Újra termel a Hyundai cseh gyára


A koronavírus terjedésének megfékezése miatt háromhetes kényszerpihenő után Csehországban elsőként a Hyundai Motor nosovicei üzemében kezdődött meg újra a járműgyártás. 

A Hyundai Motor Manufacturing Czech a csehországi Frýdek-Místek városa mellett található üzemében húsvét utáni első munkanapon ismét megindult a termelés. Erről Pavel Barvík, a HMMC szóvivője beszélt, aki elmondta, hogy a gyár a szokásos három helyett kétműszakos munkarenddel fokozatosan indítja újra gyártósorát.


„Lassan, a reggeli és a délutáni műszakokkal fokozatosan kezdjük meg a termelést” – mondja Barvík. „Ez lehetővé teszi a rugalmasságot a logisztika és a folyamatok terén. Abban az esetben, ha valaki hiányzik, az éjszakás műszakból be tudunk rendelni helyette más dolgozót.” A szóvivő arról is beszélt, hogy az éjszakás műszak dolgozói a héten otthon maradhattak, amely időszakra bérük 70 százalékát kapják meg.  


A jelenlegi helyzettel kapcsolatban Barvík azt is elmondta, hogy számos intézkedést hoztak a dolgozók egészségének és biztonságának megőrzése érdekében. A gyár területét naponta többször is fertőtlenítik, valamint az éjszakai műszak idejét is fertőtlenítésre fordítják. „Korlátozzuk a dolgozóink találkozási pontjait. Példaként tudom említeni a különleges étkezési rendszerünket. Az ebédlőbe ugyanis a dolgozók csak kis csoportokban elosztva folyamatosan érkezhetnek, ahol a többiektől elkülönített miniboxokban fogyaszthatják el az ebédjüket.”    


Barvík szerint a termelés fokozatos felfuttatása nem kivételes esemény a vállalat életében, mivel ugyanezt a procedúrát egy évben kétszer is végrehajtják – a gyárszintű nyári leállás és karácsony után. A különleges biztonsági intézkedések mellett ez az újraindítás azért is más, mert a gyár most készletekkel is rendelkezik, ami máskor nem szokás. Az autóipar ellátási rendszerében ugyanis általában nem termelnek készletre, hanem „just in time” rendszerben az adott időszakban folyamatosan, a megrendelések igényei szerint történik az ellátás. „A biztonsági intézkedések és főként a határszigorítások miatt azonban felhalmoztuk készleteinket” – mondja Barvík.    


A Hyundai cseh gyárában március 21-én szombaton állt le a termelés, amely az autógyártó mellett több tucat európai és dél-koreai beszállító tevékenységét is érintette. „Ezek a beszállítók igazodtak hozzánk és ugyanolyan rendszerben működnek, ahogy mi is. Csak a Morva-Szilézia régióban ez 12 ezer embert érint, amiből 3 300 saját munkavállalónk, 8 700 pedig a közvetlen beszállítóinknál dolgozik” – magyarázza Barvík.  


A HMMC parkolóiba kedd reggel 5 előtt kezdtek érkezni az autók. A legtöbb dolgozó nem kifogásolta a termelés újraindítását és azt mondják, nem félnek attól, hogy a gyárban elkaphatják a vírust. „Még mindig jobb 100 százalékos fizetésért dolgozni, mint 70 százalékért otthon maradni. Meglátjuk, mi fog történni, de én optimista vagyok és úgy gondolom, minden rendben lesz. Szerintem teljesen oké, hogy a gyár újraindul, előtte sem láttam semmilyen problémát” – mondja Tomáš Chalupa, aki reggeli műszakra érkezett. 


Mások is egyetértettek ezzel: „Most semmi sem biztonságos, de tovább kell lépnünk. Talán a járvány ki fog törni és mind elkapjuk, de az élet nem állhat meg emiatt a vírus miatt, az embereknek dolgozni kell menniük. Meg kell termelniük a fizetésüket, mert a számláikat nekik is fizetniük kell” – mondta egy neve elhallgatását kérő másik dolgozó, aki azt is hozzátette, a háromhetes kényszerpihenő alatt sokat pihent, olvasott és feltöltődött.


A nosovicei üzem a Hyundai Motor egyetlen termelőüzeme az Európai Unió területén. A HMMC gyárában naponta átlagosan 1 500 új autó készül, tavaly összesen 309 500 ix20, i30 és Tucson hagyta el a gyár területét. 2018-ban a vállalat 129,6 milliárd cseh korona bevételt és 7,22 milliárd korona nyereséget termelt.


Forrás: e15.cz

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését