Hibridként érkezik a Hyundai N középmotoros csúcsmodellje


A Hyundai már évek óta dolgozik egy egyedi középmotoros sportmodellen, amelynek számos tanulmányát mutatták már be, most azonban úgy tűnik, hamarosan megérkezhet a szériamodell is. 

A Hyundai Motor az RM projekt 2012-es indulása óta már számos változatot is bemutatott az aktuális Veloster modellekre épülő középmotoros koncepcióból RM14, RM15 és RM16 néven. Ezek az autók viszont nemcsak a szalonokon kiállított látványos tanulmányok voltak, de a bennük rejlő vadonatúj technológiákat intenzív tesztprogramokon tették próbára, hogy azok a jövő N szériás sportautóiban megfelelően teljesítsenek.  

Az RM projekt legújabb gyümölcse a tavaly novemberi Los Angelesi Autószalonon bemutatott RM19 volt. „Az RM platform sokoldalú mérnöki tesztalap, amely normál utakon és környezetben is lehetővé teszi a különféle erőforrások és teljesítményszintek hatékony kiértékelését” – mondta akkor Albert Biermann, a Hyundai Motor globális kutatás-fejlesztési részlegének vezetője. „Az RM sorozat fejlődése során mérnökeink óriási gyakorlati ismeretet szereztek a nagyteljesítményű járműdinamika terén, különféle első-hátsó súlyeloszlásokkal, valamint a teljesen lesúlyozott, nagy szilárdságú karosszéria felépítésének a jármű teljesítményére gyakorolt hatásaival együtt.”


Most egy újabb kémfotó bukkant fel a világhálón, amelyen egy átalakított Veloster modell látható, amint egy tréleren szállítják. Az autó nemcsak, hogy nem viselt semmilyen álcázást, de különleges díszítéssel hívta fel magára a figyelmet. A díszítés mellett az oldalán lévő „MR23T” felirat igencsak sokat sejtető. Az MR M tagja az angol középmotoros (Mid-Engine) kialakítást jelölheti, míg az R a hátsókerék- meghajtásra utalhat.    

Sokkal izgalmasabb viszont a 23T számsor, ami viszont valószínűleg a karosszéria alatt lapuló motorról árulkodik. Meg nem erősített hírek szerint ugyanis a képen látható autóban egy 2.3 literes Turbo GDi erőforrás dolgozik, amelynek a pontos teljesítményét nem tudni. Viszont ha abból indulunk ki, hogy az i30/Veloster N változatok 2.0 literes T-GDI-jének csúcsteljesítménye 275 lóerő, míg a Hyundai új fejlesztésű 2.5 literes T-GDI motorja (a Genesis GV80 crossoverben) 300 lóerős, az új 2.3-as turbómotor teljesítménye is valahol ezen a szinten (290-300 LE) körül mozoghat. Ehhez pedig még egy villanymotor is kapcsolódni fog, amely további 80 lóerőt ad hozzá a csúcsteljesítményhez. 


„A benzines változat mellett a legkorszerűbb villamosított hajtásláncok kínálhatnak tiszta, mégis élvezetes meghajtást az RM19 számára” – áll a Hyundai korábbi sajtóközleményében. „Mivel a Hyundai iparágvezető villamosított hajtáslánc-kínálattal büszkélkedhet, beleértve a hibrid, konnektoros hibrid, tisztán elektromos és üzemanyagcellás járműveket is, változatos villamosított megoldások állnak rendelkezésre a nagyteljesítményű elektromos sportautók teszteléséhez.”

Belső források szerint az MR23T minden eddiginél közelebb áll a szériagyártáshoz, vagyis ez a modell lehet a Hyundai N szériás palettájának egyedi csúcsmodellje. Ez azonban egyben azt is jelenti, hogy a végleges modell nem a Veloster karosszériáját viseli majd, hanem egy teljesen egyéni formateret kap.

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését