Mégsem lesz hétszemélyes Hyundai Tucson?
Dél-Korea autós társadalma izgatottan várja az év második felében érkező vadonatúj Hyundai Tucsont, amelyről számos olyan pletyka kering a sajtóban, amelyek nyilvánvalóan túlzóak, de mindenképpen mutatják a felfokozott érdeklődést.
„Nagyobb, mint a Santa Fe” és „Az új Tucson hétszemélyes változatban is érkezik”. Ilyen és ehhez hasonló szalagcímekkel jelentek meg cikkek az utóbbi hónapokban Dél-Koreában, ahol az év második felében várják a Hyundai vadonatúj Tucson generációjának debütálását. Az amerikai autópiacon és Európában is nagyon fontos Tucson egy teljesen új modellként jelenik meg, amely elődjénél mindenképpen nagyobb lesz, hogy ezzel még népszerűbbé váljon az időközben érkezett konkurenciával szemben.
Az új Tucson pontos méreteit természetesen még nem tudhatjuk, de talán jó támpontot adhat a Hyundai által tavaly bemutatott Vision T PHEV tanulmányautó, amely alapján az új Tucson sorozatgyártású változata is készül. Ez a koncepciót 4 610 mm hosszú, 1 983 mm széles, 1 704 mm magas, a tengelytávja pedig 2 804 mm. A mostani Tucson ezzel szemben 4 480 mm hosszú, 1 850 mm széles, 1 650 mm magas és 2 670 mm-es tengelytávval rendelkezik. Az összes adat közül a legkiemelkedőbb a több mint 13 centit gyarapodó tengelytáv, ami azt is jelenti, hogy az új Tucson elődjénél lényegesen tágasabb lesz.
Persze a tanulmány és a végleges szériamodell méretei között lehetnek eltérések, de a növekedés irányát ez is mindenképpen mutatja. A nagyobb méretek miatt ezért sokan azt is hihették, hogy a Tucson túlnőhet a Santa Fén, ám ez tévedés. Még ha meg is tartják a Vision T összes paraméterét, az új Tucson nem lesz nagyobb, mint a most 4 770 mm hosszú Santa Fe, ami ráadásul s hírek szerint szintén új padlólemezt és ezzel nagyobb méreteket is kap az idei frissítés során. És éppen ezért nem lesz belőle 7 személyes változat sem. A hétszemélyes autók leginkább Amerikában keresettek, így hiába lesz a Tucson nagyobb, az új Tucson 7 személyesként veszélyeztetné a Santa Fe eladásait.
Az új Tucson prototípusai még mindig vastag álcázás alatt futnak Korea útjain, és bár a Nürburgringen tesztelt Tucson csak takarómatricákat viselt, mégis viszonylag keveset lehet megtudni az új modell formavilágából. Az egyedi hűtőmaszk különleges Y formát kap, a tavaly bemutatott Grandeur modellhez hasonlóan a hűtőmaszk elemei menet közben LED nappali menetfényekké alakulnak át, míg hátul is teljesen új, különleges lámpamegoldást fognak alkalmazni. Oldalnézetből pedig arra lehet számítani, hogy az új Tucson megőrzi a Vision T modellen megjelent és azóta az új Elantrán is alkalmazott különleges parametrikus éleket és íveket.
Nemrég már az új Tucson belső terét sem takarták el a fejlesztők, így azt is megtudhattuk, hogy az új Tucson ugyanazt a kormánykereket kapta, mint amit az Elantra is. Ebből pedig szintén azt a következtetést lehet levonni, hogy az új modell középkategóriás crossoverként megőrzi a Hyundai modellpalettáján elfoglalt pozícióját. Emellett viszont a sebességváltó is ugyanúgy nyomógombos menetválasztóvá alakul át, ahogyan a Sonata és a Palisade esetén már láthattuk, ami viszont egyben azt is jelenti, hogy a Hyundai igyekszik a legtöbb modern fejlesztését alkalmazni a középkategóriában is.
Az új Tucson további különlegessége mindenképpen a teljesen átrajzolt műszerfal lesz. Ez egy olyan elrendezés, amelyet mostanában nem láthattunk a Hyundai modelljein, egy teljesen új koncepció eredménye. A kémfotókon többféle változat is feltűnik: a hibridverzió hagyományos, mutatós műszeregységgel rendelkezett, ami várhatóan egy alapmodell tesztpéldánya, de sikerült egy olyan változatot is lefotózni, ahol a műszeregység helyére egy sötét LCD panel került.
A vadonatúj generáció lesz az első olyan Tucson, amelyet nemcsak benzines és dízel, de teljes értékű hibrid és konnektoros hibridváltozatban is kínálnak majd. A koreai sajtóhírek szerint megtartják az 1.6-os T-GDI benzines változatot, amit az eddigiekhez hasonlóan kézi, vagy 7 fokozatú DCT váltóval, első- és összkerékhajtással fognak gyártani, míg a kétliteres dízelmotorhoz 8 fokozatú automata jár. Emellett az európai gyártású modellek megőrizhetik az 1.6-os szívóbenzines és 1.6-os dízelmotorokat is. A környezetbarát hibridek ugyanazt a hajtásláncot kapják, mint az új Sorento, amely az 1.6 T-GDI turbóbenzines motort egy hatfokozatú automata váltóművel párosítja. Ezek a változatok kizárólag elsőkerék-meghajtásúak lesznek.
Az új Tucsont eredetileg júliusban vagy augusztusban tervezték bemutatni, de néhány pletyka szerint a Hyundai azóta kicsit átvariálta az új modellek bemutatási sorrendjét. A legfrissebb hírek szerint viszont marad az eredeti terv: az új modell előállítása a Hyundai Motor ulsani gyárkomplexumának 5-ös üzemében idén augusztusban kezdődik meg, amikor összesen mindössze 3 500 darab gyártását tervezték be, vagyis a bemutató legkésőbb valamikor augusztus végén, szeptember elején megtörténhet.
Ugyanebben az időszakban a Dél-Koreából a járványhelyzet miatt különleges minisztériumi engedéllyel Csehországba érkező mérnökök támogatásával Nosovicében is megindulhat az új Tucson összeszerelése, az európai piacra történő szériagyártás pedig legkésőbb októbertől indulhat meg.
Forrás: autopostkorea.com