Kiszivároghattak a Hyundai idei modelltervei
Megjelent az interneten egy kép, amelyen a Hyundai idei modellbemutatóinak időrendje mutatja meg, hogy a vállalat mely modellt mikor tervezi leleplezni.
A Hyundai Motor Group tovább halad előre a villamosítás útján. A csoport tavaly 24 villamosított modellt kínált világszerte, amely 2025-re 44 tagúvá bővül, köztük 13 hibrid, hat plug-in hibrid, 23 akkumulátoros elektromos és két üzemanyagcellás modellből fog állni a kínálat. 2020-ra azonban számos crossover kap villamosított hajtásláncot, amely mellett a sportos modellekről sem feledkeznek meg.
A Hyundai Motor ezek alapján összesen legalább öt új modell bemutatására készül még az idei év során. Az első ezek közül az új Elantra, amit már márciusban, az Egyesült államokban megrendezett digitális bemutatón megismerhetett a világ. Az új Elantra hagyományos benzines változata mellett első alkalommal hibridként is elérhető lesz, amely a sportos N Line változattal együtt idén júniusban kerül bemutatásra.
A korábbi Sport változatot leváltó Elantra N Line várhatóan egy 1.6 literes T-GDI turbómotort kap majd, amely erőforráshoz egy hétfokozatú duplakuplungos DCT váltó párosulhat. A motor teljesítménye valahol 180 és 201 lóerő között változhat attól függően, mennyi helyet szeretnének hagyni a kicsit később, 2021-ben érkező valódi N sportváltozatnak, amely minden bizonnyal ugyanazt a 2.0 literes T-GDI turbómotort kaphatja, amivel az i30 és a Veloster N 275 lóerős teljesítményre képes.
A következő fontos modell a Hyundai életében a Santa Fe lesz, amely a vállalat hobbiterepjáró-kínálatának zászlóshajójaként a SUV eladások felét teszi ki. A májusban debütáló frissített változat a korábbiaknál szélesebb motorkínálattal, a hagyományos benzines és dízelváltozatok mellett első alkalommal hibrid és plug-in hibrid hajtásláncokkal is elérhető lesz. Mivel a ráncfelvarrás során az új modell a Hyundai vadonatúj 3. generációs padlólemezét veszi át, a nagyobb tengelytáv miatt a Santa Fe nemcsak méretében igazodik a Palisade modellhez, de a legújabb technológiákat is átveszi.
Az új Santa Fe hibrid és konnektoros hibridverziója kicsit később, idén decemberben fog debütálni és ugyanazt a hibrid hajtásláncot kapja meg, amelyet a Kia a Sorentoban már márciusban bemutatott. Ennek alapja egy 1.6 literes T-GDI benzines motor, amely a hozzá kapcsolódó villanymotorral együtt változattól függően 230 és 260 lóerő közötti összteljesítményre lesz képes.
A korábbi híreket megerősítve most már biztosan kijelenthető, hogy a Tucson crossover vadonatúj generációja idén augusztusban fog debütálni. Amíg a tengerentúlon egy új 2.5 literes szívó, valamint ennek turbós változata lesz az új Tucson alap motorkínálata, addig Európában várhatóan frissítik a meglévő 1.6-os szívó- és T-GDI, valamint ugyanekkora dízelmotorokat. Ezek mellett azonban az új Tucson is kapható lesz hibrid és plug-in hibrid változatokban is.
A radikálisan átalakított, meghökkentő formákkal érkező és minden eddigieknél nagyobb és tágasabb új Tucsonból sokan várnak hétszemélyes változatot is, ám ennek megjelenése Európában kevésbé valószínű. Egyelőre nincs megerősítve, de valószínűleg az új Tucson is ugyanazt a hibrid hajtásláncot fogja kapni, mint az új Santa Fe és a Sorento, vagyis a 230 lóerő körüli teljesítményszintje a konkurens új modellekkel (pl. Toyota RAV4) is összevethető lesz.
A Hyundai kompakt Kona kisterepjáróját már a fejlesztés kezdeti fázisától úgy építették fel, hogy az képes legyen a hagyományos benzines és dízelmotorok mellett hibrid, elektromos és akár nagyteljesítményű hajtásláncokat is befogadni. Ezek közül már csak az N sportverzió hiányzik, amely kétliteres turbómotorjával és 6 fokozatú kézi mellett vadonatúj 8 fokozatú DCT váltójával idén júliusban mutatkozhat be.
A terveket persze számos tényező, köztük a koronavírus terjedése és megfékezése is befolyásolhatja, így a jelenlegi helyzetben az egyes modellek bemutatása régiónként eltérhet, illetve eltolódhat.
Forrás: thekoreancarblog.com