A Hyundai Motorsport is otthonról dolgozik


A Mexikó-rali korai befejezése után a Hyundai Motorsport utazó csapattagjai visszaérve Európába otthoni munkavégzésre rendezkedtek be azért, hogy a koronavírussal kapcsolatos kormányzati intézkedésekkel összhangban mindent megtegyenek a járvány megfékezésére.  

Habár a Hyundai Motorsport munkatársai között nincs megerősített fertőzött, a vírus terjedésének korlátozására a kormányzat javaslata alapján a vállalat úgy döntött, hogy önként otthoni munkavégzésre állnak át, hogy ezzel is védjék magunkat és a környezetükben élőket. Andrea Adamo, a Hyundai Motorsport csapatfőnöke bajorországi otthonában egy olyan nehéz időszakról beszél, amelyben a különböző motorsporttevékenységek háttérbe szorulnak a világjárvány kihívásaival szemben. 


Andrea, először is, hogy vannak a Hyundai Motorsport dolgozói?

A legfontosabb dolog, hogy mindenki jól van, vagy legalábbis amennyire csak lehetséges a jelen körülmények között. Cégünk Bajorországban működik, amelyet a néhány hete lezártak. Kötelesek voltunk korlátozni tevékenységeinket, de valójában már ezt megelőzően tettünk néhány lépést, hogy reagáljunk erre a gyorsan változó helyzetre. Munkatársaink egészsége és jóléte a legfontosabb.


Milyen intézkedéseket tettek?

27 nemzet több mint 250 alkalmazottjának esélyt akartunk adni, hogy még azelőtt hazatérjenek, hogy a helyzet rosszabbodna. Lépéseket tettünk az otthoni munkavégzés kultúrájának megteremtésére, amely lehetővé tette számunkra, hogy a mérnöki tevékenységeket a körülményekhez képest irányítani tudjuk. Igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni ebből a helyzetből. A világ más tájain sokkal nagyobb problémákkal küzdenek, mint a motorsport jelen pillanatban, tehát próbálunk erre gondolkodva a prioritásokat összhangban tartani. 


Mennyire egyszerű távolról dolgozni?

Szerencsére olyan időben élünk, amikor a kommunikáció a virtuális eszközökön nagyon fejlett és hatékony. Időnként értekezleteket hívunk össze, hozzáférünk a szerverekhez, és megpróbáljuk a munkánkat frissíteni. Ez messze nem az optimális állapot, de egyúttal messze áll a legnagyobb problémától is, amellyel a világ jelenleg szembenéz. Nyugodtnak kell maradnunk és készen kell állnunk arra, amikor a dolgok rendeződnek, és biztos vagyok benne, hogy így is lesz.


Mennyire volt kihívás a Mexikó-rali a folyamatosan változó helyzetben és közben a ralival is egyszerre megbirkózni?

A mexikói helyzetben nem voltunk hősök, ez a munka része és vannak olyan emberek kórházakban, akik sokkal komolyabb körülményekkel néznek szembe. Volt egy találkozónk, ahol megállapodtunk abban, hogy korábban befejezzük a ralit azért, hogy visszahozhassuk az embereinket Európába, ahol a legtöbbünk székhelye van. Voltak más kisebb csapatok is, amelyek kevesebb erőforrásaikkal tudták kezelni a helyzetet, tehát globális felelősségünk volt nekik is segíteni. Időnként fontos, hogy ne legyünk önzők és az egész képet nézzük.


Mi a véleménye az idei szezon eddigi három versenyéről? 

A fő gondolatom az, hogy a 2020-as WRC szezon már eddig is fura volt. Az egyetlen verseny, amelyre azt mondhatom, hogy rendes volt, az a Monte-Carlo rali. Aztán jött Svédország olyan utakkal, amelyek meglehetősen leírhatatlanok voltak, majd Mexikó, ahol a vírus kitörésének árnyékában rövidre vágtak. Ezekre a versenyekre visszatekintve nem tudom azt mondani, hogy boldog vagyok. Rendben, a Montét megnyertük, tehát tisztán érzelmi szempontból elégedettek voltunk, ám volt néhány teljesítménykorlátozás. Svédországgal nem voltam elégedett, Mexikóban pedig olyan megbízhatósági problémák merültek fel, amelyek nagyon felzaklattak. Ezekből a versenyekből minden motivációt megkaptunk, amelyre szükségünk van a folytatáshoz. Tisztelnünk kell a vezetőségünket, akik lehetővé teszik nekünk a bajnokságban a részvételt és profik lehetünk. Összpontosítanunk kell és meg kell értenünk, hogy mivel lehetünk még jobbak.


Ebben az időszakban is kapcsolatban van a csapattal?

Állandó kapcsolatban vagyok a csapattal és a pilótákkal függetlenül attól, hogy melyik kategóriába tartozik, WhatsApp üzeneteket váltunk vagy csak ellenőrizzük, hogy a dolgok rendben vannak-e. Ha lehet azt mondani, most még szorosabb kapcsolatban vagyok velük. Mindnyájan részei a Hyundai Motorsportnak, ezért megpróbálok mindenkit mindenről értesíteni. Mindannyian a vállalat tagjai vagyunk, tehát mindannyiunkat be kell vonni a folyamatokba.


Szán valamennyi időt magára a vesztegzár ideje alatt?

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy teljeskörű munkát végzek. Nagyon szerencsés vagyok, mert egy kis faluban élek a németországi Aschaffenburg feletti dombokon. A küszöbömnél kezdődik az erdő, így sétálhatunk, vagy kerékpározhatom a nappaliban lévő szobabiciklin. Próbálok fitt és egészséges maradni. Fontos, hogy kihasználjuk ezt az időt és vigyázzunk magunkra.


Van valami különleges üzenete az otthon lévő embereknek? 

Mindannyian megpróbáljuk megtenni a saját kis támogatási részünket ebben a nehéz időszakban. Szeretnénk megosztani a Hyundai tartalmakat az otthon maradt rajongóinkkal, és ebben az időszakban azon dolgozunk, hogy némi kikapcsolódást kínáljunk a napi tragédiák és aggodalmak árnyékában. Még ha a motorsporton kívül más prioritások is vannak, azt szeretnénk, hogy az emberek tudják, mi akkor is velük maradunk, miközben otthon maradnak. Nem tudjuk, mikor normalizálódnak a dolgok. Koncentrálnunk kell, pozitívnak kell maradnunk és azokat a dolgokat kell kezelnünk, amelyekre hatásunk van.

Forrás: motorsport.hyundai.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését