Így alakították ki az új Hyundai Elantra különleges formáit


Vajon hogyan alakították ki az előremutató formákkal rendelkező vadonatúj Hyundai Elantrát? A Hyundai most ennek járt utána a projektben résztvevő formatervezőkkel közösen. 

A Hyundai Motor idén márciusban leplezte egyik legsikeresebb modelljének, az Elantra limuzinjának hetedik generációját, amelynek tervezése során minden eddiginél jobban koncentráltak a meghökkentő és vonzó formai megoldásokra. A Hyundai most megkérdezte a formatervezésben részt vevő dizájnereket, köztük a projektet vezető Kang-min Yeh-et is, hogy meséljenek az új modell különleges megjelenéséről. 


Meséljenek a „Paraméteres Dinamika” néven emlegetett formai témáról.

A legújabb AutoCAD verzióban fejlesztették ki a paraméteres modellezési módszert, amely algoritmikus gondolkodáson alapszik és lehetővé teszi olyan paraméterek és szabályok kifejezését, amelyek együttesen meghatározzák, kódolják és tisztázzák a formatervezési szándék és a formatervezési válasz kapcsolatát. A vadonatúj Hyundai Elantra ezen a folyamaton keresztül jött létre, nem pedig a hagyományos agyagmodellezés révén. A „Paraméteres Dinamika” egy olyan kifejezés, amelyet a Hyundai tervezői használnak a vadonatúj Hyundai Elantra drámai megjelenésének kifejezésére.


A széles kaszkád hűtőrács, amely a fényszóróval integrált felépítést hoz létre, meglehetősen érdekesnek tűnik.

Ennél is figyelemre méltóbb, hogy a vadonatúj Elantra kompakt limuzinként vált népszerűvé, mivel a világpiacot már régóta a hobbiterepjárók uralják. Pontosabban kifejezve, a harmadik generációs platformnak köszönhetően a beépített irányjelzőkkel felszerelt parametrikus ékszerforma hűtőrács az egyik különlegesség az autó orrán. A széles, lépcsőzetes hűtőrács a fényszóróval integrált architektúrát hoz létre. A merész frontrész erőteljes grafikát hozott létre, a kifinomult formák pedig harmóniát teremtenek a karosszéria felületeivel. A nagyobb, merészebb első embléma mindezt jól képviseli.


A karosszérián körös-körül sok háromszög van, ami emlékeztet a régi vicces becenevére – „Triangula”. Miért használták újra ezeket az elemeket?

Van néhány jelentős különbség a ráncfelvarrott változat és a teljesen új modell között. Az előbbi inkább egy olyan film előzetese, amit hamarosan bemutatnak. Az utóbbi esetében, amelyet magának a filmnek tekintünk, az autógyártók sokkal több időt és energiát költenek. A vadonatúj Elantra is hosszú ideje készen van már. A „Paraméteres Dinamika” témájában az új megjelenés a háromszögekről szól. És a részletesebb formai elemekkel úgy formáztuk meg, mint egy csiszolt drágakő. Bíztunk a formákban, így azt gondoltuk, hogy a régi becenév még jól is hangzik hozzá.


Meséljenek most a hátsó lámpákról.

A hagyományos 3 dobozos elrendezéstől eltérően egy széles és vízszintes vonal a csomagtartó közepéig vonul és egészen az új Elantra hátsó széléig húzódik. A hátfal tele van finom paraméteres formákkal. Ezek a kifinomult formák harmóniát teremtenek a karosszéria felületeivel. Az egyetlen probléma az volt, hogy kemény acélból nem tudtunk ilyen formát készíteni. Tehát a felülethez műanyagot használtunk és a biztonság érdekében acélt adtunk hozzá. Itt van még egy egyedi dolog. A csúcstechnológiájú „H-forma hátsó lámpa” a Hyundai logó szárnyaló H alakját formázza meg. Az éjjel világító lámpa elég jellegzetes.


Van még más egyedi formai elem is? 

Akkor is háromszögeket használtunk, amikor a típusnevet a csomagtartó fedelének közepére helyeztük. Csakúgy, mint oly sok részletnél az egész autóban. Még szórakoztató is lehetne a teljes karosszérián megszámolni az ilyen háromszögeket.


A vezetőorientált kialakítás miatt az autó úgy néz ki, mint egy sportkocsi. Miért használták ezt egy átlagos limuzin esetében? 

A C-szegmens limuzinjai, mint a vadonatúj Elantra, a sportosságról szólnak. Megpróbáltunk erre összpontosítani, mivel a mostani piacon ki kellett valamivel emelkednünk, amit manapság a hobbiterepjárók uralnak. A magával ragadó belső elrendezése úgy veszi körül a vezetőket, mint egy repülőgép pilótafülkéje. Valójában a pilótafülke elrendezés még a 90-es években volt trendi. Ezzel a stílussal a sofőrök úgy érezhették, mintha repülőgépben ülnének és pilóták lennének. Az alacsony, széles struktúra az ajtótól a középkonzolig húzódik és bőséges belső teret biztosít. Ebből a célból a vezető-orientált elrendezés kialakításához egy magasabb középkonzolt (96 mm-rel magasabb, mint elődjén) készítettünk. Ezenkívül az utasoldalon egy egyedülálló íves kapaszkodót is beépítettünk.


Az utastér nagyobbnak tűnik, mint elődjében. Milyen formai megoldások segítettek ebben?

Az első példa mindjárt a műszerfal. Az előd korábbi műszerfalával ellentétben a nagy felület két harmonikusan csatlakoztatott kijelzőből áll, ami fokozza az autó futurisztikus érzetét. A szögletes érintőképernyő a járművezető számára könnyen látható és leolvasható. A belső tér a vezető számára hozzáférést biztosít a legújabb technológiához, amit magabiztosan használhat. A második a hagyományos limuzinokhoz képest sportos, alacsonyan fekvő belső fogantyúk. A műszerfalat 40 mm-rel kiszélesítettük, így a tér sokkal tágasabb érzetet kelt. A műszerfalon végigfutó karcsú, csúcstechnikai érzetet keltő szellőzőnyílások szintén kiemelik ezt a hatást.


Hogyan alakították ki a színeket? Mit lehet ezek hátteréről tudni? 

Sokéves kutatást követően rájöttünk, hogy a vadonatúj Elantra sokféle vásárlóréteget vonzhat. Aztán megpróbáltuk megtalálni azokat a pontokat, amit a különféle vásárlók mindannyian igényelnek. A válasz az anyatermészet volt. Mindannyian szeretjük a hangulatos és kényelmes helyeket, mintha a természetben pihennénk. Így hoztuk létre a festékszíneket – az Amazon Grey és a Lava Orange árnyalatokat – a külső felületekre. És azok számára, akiknek az életmód szlogenje a „Lassú Élet”, szürke árnyalatokat készítettünk a modern, békés életvitelhez, amelyek jól illeszkednek az utastérben lévő melanzs színekhez.


Milyen színekben a legvonzóbb az Elantra? 

A csiszolt drágakőnek tűnő vadonatúj Elantra számára az Intense Blue lenne a legnagyszerűbb választás. A Lava Orange és az Amazon Grey szintén jó ötlet lenne. Az intenzív kék árnyalatról szólva egy krómozott csillogású kék gyöngyöt jelenítettünk meg. A Lava Orange esetében pedig színváltó pigmenteket használtunk a vörös, narancs és sárga árnyalatok fényvisszaverődéstől függő megjelenítéséhez. Az Amazon Grey szín alumínium pigmenteket, királyi kék gyöngy pigmenteket és türkizzöld gyöngy pigmenteket tartalmaz a mély, elegáns megjelenés érdekében.


Meséljen még nekünk azokról az anyagokról vagy a befejező műveletekről, amelyeket a jobb érzelmi kötődés érdekében használtak.

Az Elantra karcsú formavilága a Hyundai belső csomagolási tapasztalataival kombinálva olyan belső teret eredményezett, amely kiemelkedő kényelmet, funkcionalitást és praktikumot kínál. A hűtőrácshoz és az első lökhárítóhoz az elegánsabb megjelenés érdekében sötét krómot, míg a belső terek fémes megjelenéséhez folyékony-ezüst díszítést használtunk. Ezenkívül az ajtók burkolatán látható, C szegmensben ritkán alkalmazott foltvarrás és öltések issokat segítettek. 


Miért használtak aszimetrikus kettős színezést a belső térben? 

A belső tér aszimmetrikus kettős színei – amivel a vezetőülés és az utasülés teljesen eltérőnek tűnik – nem volt biztos választás. De a vezetőorientált elrendezés kedvéért mindent kipróbáltunk. A sofőr az utastérben egész úton függetlennek érezheti magát. Eddig a belső tér színei szempontjából a fekete volt a biztonságos választás. A vadonatúj Elantra azonban egy másik árnyalattal, a Modern Szürkével is rendelkezik. Ez a mi döntésünk – ami a választási architektúrára épül és kiszámítható módon megváltoztatja az emberek viselkedését anélkül, hogy bármilyen lehetőséget megtiltanánk vagy gazdasági ösztönzőiket jelentősen megváltoztatnák. Ez arra készteti ügyfeleinket, hogy a Modern Szürkét válasszák.

Személy szerint Ön melyik színt választaná az Elantrájához? 

Én a belső térhez a Modern Szürkét választanám. Az aszimmetrikus kettős színek a vezetőorientált elrendezést hangsúlyozzák. A vezető az utastérben egész idő alatt függetlennek fogja érezni magát.

Forrás: hyundaimotorgroup.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését