Teljes kapacitáson a Hyundai hazai gyárai
A Hyundai Motor koreai gyártóüzemeinek kihasználtsága 2015 után tavaly ismét elérte a száz százalékot, miközben termelési szintje a tervezett szintet is meghaladta.
A Hyundai Motor meglévő és új modelljei iránt nagy kereslet mutatkozott a világpiacon, amelynek nyomán az autógyártó összesen 1 783 617 darab új autót készített hazai gyáraiban 2019 során, amivel meghaladta az üzemek 1 742 000 darabos névleges kapacitását, így a Hyundai üzemek kihasználtsága tavaly elérte a 102,39 százalékot. A Hyundai Motor termelési kihasználtsága a 2015-ös 104,4 százalék után most először lépte túl a 100 százalékos szintet.
A koreai gyáregységek jelentősége 2020-ban tovább fokozódik, mivel a koronavírusjárvány miatt jelentősen visszaesett ugyan a járművek iránti érdeklődés, a vásárlók azonban ennek ellenére aktívan reagálnak az új modellek megjelenésére. A Genesis GV80 megjelenése napján közel 15 ezer új megrendelést gyűjtött be, ami az eredeti éves értékesítési terv felét tette ki. A nemrég bemutatott Genesis G80-ból 22 ezer darabot adtak el egyetlen nap alatt, ami új rekord a márkánál. Emellett az új Hyundai Avante modellre is 9 nap alatt 17 ezer vevő tette le a voksát.
A Hyundai Motornak jelentősen fel kell gyorsítania termelési sebességét ahhoz, hogy ne legyenek szállítási késések. Az autógyártó ezért jelenleg 48 órás heti munkarendet vezetett be, amelynek keretében a 40 órás hétköznapi termelés mellett egy szombati 8 órás műszakot is bevezettek. Ám várhatóan ezt is növelniük kell, ha ki szeretnék elégíteni a fokozott keresletet.
A Hyundai Motor korábban azt ajánlott a szakszervezetnek, hogy ideiglenesen heti 60 órára növeljék a munkaórák számát. Ezzel szemben a szakszervezeti vezetők a korlátozott exportlehetőségek miatt óvatosan fogalmaznak a munkaidő növelésével kapcsolatban. Jelenleg a legnagyobb probléma a globális kereslet visszaesése, ami miatt egyes modellek gyártósorainak kihasználtsága a közeljövőben várhatóan csökkenést fog mutatni.
Forrás: businesskorea.co.kr