapcsolókra jellemző.


Az N DCT videojáték-szerű funkciókkal rendelkezik, amelyek fokozzák a vezetés élményét. Az N Grin Shift (NGS) funkció 7 százalékkal 353-ról 378 Nm-re növeli a nyomatékot azáltal, hogy lehetővé teszi a turbófeltöltő túltöltését és 20 másodpercre maximalizálja az erőátvitel teljesítményét – ez a teljesítmény pedig biztosan kiváltja a „sofőr vigyorgását”. Ezenkívül az N Power Shift (NPS) akkor kapcsol be, amikor a motor fojtószelepe 90 százalékánál nagyobb nyitása esetén a nyomaték csökkenését optimalizálja azáltal, hogy felfelé váltás segítségével maximális teljesítményt juttat a kerekekhez. Ez a érzékenyen dinamikus gyorsulás élményét adja a vezetőnek váltás közben. 


Az N DCT-t egy N Track Sense Shift (NTS) funkcióval is felszerelték, amely felismeri, ha az útviszonyok optimálisak a dinamikus vezetéshez és automatikusan bekapcsol, akárcsak egy profi versenyautó vezetője az optimális teljesítmény elérése érdekében a megfelelő sebességfokozatot és sebességváltás ütemezést választja. Mindezek a funkciók a Veloster N továbbfejlesztett információs és szórakoztató rendszerében a legújabb operációs rendszer használatával konfigurálhatók, amely egy nagyobb, nagy felbontású, 8 colos kijelzővel rendelkezik. A rendszerhez egy JBL prémium hangrendszer is kapcsolódik.


A többi frissített funkcióval, mint amilyen a Fordulatszámmegtartó rendszer (Rev Matching), a Rajtautomatika (Launch Control) és a Túltöltés (Overboost), a Veloster N az ügyfél vezetési stílusának és az útviszonyok automatikus érzékeléséhez lett optimalizálva. Ha az autó például egy lejtőn halad, az autó rendszere a motorféket fogja használni a féktárcsák túlmelegedésének megakadályozása érdekében. Ha a sofőr versenypályán tolja az autót, akkor a Veloster N a rendelkezésre álló motorfordulatok teljes spektrumát használja a teljesítmény maximalizálása érdekében.


A Veloster N mindezeken túl rendelkezik a Hyundai SmartSense biztonsági technológiáival is, ideértve az Első ütközés-elkerülési asszisztenst (FCA), a Fáradságfigyelő asszisztenst (DAW), a Sávkövető asszisztenst (LFA), a Sávtartó asszisztenst (LKA), az Automatikus távolsági fényszórót (HBA), a Holttérütközés figyelmeztetést (BCW) és Hátsó keresztirányú ütközés figyelmeztetés (RCCW).


Az ügyfelek az új Veloster N-et opcióként N könnyűszerkezetes kagylóüléseket is választhatnak. Az egybeépített kagylóülések lágy, velúr-szerű Alacantara® kárpitanyaggal vannak burkolva azért, hogy a vezetőt a helyükön tartsák, amikor az autó nagy sebességgel kanyarodik. A pályára kész ülések vékonyabbak és körülbelül 2 kilogrammal könnyebbek, mint a hagyományos ülések. Amint a neve is sugallja, az N könnyűszerkezetes kagylóülések a háttámla felső oldalán megvilágított N logóval rendelkeznek, ezáltal növelve a belső esztétikáját. Az N logófény más belső világításelemmel összhangban működik, amivel egyedi, szórakoztató hangulatot teremtsen.


Az N DCT és más új funkciók lehetővé tették a Hyundai számára, hogy kibővítse az N márka „Élményvezetés” filozófiáját. A Veloster N most egy igazi „Kanyarvagány”, amely versenypályás képességeket hoz a hétköznapi sportautózásban. „A Veloster N a Hyundai nagyteljesítményű autókhoz fűződő megközelítését demonstrálja. Azáltal, hogy a Veloster N-t N DCT váltóval láttuk el, a vezetőknek egyszerre biztosítjuk a teljesítményt és a kényelmet” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai Motor termékfejlesztési részlegének vezetője. „Bárki, aki szórakoztató vezetési élményt szeretne, kap az alkalmon, hogy kipróbálhassa az új Veloster N-t – egy versenypályás képességgel rendelkező hétköznapi sportkocsit."


A Hyundai úgy fejlesztette nagyteljesítményű N sportmárkáját, hogy a vezető szíve gyorsabban verjen, amikor a kormány mögött van. Mivel a szórakoztató vezetés a legfontosabb prioritás, a Hyundai kifejlesztette a Veloster N-t, hogy izgalmas kanyarvételi képességeket biztosítson, a hétköznapi sportautók vezethetőségével és a versenypályás teljesítményével párosítva. A Hyundai koreai globális kutatási és fejlesztési központjában fejlesztette ki a Veloster N-t, amelynek teljesítményét a németországi Nürburgringen fekvő tesztközpontban finomították.


A Veloster N DCT elsőként még ebben a hónapban Dél-Koreában kerül piacra, más piacokra ezt követően kerül bevezetésre.  


Forrás: hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését