Téli teszten bizonyít az új Hyundai i20 N
A Hyundai Motor két kedvcsináló videót is közzétett, amelyeken Thierry Neuville kommentárja mellett a nagyteljesítményű modellek téli tesztelése közben a készülő vadonatúj i20 N álcázott prototípusa is feltűnik.
A svédországi Arjeplogban készített felvételeken a Hyundai WRC pilótája, Thierry Neuville mutatja be az i20 WRC, az RM19 és az i20 N modellek sebességét a havas tájban. Ezen felül megjelentek az első hivatalos fotók a Hyundai vadonatúj i20 N modelljéről is.
Az első videóban azt látjuk, ahogy az i20 WRC versenyautó távozik a járműszállító mellől és a Lappföld hóval borított útjain halad, miközben a motorháztetőre szerelt fényszórók bevilágítják azt. Hajnalodik, a sebesség nő, havas erdőkön és hajtűkanyarokon keresztül eljutunk egy valódi játszótérhez: egy befagyott tóhoz. Az egyetlen hang a motor fordulatszáma, amint az autó egy könnyed sarkvidéki napon átszakítja a tundrát.
Vágás után az RM19-hez érkezünk, amely az út mentén farol, miközben felkavarja a havat maga mögött. A belső felvételen a néző Neuville-t látja, ahogy pumpálja a pedálokat és szakértőként manőverezi a Hyundai „guruló laboratóriuma”-ként ismert prototípusát. Az autó eközben szép íveket húz a hóban. Újabb vágás, ami után a vadonatúj i20 N prototípusát látjuk viszont, amit elöl és hátul is vastag álcázás takar. A néző pedig csupán részleges bepillantást kaphat az új modell részleteibe, miközben az autó a hóban száguld.
A második videó, amely további felvételeket is tartalmaz a vadonatúj i20 N prototípusáról, Neuville kommentálja a jeleneteket és azt is leírja, milyen volt az egyes modelleket vezetni, illetve azt, hogy az ő nézőpontjából milyen egyedi jellemzői vannak az egyes autóknak. Neuville felváltva tesztelte az i20 N prototípust, az i20 WRC és az RM19 modelleket.
„Ez egy nagyon érdekes autó. Nagyon precíz, nagyon könnyen kezelhető. A motor szépen forog és a hangja is nagyon érdekes. Nagyon várom, hogy megkapjuk a WRC változatát" – mondta Thierry Neuville a vadonatúj i20 N prototípusáról „A WRC autók valóban a legszélsőségesebbek. Minden részlet finomhangolásra került, hogy maximális teljesítményt nyújtsanak és igazodjon a vezetési stílushoz." – tette hozzá, majd azt is elárulta, hogy az RM19 „nagyon könnyen vezethető”. A tesztvezetésről szólva annyit mondott: „Végig mosolyogtam, mert elég sokat mentem oldalazva.”
A tesztelésre még az év elején került sor a svédországi Arjeplog befagyott taván, amely az autógyártók népszerű téli tesztelési területe. Az egész évben jéghideg környezet miatt ez a hely tökéletes a járművek szélsőséges időjárási körülmények közötti teszteléséhez. Néha a külső hőmérséklet itt mínusz 30 Celsius fokra is zuhanhat.
A Hyundai ilyen szélsőséges éghajlaton is teszteli autóit azért, hogy megbizonyosodjon arról, járművei még ilyen körülmények között is képesek-e a szokásos teljesítményüket nyújtani. A nyári forróságtól a jeges téli utakig a járműveknek képesnek kell lenniük működni minden európai éghajlati viszonyban.
Ezen a teszten a Hyundai ki akarta értékelni az autók megbízhatóságát szélsőséges hidegben, valamint tesztelni azok teljesítményét motorsportközeli körülmények között. A nagy sebesség és az éles kanyarok a járműveket nagy mechanikai igénybevételnek teszik ki, ezáltal bizonyítva képességüket nehéz körülmények között is.
Az i30 N és az i30 Fastback N sikere után a Hyundai legújabb európai modellje – a vadonatúj i20 N – nagyteljesítményű változatát fejleszti. A többi N modellhez hasonlóan az i20 N versenypályás képességei mellett teljesen legális, hétköznapi közlekedésre is alkalmas jármű. Az új autóról a Hyundai hamarosan további részleteket fog közölni.
Forrás: hyundai.news