Érkezik a vadonatúj Hyundai H-1


A Hyundai H-1 kisteherautó és Starex névre hallgató személyautó-változata már elég idős modell, így nem véletlen, hogy Koreában megjelent az első olyan prototípus, ami már a teljesen új generációt vetíti elénk.

A Hyundai kisteherautója 2007-ben jelent meg, így már 13 éves, ami elég soknak számít az átlagosan 6 évente új személyautó-generációkat kihozó koreai vállalat palettáján. Az autó ugyan 2017 végén kapott egy lényeges ráncfelvarrást, ám az alapok továbbra is évtizedes technikát hordoztak. Ez persze sokáig nem maradhatott így, ezért a Hyundai fejlesztői US4 kódnéven megkezdték az új H-1/Starex modell tervezését, amely most végre elérkezett az országúti tesztelés időszakába. 


A főként hazájában, illetve Ázsia autópiacain népszerű kisteherautó új generációja persze vastag álcázást visel, amely alatt láthatóan kezdetleges elemek kerültek beépítésre. Ez arra utal, hogy az új modell még a fejlesztés egy viszonylag korai szakaszában tart, így a hűtőmaszk és a lámpák is csak később kapnak végleges formát. Annyi azonban ebben a kezdeti szakaszban is megállapítható, hogy a mostani trendekkel ellentétben az autó magassága lényegesen nagyobb lesz, mint a most futó változatnál, azonban az autó elöl elhelyezett motor- és a dobozforma hátsó kialakítása megmarad.    


A mostani formavilággal szemben viszont az új generáció valószínűleg finomabb íveket és vonalakat kap, ami elsősorban az autó elején és az A oszlopoknál figyelhető meg. Ezenkívül a hűtőmaszk nagysága az, ami leginkább feltűnő lehet, mert ugyan mostanában elég divatos és trendi hatalmas hűtőmaszkot rakni egy egyébként is nagy autó elejére, ám még így is az látszik, mintha az új H-1/Starex frontrésze szinte csakis és kizárólag hűtőrácsból állna. A fényszórók a hűtő két végén világítanak, míg egy radart az alsó részre, a rendszámtábla alá raktak, ami arra utal, hogy az autó a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket kapja. 


Az új modellt oldalról szemlélve is látszik, hogy mintha a mostaninál lényegesen nagyobbra méretezték volna. A mindkét oldalon elhelyezett tolóajtók segítenek bejutni a második sorba, ahol a nagyobb belmagasság miatt akár fel is lehet majd állni. Hátul nincsenek még végleges lámpatestek, azokat kezdetleges elemekkel pótolták, így pedig egyelőre lehetetlen azon túl bármit is mondani az autó hátsó kialakításáról, hogy dobozforma lesz. A kémfotón viszont az is látszik, hogy az autó független hátsó felfüggesztést kap, ami a mostaninál mindenképpen jobb rugózási komfortot fog eredményezni.   


Mindezek alapján elmondható, hogy az új H-1/Starex minden eddiginél személyautósabb érzetet fog kelteni. A fentebb említett fejlett vezetéstámogató rendszerek mellett arra lehet számítani, hogy az új generáció minden olyan kényelmi és biztonságtechnikai felszerelést tartalmazni fog, amelyet a legújabb Hyundai személyautó modellekben is megtalálunk. Ennek megfelelően a LED fényszórók, a digitális műszerfal, a hatalmas középső érintőképernyő mellett a digitális, akár mobiltelefonnal helyettesíthető kulcs is beépítésre kerülhet. Motorok terén egyelőre kevés az információ, a jól bevált 2.2 literes CRDi dízel mellett turbós benzinmotor, illetve hibrid és plug-in hibrid hajtáslánc sem elképzelhetetlen.   


Az új Hyundai H-1/Starex modell új szintre emelheti a koreai márka kisteherautóját és személyszállító kisbuszát, amely eddig is népszerű volt az ázsiai piacokon. Az új modellt várhatóan jövőre mutatják be és globális modellként reméljük, akár Európába is eljuthat.  

Forrás: autopostkorea.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését