Az új Hyundai Kona N összkerekes és automata váltós lesz
A Hyundai a nyáron kívánja bemutatni az N széria első igazi crossover modelljét, a Kona N ráadásul az első olyan sportváltozat lesz, amely összkerékhajtást is kap.
A Hyundai Motor idén felgyorsítja nagyteljesítményű N szériás modelljeinek bemutatását. A vállalat még 2020-ban bemutatja az új Sonata és az Avante/Elantra sportos N Line változatait, amelyet megelőzően a Veloster N változatában az új 8 fokozatú duplakuplungos váltórendszer is bemutatkozik. És a közeljövőben számítani lehet egy olyan N szériás sportmodellre is, amely valamilyen környezetbarát, villamosított hajtáslánccal is rendelkezik.
Az N sportmárka 2020 júliusában tervezi bemutatni a Kona N sportváltozatát, amelyről egyre több információ szivárog ki. A korábban a távoli északon hidegtűrési teszteken lefotózott, álcázott prototípusok alapján tudni lehet, hogy a Kona N agresszív első és hátsó lökhárítókat, méretes könnyűfém keréktárcsákat, mögöttük vörösen izzó féknyergeket, kettős kipufogóvéget visel. Oldalról az alacsonyabb oldalszoknya mellett a legnagyobb eltérés, hogy amíg a hagyományos modellek kerékjárati ívei fekete műanyagok, addig az N modellnél ugyanez a karosszéria színére fújt.
A nagyteljesítményű Hyundai Kona N ugyanazt az erőforrást fogja megkapni, amit a Veloster és az i30 N változatai is. A Kona N meghajtásáról egy 2.0 literes turbós benzinmotor gondoskodik majd, amely 275 lóerős teljesítményre és 353 Nm nyomatékra képes. Az új Kona N emellett megkapja azt a 8 fokozatú duplakuplungos DCT váltórendszert, amely a Veloster N verziójához még áprilisban megérkezik, emellett viszont a Kona lesz az első olyan N szériás modell, amely összkerékhajtási rendszert is kap.
Habár a pletykák egyelőre a Kona új N változatáról szólnak, több, mint valószínű, hogy a Hyundai a nagyteljesítményű N verzió bevezetését a Kona félidei ráncfelvarrásával együtt fogja bemutatni, amelynek keretében némileg változhat a modell megjelenése és új, az eddigieknél tisztább üzemű SmartStream motorokat is kaphat.
Forrás: thekoreancarblog.com