A Hyundai világbajnoka szimulátorozik és az ábécét tanítja


A Hyundai Motorsport világbajnoka, Michelisz Norbert a kijárási korlátozások közepette is hasznosan tölti idejét: online autóversenyeken vesz részt és közben lányait tanítja. 

Mivel a koronavírus járvány világszintű terjedésével az összes autósportágat – így a FIA Túraautó-világkupasorozatot is – kényszerpihenőre küldték, a Hyundai Motorsport a tavalyi szezon győzteseként Michelisz Norbertet is meginvitálta a Home Shakedown szériájába. A FIA WTCR hivatalos oldala ezzel kapcsolatban is kérdezte Norbit.

Norbi, hol vagy most és kik vannak Veled? 

Jelenleg itthon vagyok Magyarországon, mi most épp délután fél kettőkor beszélünk és ez az az időszak, amikor a feleségem és én kicsit pihenni tudunk, mert a lányaink alszanak. Általában számomra ez az időpont, amikor elmegyek kocogni.


Tehát továbbra is ki tudsz menni és fitten tudod tartani magas ezekben az időkben? Nem korlátoz semmi?

Reggel nem mehetünk élelmiszerboltba, mivel ez az időszak az idősek számára van fenntartva. Délután már kimehetünk és nagyon szerencsések vagyunk, mert a város szélén élünk. 100 méteren belül elérjük az erdőt, tehát szinte minden nap tudunk sétálni, játszani és egy kis friss levegőt szívni. A jó dolog az, hogy kellemes az idő Magyarországon, így nem a legjobb otthon ülni, de még akkor is, ha kimegyünk, megtartjuk a távolságot másoktól.

Kellett improvizálni az edzésprogramoddal?

Van néhány súlyzóm otthon, de ezt nem élvezem túlságosan. Számomra a legjobb dolog kimenni, futni, mert otthon ülve rájöttem, hogy többet eszem, mint általában. Tehát, hogy lefogyjak, illetve kompenzáljam a súlygyarapodást, azt hiszem jobb, ha kicsit kocogok! Hetente legalább egyszer súlyokat emelek, majd három-négy alkalommal 35-40 percen keresztül futok.


Van két kislányod otthon, nagyon lefoglalnak? 

Többé-kevésbé! Még ha semmit sem tennék, az utánuk futkosás több mint elegendő lenne a szezonra való fizikai felkészülés szempontjából. Számomra ez az időszak a felzárkózásról szól, mert a tavalyi év második felében nagyon elfoglalt voltam. Még akkor is, amikor otthon voltam a versenyek között, a bajnokságért vívott harc miatt a gondolkodásmódom nem különbözött. Tehát itt az ideje könyveket olvasni és azokat a játékokat játszani, amiket tavaly nem tudtunk volna megtenni. A mi kihívásunk most az, hogy Mira lányunkkal megtanítsuk az ábécé betűit. Azt kell mondanom, hároméves korára 10 napon belül már 90 százalékos pontossággal képes felismerni a betűket. Nagyon büszke vagyok erre. 

Tehát most Te vagy a tanár? 

Igen, soha nem képzeltem volna, hogy jó tanár lennék, de a gyerekekkel és ebben a nyugodt légkörben ez kellemes, mert öt percig tudok tanítani, mielőtt elkezdenek futkározni, aztán pedig 30 perc telik el, mire újrakezdjük. Nagyon jól érezzük magunkat tanulás közben. 


Mit teszel annak érdekében, hogy versenyre kész maradj?

Esportolok. A WTCR elindította az előszezon bajnokságot, ahol már meg is volt az első versenyünk. Két évvel ezelőttig nagyon jó felszerelésem volt, de amikor a feleségem terhes lett Emmával, szükségünk volt a helyre, és meg kellett válnom a felszereléseimtől. Körülbelül 12-15 000 eurót érhetett, és nagyon sokat játszottam, és amikor meghallottam a WTCR e-sportsorozatairól szóló híreket, újra vettem egy kormányt, de nem olyan csúcskategóriást, mint amilyen régen volt. Volt egy rendes szimulátorom hidraulikus pedálokkal, míg a laptopom előttem van és a kormánykerék az asztalhoz volt rögzítve. De amint nagyobb lakásba költözünk, azt tervezem, hogy visszatérek a régi hardverhez.

Nyilvánvalóan komolyan veszed az Esport WTCR előszezont.

Igen, telefonáltam az új versenymérnökömnek, hogy megkérdezzem, képes-e a valósághoz hasonlóan kiolvasni az esport adatait! Ez egy szép viadal és hiányzik az igazi versenyzés, az autóvezetés, a versenyhétvégék nyomása. Néhányat online elérhetsz és mindent megteszel annak érdekében, hogy megőrizd a ritmust, és hogy valahogy versenyzéshez juthass.


Megpróbáltad javítani a képességeidet vagy kilépni a komfortzónádon – talán főzéssel? 

Őszintén nem igazán, de érdekes, hogy épp a főzésről kérdezel. Ma én készítettem el a második fogást, míg a feleségem főzte meg a levest, de a lányaim nem sokat ettek belőle, így nem vagyok biztos benne, hogy jól sikerült. De én mind megettem!

Milyen üzeneted lenne a világ rajongótáborának? 

A legfontosabb dolog, hogy ne veszítsük el a fejünket és mindenki biztos lehet abban, hogy hamarosan visszatérünk a normális állapotokhoz. Nem tudjuk, mikor, ami számomra a legbonyolultabb, de ezúttal az a fontos, hogy megtanuljunk újra türelmesnek lenni. Rájöttem, hogy társadalomként kissé hiányzik belőlünk ez a képesség, de ha otthon vagyunk és unatkozunk, rájövünk, mi tesz jót önmagunknak. Nagyon hiányzik a versenyzés, de az is, hogy alkalmazkodjunk a különböző helyzetekhez, amelyeket átélünk, és ez csak erősebbé tesz minket a jövőre nézve.

Forrás: fiawtcr.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei