A fenséges új Hyundai Elantra titkai
A Hyundai az új 2021-es Elantra modelljével nemcsak egyszerűen az autó formáját változtatta meg, de a friss dizájn szokatlan vonalaival és idomaival tabukat döntött meg a formatervezésben. Most maga formatervező mesél a négy legfontosabb változásról.
A március 25-i első naptól kezdve az új Elantra előrendelési darabszáma már meghaladta a 10 ezer darabot. Tehát biztonsággal ki lehet jelenteni, hogy a piac valóban jól fogadta az új formákat. Ennél is figyelemre méltóbb, hogy a vadonatúj Elantra kompakt limuzinként egyre népszerűbbé válik, miközben a világpiacot már régóta a hobbiterepjárók uralják. Moo-Yeon Lee, az Avante fejlesztéséért felelős vezető most a főbb jellemzőkről beszél.
A Hyundai mérnökeinek és formatervezőinek az volt a feladatuk, hogy a 2021-es Elantrát a hatodik generációs modellhez képest hosszabbá, alacsonyabbá és szélesebbé tegyék. Az új Elantra teljes hossza 30 mm-rel (4650 mm), tengelytávja 20 mm-rel (2720 mm) lett nagyobb, míg a teljes szélesség 25 mm-rel (1,825 mm) nőtt meg. A teljes magasság szintén 20 mm-rel (1420 mm) csökkent, és az első tűzfal pontja pedig majdnem 30 mm-rel hátrébb került.
„Az Elantra karcsú formatervezése és a Hyundai belső térformálási tapasztalataival kombinálva olyan belső teret eredményezett, amely kiemelkedő kényelmet, funkcionalitást és praktikumot nyújt" – mondta Lee. A hosszabb tengelytáv osztálya legjobb, 964 mm-es hátsó lábterét biztosítja, a szélesebb nyomtáv pedig tágasabb vállrészt jelent az első és a hátsó utastérben.
A Hyundai harmadik generációs járműplatformja szintén jelentősen javította a 2021-es Elantra általános kialakítását, biztonságát, hatékonyságát, teljesítményét és vezetési élményét. A Hyundai harmadik generációs járműplatformája szintén drámaian javítja a 2021-es Elantra általános kialakítását, biztonságát, hatékonyságát, teljesítményét és vezetési teljesítményét. Az új Elantra az új platformnak köszönhetően könnyebb, kevesebbet fogyaszt és erősebb, mint az előző generáció. Ez a platform lehetővé tette a mérnököknek az agilisabb kezelhetőség érdekében az Elantra súlypontjának csökkentését is. „Ütközés esetén ez a platform javítja a biztonságot, mivel többirányú terheléselvezető felépítést használ" – mondja Lee.
A karosszériaszerkezetnél magasabb arányú (19,4%) fejlett nagy szilárdságú acélt (150k) használtak fel, mint elődjénél. Az új karosszéria így 15,5 kilóval könnyebb lehetett, mint elődje, ezzel pedig üzemanyag- és költséghatékonysága is sokat fejlődött.
A 2021-es Elantra a szériában adott fejlett biztonsági technológiák (Advanced Driver Assistance System, ADAS) új tárházát kínálja; Első ütközéselkerülő asszisztens (FCA), sávtartó asszisztens (LKA), sávelhagyási figyelmeztetés (LDW), vezető éberségfigyelmeztetés (DAW) és távolsági fényszóróasszisztens (HBA). „A biztonsági igények azok az alapvető igények, amelyekre mindannyiunknak szükségünk van, kategóriától függetlenül. Ez az oka annak, hogy annyi ADAS funkciót próbáltunk beilleszteni, amennyit csak tudtunk. A kompakt limuzinok tulajdonosai ugyanazokat a csúcstechnikai biztonsági funkciókat használhatják, mint amit korábban csak a prémiumkategóriás limuzinok vezetői élvezhettek” – mondta Lee.
Az első ütközéselkerülő rendszer (FCA) például az autó előre néző kameráját és az első radart használja fel egy másik járművel, gyalogossal vagy kerékpárossal közeledő ütközés észlelésére és a most már kereszteződésekben is megbízhatóan működő rendszer az ütközések elkerülése vagy a sérülések minimalizálása érdekében automatikusan fékez. A hátsó parkoló ütközéselkerülő asszisztens (PCA) a tolatókamera és az ultrahangos érzékelők segítségével segíti a gyalogosok és akadályok észlelését. A sávtartó asszisztens (LKA) és a sávkövető asszisztens (LFA) segítséget nyújtanak az újonc járművezetőknek a véletlenszerű sávelhagyások megelőzésében. Az LFA segíti a vezetőt, hogy a járművet az autópályákon és a városi utcákon a sáv közepén tartsa, míg az LKA a közúti jelölések érzékelésével segíti a véletlenszerű sávelhagyások megakadályozását és szükség esetén automatikusan visszakormányozza az autót.
Az opciós SmartSense funkciók közé tartozik a Holttérütközés-elkerülési asszisztens (BCA) és a Hátsó kereszteződés-ütközés-elkerülési asszisztens (RCCA) a közepes felszereltségi szintű benzines modellekhez jár. A legmagasabb felszereltség választása esetében a hátsó parkoló ütközés-elkerülési asszisztens (PCA) a tolatókamera és az ultrahangos érzékelők segítségével segíti a gyalogosok és akadályok észlelését. A rendszer figyelmeztető hang mellett vészfékezést alkalmazhat az ütközés elkerülése érdekében.
A biztonság mellett néhány ADAS szolgáltatás a vezetés kényelmét szolgálja. Az Autópályás vezetéstámogató rendszer (HDA) egy olyan kényelmi rendszer, amely segít a járművezetőket az autó sáv közepén tartásában és megfelelő sebességének megőrzésében, miközben biztonságos távolságot tart az előtte haladó autótól. Ez a szolgáltatás sávkövető rendszerrel is jól együttműködik, amely automatikusan úgy igazítja a kormányt, hogy a jármű sávjának közepén haladását megkönnyítse. A navigáción alapuló intelligens sebességtartó automatika (NSCC) kényelmesebbé teszi az autópályás és a hosszabb vezetést. Az első hűtőrács aljába épített elülső radarérzékelő segítségével az SCC funkció változatos forgalmi körülmények között is megőrzi az előre beállított távolságot az elől haladó járműtől, miközben automatikusan szabályozza a jármű sebességét, ha szükséges.
A Dél-Koreában bemutatott Elantra modellek 1,6 MPi SmartStream benzinmotorral (123 LE) és 1,6 LPi Gamma motorral (120 LE) kaphatóak. Ezeknek a modelleknek az előrejelzések szerint a legjobb lesz az EPA kombinált üzemanyag-fogyasztás-besorolása (a benzinesnek 6,5 l/100 km, illetve 9,4 l6100 km az LPi autógázos változatban), ami részben az intelligensen változó sebességváltónak (IVT) köszönhetően a korábbi modellekhez képest javulást jelent. „A hagyományos modellek mellett ügyfeleink igényeinek kielégítése érdekében környezetbarát és a nagyteljesítményű modellváltozatokat is kifejlesztettünk. Ezért is használtuk a harmadik generációs platformot az összes változathoz. És ennek a platformnak köszönhetően nagyteljesítményű modelleket is tervezünk bevezetni, mint amilyen az 1.6 Turbo N (Line)” – tette hozzá Lee.
A teljesen új Elantra Hybrid, amelyet először az Egyesült Államokban mutattak be, egy 1,6 literes GDI Atkinson-ciklusú négyhengeres motorral rendelkezik. Az Elantra Hybrid állandó mágneses villanymotorja 32 kW (43 LE) teljesítményű, 1,32 kWh teljesítményű lítium-ion polimer akkumulátorral működik, amit az utastér méreteinek megőrzése érdekében a hátsó ülések alá helyeztek el. Ez a motor a Hyundai gyorsan váltó, hatfokozatú, duplakuplungos DCT sebességváltójához kapcsolódik.
A vadonatúj Elantra tehát rengeteget tud nyújtani, amelynek révén az új modellgeneráció nagy valószínűséggel az Elantra még népszerűbbé válhat, amikor a hibrid és a nagyteljesítményű változatot a közeljövőben bemutatják. A népszerűség növelésében a fentieken túl számos intelligens szolgáltatás is kulcsfontosságú szereplővé válik. az autó minden eddiginél jobb mobilitási élményt nyújt azzal, hogy a Hyundai a jövő „intelligens mobilitásmegoldó szolgáltatója” kíván lenni. „A Hyundai egy fiatal, dinamikus és technológiavezérelt márka, amely elkötelezett amellett, hogy boldog életet biztosítson ügyfeleinek. Ahogyan a „Stratégia 2025” előrevetíti, a zökkenőmentes kapcsolódás, különösen menet közben nélkülözhetetlen része a minőségi idő és tér könnyű megteremtésének” – magyarázta Lee.
A vadonatúj Elantra szolgáltatási csomagjának részét képző Hyundai CarPay, a vállalat első autóba integrált fizetési szolgáltatása, az egyik ilyen előrelépés a kapcsolódás területén, amely gazdagítja az autóvezetők mindennapi életét. Egyszerűen fogalmazva: a szolgáltatás lehetővé teszi a vezetők számára, hogy az autóból történő kiszállás nélkül fizessenek bizonyos szolgáltatásokért. Jelenleg a szolgáltatás a koreai SK Energy, az SK Networks és a Parking Cloud szolgáltatásban elérhető. Az elektromos autók töltésének fizetése az egyik lehetséges piac, amely érett a szolgáltatás bővítésére. A vadonatúj Elantra számos további intelligens funkcióval rendelkezik – Hyundai digitális kulcs, több csatlakozású Bluetooth, Over the Air frissítések, Valet üzemmód, Légtisztító rendszer – amelyeket a szegmensben egyetlen másik modell sem kínál.
A több kapcsolatra képes Bluetooth szintén újdonság. Ez lehetővé teszi két különböző eszköz egyszerre párosítását, így nem lehet probléma, ha a sofőr és az utas nem ugyanazt a lejátszási listát szeretné használni. A személyre szabott profil automatikusan optimalizálja a saját beállításokat, beleértve az üléspozíciót vagy a navigációt. A vadonatúj Elantra az első olyan modell a szegmensben, amelynek rendelkezik egy Autó-Ház kapcsolat funkcióval, amellyel az autóban ülve a vezető akár a háztartási készülékeit is irányíthatja.
Végül, a vadonatúj Elantra egy továbbfejlesztett természetes hangfelismerő rendszerrel rendelkezik, amenyhez egyre több funkció kapcsolódhat. Ez a természetes hangfelismerő rendszer magában foglalja a beszédjelentésre és a mély jelentés megértésére szolgáló technológiákat, példátlan sebességet és pontosságot biztosítva a hangfelismerésben és a válaszokban, valamint a szövegkörnyezet megértésének képességét, például amikor a járművezető azt mondja: „melegítsen fel engem”, akkor aktiválja az ülésfűtést, vagy „hűtsön le” a légkondicionáló bekapcsolásához.
Forrás: hyundaimotorgroup.com