Elérhető árú elektromos Hyundai crossovert fejlesztenek Indiában
Miután a Hyundai tavaly bevezette első elektromos autóját, a vállalat új projektjeként belekezdett egy elérhető árfekvésű, legalább 300 km-es hatótávú villanyautó elkészítésébe.
A Hyundai Motor India vállalat nemrég vezette be a Creta kisterepjáró második generációját, amelynek indiai sajtóeseményén az autógyártó ügyvezető igazgatója, Seon Seob Kim a közeli jövőbe is bepillantást engedett. „Jelenleg egy tömegpiacra szánt elektromos jármű tervezési folyamata zajlik, amelyet elérhető áron kínálunk majd az indiai ügyfelek számára” – mondta Kim. „Úgy tervezzük, hogy az autót két éven belül bemutathatjuk. Ez egy kifejezetten Indiának szánt és Indiában készülő termék lesz, amelyet emellett olyan piacokra is exportálunk, ahol az megfelel az elvárásoknak.”
A vállalat képviselője már korábban is beszélt azon terveikről, amelyek szerint egy olcsóbb villanyautót szeretnének a helyi piac számára készíteni. Most első alkalommal volt szó azonban arról is, hogy az új elektromos autó egy teljesen különálló hobbiterepjáró lesz. És miközben a tervezés során elsősorban a villamosítás lesz a cél, a platformot rugalmasan úgy alakítják ki, hogy az akár hibrid vagy hagyományos hajtásláncok befogadására is alkalmas legyen.
Miközben az igazgató szerint szeretnék a végleges terméket legkésőbb 2022-re piacra dobni, a vállalat jelenleg különböző tárgyalásokat és vitákat folytat az „új gazdasági rendszer” lehetséges beszállító partnereivel is azért, hogy a lehetséges legjobb feltételeket teremtse meg az elérhető árú villanyautó piacra vezetéséhez. „Még túl korai lenne meghatározni az új autó árfekvését, de ha bevezetjük, leginkább a valós hatótávra fogunk fókuszálni. Ezt mindenképpen 200 km fölött szeretnénk tartani, de inkább valahol 200 és 300 km között” – mondta Kim.
Ugyan a Hyundai Motor India elégedett a Kona Electric január végéig eladott 331 darabos teljesítményével, ennek ellenére az is tény, hogy CKD összeszerelésű termékként méregdrágává tett Konát csak a legelvakultabb környezettudatos és gazdag vásárlók engedhetik meg maguknak. Még a nemrég bevezetett, hasonló méretű MG ZS EV is jelentősen olcsóbb tudott lenni a Konánál, ami meg is látszik az eladási számokon.
A Hyundainak mindenképpen szüksége van a villanyautókhoz szükséges helyi alkatrészek, részegységek beszerzésére ahhoz, hogy csökkenteni tudja indiai villanyautóinak árcéduláját. Ennek tudatában a vállalatnak az autó fejlesztésével párhuzamosan egy akkumulátorgyártó vállalatot is találnia kell, mielőtt az elektromos crossovert bemutatná.
Mostanság, amikor a Tata Nexon EV bemutatkozásával a verseny egyre agresszívabban inkább az elektromos járműpiac felé terelődik, a Hyundainak komoly versenytársakra kell számítania a közeljövőben. A Tata a Nexont 1,4 millió rúpiás (kb. 6,1 mFt) áron kezdi forgalmazni, amely mellett a Haima-Bird jövőre egy olyan villanyautót tervez piacra dobni, amely esetén 1 millió rúpiás (kb. 4,4 mFt) árat célzott meg. Mivel a Haima-Bird és a kínai Great Wall nemrég társult, érdekes lesz követni, hogyan alakul a villanyautók fejlődése Indiában a következő néhány évben.
Forrás: autocarindia.com