A Hyundai egy Volkswagen ID.3 riválist tervez


A Hyundai Motor valószínűleg még az idei év vége előtt tervezi bemutatni vadonatúj villanyautóját, amellyel egyértelműen a német Volkswagen ID.3 kompakt villanyautóját veszi célkeresztbe.

A Hyundai tavaly a Frankfurti Autószalonra időzítve mutatta be a 45 tanulmányautóját, amely formai megoldásaiban a 70-es évek ős-Ponyjához, illetve annak épp akkor 45 éve kupétanulmányához nyúlt vissza, míg a karosszéria alatt található technológiájában a Hyundai jövőbeli villanyautóit vetítette előre. A már intenzív tesztelés alatt álló prototípusok pedig arra utalnak, hogy a tanulmány kockaformái és éles vonalai a szériaváltozaton is megjelennek. 


A Hyundai szerint az „NE” a tanulmányhoz hasonlóan előremutató formavilágot kap, miközben a vállalat „Érzéki Sportosság” formatervezési koncepciójának evolúcióját is megtestesíti. Az „Érzéki” annyit jelent, hogy az autó formailag a vásárló számára érzelmileg fontos értékeket hordozzon, míg a „Sportosság” eltökélt szándéka ezen értékek innovatív mobilitási megoldások révén történő megvalósítására utal. A kémfotókon jól látható néhány olyan részlet, például az első fényszórók vagy a C-oszlop, amelyeket egyértelműen a 45 tanulmány ihletett.


A 45 tanulmány és annak alapján épített szériaváltozata egy teljesen új korszakot jelent a Hyundai Motor villamosítási stratégiájában, hiszen nemcsak a formatervezésben, de az elektromos járművek felépítésében is vadonatúj megoldásokat hoz. Az „NE” kódnév alatt fejlesztett kompakt modell a Hyundai Motor Group első olyan villanyautója lesz, amely a csoport E-GMP moduláris padlólemezét használja, amelyet kifejezetten az elektromos autók technológiájának befogadására legalkalmasabb formában fejlesztettek ki. 
     

Az „NE” pontos technikai specifikációiról természetesen egyelőre semmit sem lehet tudni, hiszen azokat ipari titoknak tekintik, ám a pletykák szerint a dél-koreai autógyártó elektromos összkerékhajtási rendszert fejleszt az új villanyautó számára. Ennek megfelelően egy kisebb villanymotor kerül az első kerekekhez, míg egy nagyobb, erősebb hátul biztosítaná a négykerék-meghajtást, így az autó összteljesítménye várhatóan nagyobb lesz, mint a 204 lóerős Kona Electric. 


A Hyundai várhatóan még idén, az év vége előtt bemutathatja a 45 szériaváltozatát, ám a gyártás és az értékesítés minden bizonnyal csak 2021 elején veszi kezdetét. A vállalat állítólag azt is fontolóra veszi, hogy az új modellt nem Dél-Koreában, hanem Európában fogja elsőként forgalmazni, hogy méltó ellenfelet állítson az európai konkurenseknek, főként a Volkswagen ID.3-nak. 

Forrás: thekoreancarblog.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését