A Hyundai vezető formatervezője a csoport jövőbeli irányáról mesélt


A Hyundai Motor Group vezető formatervezője, Luc Donckerwolke nemrégiben a csoportnál betöltött szerepéről, az autózás és a hamarosan érkező önvezető járművek tervezésének jövőjéről mesélt egy interjúban.

Luc Donckerwolke néhány éve került a Hyundai csoporthoz, ahol mára nemcsak a Hyundai, de a teljes Hyundai Motor Group formatervezői feladatainak összehangolásával, a jövőbeli formai stratégia kialakításával és végrehajtásával foglalkozik. A Hyundai, a Kia és a Genesis formáiért felelős dizájnert nemrég a Motor Autority magazin kérdezte a koreai autógyártó jövőbeli elképzeléseiről. 


Nemrég olyan „tiszta járműfajtákról” beszélt az autók között, mint a Porsche vagy a Land Rover – funkcionálisak, gyönyörűek és befolyásosak. De mi befolyásolja a tervezőket?

Számomra egy befolyásos formatervezés olyasvalami, amely egy évszázadig tart. Mint például az, ami a 70-es években Giugiaro-val történt, ahol valami egyszerűt készített, az emberek pedig még a mai napig ebből élnek. A Lancia Delta óta … ami Giugiaro Golfjára hasonlít.

A szintén Giugiaro által épített Hyundai Pony volt a Hyundai Motor Group első saját autója, ami immár 45 éve volt. Ez alapozta meg a csoportot. Ez volt az első autó, amit a Hyundai nagy szériában kínált. A befolyása megmaradt, amelynek génjeit Frankfurti Autószalonon bemutatott 45 tanulmányban is megelevenítettük. Ez az autó gyártásba kerül és ezzel a DNS-t a jövőbe örökítjük át. 


Mi ezzel a helyzet a 21. században?

Walter De Silva ragyogó formatervező, mert véleményem szerint ő az egyetlen, aki 12 márkát képes irányítani. Ő az egyetlen, aki ránéz a Bentley-re, az Audira, a Porschéra és minden alkalommal rá tudja hangolni az agyát az egyes márkákra, és nem próbálja ugyanazt ráerőszakolni az Audira, a Volkswagenre és a Porschéra. Nem ismerek más olyan tervezőt, aki képes lenne erre.


Most Ön a Hyundai Motor Group dizájnfőnöke, aki több márkáért is felelős. Az összes járművet együtt tudja nézni, mint De Silva?

Évente egyszer a Hyundai Motor Group összes márkája, a Hyundai Motor, a Kia és a Genesis, valamint a Hyundai haszongépjárművek összes termékét egy helyszínen kiállítjuk. Megvizsgáljuk a márkák, a szegmensek és a kontinensek közötti megkülönböztetéseket, mivel minden márka esetében más a helyzet. Egyedi autókat gyártunk például India és Brazília számára. Meg kell vizsgálnunk a kontinenseket, a márkákat, a márkák közötti kannibalizációt, a versenyképességet más márkákkal szemben, tehát ezt megtesszük.


Azt mondta, olyan dolgokat keres, amelyek jövőt adnak a márkának, mint például ahogyan Giugiaro tette a Pony-val. Mi ad jövőt a Genesis számára?

Nos, a Genesis számára ez világos. Létrehoztunk egy fiatal márkát. Az első dolog az volt, hogy a különbözőségünkkel versenyezzünk a csoporton belül – és a csoporton kívül. Ezért hoztuk létre az új DNS-t. Esélyt kaptunk egy koreai márkanévre, ami azt jelenti, hogy nagy lehetőségek rejlenek abban az értelemben, hogy megvan a szükséges technológia mögöttünk. Megvan minden olyan beszállító, amely a Hyundai Motor Group részeként szállít alkatrészeket, így teljes ellenőrzést gyakorolhatunk az általunk elvégzett tevékenységek felett. Meghatározhatjuk az egyes projektek paramétereit és ez alapvetően meghatározta a Genesis új tervezési DNS-ét.


Ez úgy hangzik, mint a teljes irányítás.

Igen. Teljes ellenőrzésünk van. Például itt vannak fényszórók. A négylámpás elrendezés, amelyekről sokat fogunk beszélni a jövőben és amelyeket a következő hónapokon keresztül egészen kb. 2023-ig láthatunk az összes elkészült autón megjelenni. Egyedülálló fénykoncepciónk van, amely senki másra nem jellemző, mert csak nekünk és általunk készült.

A saját struktúrájában él. Ha mindent ellenőrizni lehet, ez nem lehet néha őrítően sok? Hol kezdi? 

Számomra ez az izgalmas, mert nem kell másokhoz alkalmazkodni. Nem készen kap valamit (egy beszállítótól) és azt kell mondani: "Mit csinálunk vele?" Amikor a Hyundainál dolgozunk, nem azt halljuk: "Nem, ezt nem tudjuk megtenni." Most azt mondhatom: "Nem, meg tudjuk csinálni."


Ilyen sok szabadsággal a kezében úgy hangzik, meg tudja csinálni a saját tiszta járműfaját?

Meglátjuk. Ebben a pillanatban nem akarok túl arrogánsnak tűnni. Igen, számomra a legfontosabb, hogy egyértelműen rengeteg lehetőségünk van erre. Ezért szeretek ezen dolgozni. A Hyundai Motor Group ügxvezető alelnöke, Eui-sun Chung hihetetlen látomással rendelkezik. Ő egy látnok. Fiatal, éppen 49 éves. Rendkívül fiatal, rendkívül motivált, és egy autóipari vállalat vezérigazgatójaként egyáltalán nincs szűk látóköre. 

Az önvezető autókról és az autótervezés jövőjéről szeretnék kérdezni. A Hyundai éppen most nyitott irodát a Szilícium-völgyben – mások is ugyanezt teszik. Milyen a jövőkép ezen a téren?

Képzeljük el, hogy önvezető járműveik vannak – amelyek alapvetően robotok és lehetővé teszik számunkra, hogy aki még nem képes autóval közlekedni, mert nincs vezetői engedélye, vagy már nem rendelkezik vezetői engedéllyel, mert túl öreg, továbbra is élhet társadalmi életet, mert mobil maradhat. Ez az új mobilitás szépsége.


De amikor robotokra utal, akkor is ott van az az érzés, hogy személytelen, szenvedélymentes, elválasztó és meglehetősen szervetlen. Ön feladatának tekinti, hogy személyiséget adjon az önvezető járműnek, amelyet tervez?

Nem gondolja, hogy ez a folyamat már az automata sebeségváltóknál megkezdődött? 

Talán.

Számomra az automatikus sebességváltó a robotizáció első lépcsőfoka. Hirtelen egy robot csinál valamit helyetted. A sebességváltót robotizálták, tehát ez az első lépés, amikor azt mondod: "Tényleg akkor fogja váltani a fokozatokat, amikor én akarom?"


Szóval ez volt az a pont, ahol az autók elkezdtek eltávolódni a vezetőtől és önállósulni? 

Számomra igen. Ugyanez a helyzet az elektromos kormányzással. Ez alapvetõen egy nem mechanikus jelet küld a kormányszerkezeteknek. Már nem létezik ez a mechanikus kapcsolat. Miért bízzunk benne? Ha egy bizonyos távolságról szemléljük ezt, észrevehetjük, hogy valójában ez a robotizáció már régen megkezdődött. Bízunk benne? Hogy őszinte legyek, nem szeretem az automatikus sebességváltót. Utálom az automatikus sebességváltót, függetlenül attól, hogy PDK vagy CVT vagy bármi más típusú. Utálom őket. De sajnos ez az, amit mindenki akar.

Gondolja, hogy ez az autó külső megjelenésén is megnyilvánul a jövőben?

Igen.

Hogyan? 

Nos, az tény, hogy az első lépés megtörtént abban az irányban, hogy megszabadítsa a vezetőt az autó tényleges irányításának terhétől. Az ember volt az interfész, ami most már nem kell. Számomra olyan sok lépés van, amivel távol tudom tartani a vezetőt a jármű mechanikai elemeitől. Ez már régen megtörtént.


Ma már senki nem szeretné, hogy a keze koszos legyen az autóval. Ez egy nagy fekete doboz, amit senki sem ért. Őszintén szólva, az autózás körüli iparágak nagy része még mindig nem értette meg azt. Alapvetően eltávolodtunk az autóvezetés lényegi tevékenységétől. Még mindig van néhány olyan tevékenység, amit végrehajtunk: kormányzás, amelybe a rendszer már besegít és nincs meg az igazi kormányérzet. Valójában be kell vezetnünk egy mesterséges érzést a kormányba, hogy ellenállást hozzunk létre, mert egyébként túl könnyű lenne. Meg kell teremtenünk a motor hangját, mert a motorhang eltűnt. Már nem olyan jó ez, mint régen volt. Valójában elválasztottuk magunkat az autó működésétől. Számomra az önvezető jármű csak a következő logikus lépés.


De kell lennie ezzel ellentétes reakcióknak is, nem?

Természetesen. A luxusérzet lesz az, amivel a korábbiaknál jobb lesz az autót vezetni. Az is luxus lesz, hogy visszatérünk azokhoz a régi autókhoz, amiket bármilyen tempónál nem biztonságos vezetni, hangosak és egész idő alatt azt sulykolják: "Ember, biztos vagy abban, amit csinálsz, ilyen gyorsan mégy? " Nincs kipörgésgátló vagy bármi más, ami megmenthetné az életünket. De ez luxus. Az én luxusom egy olyan autó, amely nem bánik velem úgy, hogy azt érzem, nem tudom vezetni.

Oké, vegyük ki az élet kockáztatását. Tud ma egy új-régi autót csinálni? 

Azt hiszem, eljött az idő, amikor visszatérhetünk a minimalista megoldáshoz, ahol tudjuk, hogy biztonságban leszünk. Minden olyan alapvető szükséglet, amellyel biztonságosan szállíthatjuk családunkat valahova, még anélkül is, hogy valójában vezetnénk, mert az autó képes erre, hirtelen újra élvezni fogjuk a vezetést. Ez véleményem szerint tisztán analóg élmény lesz.

Forrás: motorauthority.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését