Jövőre jön a Hyundai Prophecy szériaváltozata
Az idén elmaradt Genfi Autószalonra a Hyundai az „Érzéki Sportosság” formanyelvének legújabb koncepciójaként elkészítette a Prophecy tanulmányautót, amely akár jövőre sorozatgyártásra is kerülhet.
A Hyundai Prophecy csodálatos formáival és a rendelkezésre álló belső tér maximális kihasználásával azonnal kitűnt. Az egyik legszebb villanyautó-tanulmányként megjelent Prophecy pedig egyre közelebb kerül ahhoz, hogy sorozatgyártásra kerüljön. Sang-yup Lee, a Hyundai globális formatervező központjának alelnöke szerint a Prophecy modellre épülő szériaváltozat minden bizonnyal valamikor 2021 vége felé, az Ioniq új generációs modelljeként mutatkozhat be a nagyközönségnek.
Az Ioniq modellfrissített változata tavaly mutatkozott be és a tavalyi Frankfurti Autószalonon a Hyundai 45 koncepcióautójával együtt volt látható. Lee és a Hyundai több vezetője korábban már beszélt arról, hogy a Hyundai autóinak saját egyéni arculatuk lesz és nem követik azokat az autógyártókat, akik Matrjóska babaként alakítják ki kínálatukat.
„A Prophecy szériagyártású változatát közvetlenül a 45 tanulmány szériaváltozata után kívánjuk bemutatni” – árulta el Lee. „A 45 formavilágát az 1970-es évek ihlették, ám általánosan modern SUV stílusban. A Prophecy ezzel szemben inkább az 1930-as évek kora ihlette. Ez a két autó tökéletesen megmutatja, milyen széles formatervezési spektrumra vagyunk képesek.”
A Hyundai első, kifejezetten villanyautók számára elkészített Globális Elektromos Moduláris (e-GMP) Platformjára építkezve a futurisztikus Prophecy szériaváltozata ugyanazt a padlólemezt kapja, amit a formatervező által is említett 45-alapú crossover. A 70-es évek ikonikus Hyundai Pony-jára emlékeztető kockaforma autó már az idei év vége felé bemutatkozhat, míg az új Ioniq várhatóan csak 2021-ben debütálhat.
„A villanyautók számára készített gördeszka platform rövid túlnyúlásaival és előretolt tűzfalával lehetővé teszi, hogy az utasteret megnyújtva még nagyobb belső teret hozzunk létre” – magyarázza Lee. „A Prophecy egy jövőbemutató limuzin – de mégsem egy hagyományos limuzin, annál jóval tágasabb és sokkal több ívelt felület kerül bele, ami sokat jelent.” Lee azt is hozzátette, hogy az új modellek egy új formatervezési filozófia kezdetét is jelentik a Hyundainál. „Autóink sokkal inkább a sakktábla figuráihoz fognak hasonlítani, lesz király, királynő, bástya és huszár Mind máshogy fog kinézni és másképp viselkednek, de ha együtt vannak, egy csapatként szolgálnak. Erről szól a Hyundai formatervezése – az ügyfelek életstílusa szerint elkülönítjük a formákat.”
Lee szerint ugyan az emberek azt várják el, hogy a hűtőmaszk és a lámpák egyformák legyenek, de a Hyundainál szeretnék ezt a hagyományt felrúgni. Így a jövőbeli modellek teljesen eltérnek majd egymástól. A Hyundai ezzel együtt azt is tervezi, hogy a dizájnerek a fénytechnológiát fogják használni a Hyundai modellek összetartozásának ábrázolására. „Emlékeznek még a 45 tanulmány pixeles lámpáira, amihez hasonlót a Prophecy modellünkön is használtunk? z köti össze a 45 és a Prophecy tanulmányokat.”
Mind a 45, mind pedig a Prophecy tanulmányon pixel lámpákat használtak – ezek apró kocka LED lámpák, amelyek különböző fényanimációkra is képesek. „A családi vonások a fények” – mondja Lee. „Az állandóság a részletekben rejlik – a pixelgrafikában. Egy rejtett varázs, ami összeköti a két autót. A lámpa általában egy funkcionális részlet, de mostantól ez a formaterv részét képzi – különleges történetünket a lámpákban folytatjuk. A nappali menetfény parametrikus ékszermintája lesz az egyik legérdekesebb dolog, amikor az autó megjelenik. Ami korábban krómozott dekoráció volt, az most funkciót is kap. Megváltoztatjuk a fényszóró és a nappali menetfény prekoncepcióját.”
Lee röviden megemlítette a Hyundai Motor és a Los angelesi Canoo vállalat közötti együttműködést is, amelynek révén önvezető és városi villanyautók számára közösen fejlesztenek kisebb elektromos járműplatformot. „Ez is a Hyundai sakktáblájának részét fogja képezni” – mondta Lee.
Forrás: autoexpress.co.uk