Húszéves a Hyundai első hobbiterepjárója


A Hyundai Motor 2000-ben mutatta be a vállalat első szabadidóautóját, a Santa Fét, amely az elsőt követő további három generációjával a márka egyik meghatározó alappillérévé vált.  

A márkakereskedésekben 2001-től kapható Santa Fe a Hyundai leghosszabb ideje futó típusneve Európában. A mostani negyedik generációjával együtt látszik igazán, hogy az eltelt két évtized során a típus milyen jelentős formai, biztonsági és technológiai fejlődésen ment keresztül, újonnan bevezetett opcióival gyakran zászlóshajóként mutatva az utat. A Hyundai idén nyáron mutatja be a jelenlegi generáció továbbfejlesztett változatát, amely jelentős formai változásaival és villamosított erőforrásaival hoz újat a típus kínálatába.     


A húsz évvel ezelőtti világpremiert követően a Santa Fe gyorsan a Hyundai egyik legnépszerűbb modelljévé vált. Az Egyesült Államok egyik délnyugati városáról elnevezett jármű volt a Hyundai első hobbiterepjárója, amely fontos szerepet játszott abban, hogy a Hyundai megvetette lábát a hobbiterepjárók piacán. A többi Hyundai modelltől eltérően a Santa Fe saját típusemblémát is kapott, amely modell neve mellett a napsugarakat is ábrázolta és az új generációk is megkapták, hordozva ezzel a modell örökségét. Az elmúlt 20 év során a Hyundai több mint 5 260 ezer darab Santa Fe modellt adott el világszerte.  


„A Santa Fe volt a Hyundai első szabadidóautója, amely az egyik leghosszabb ideje futó modellsorozatunk, így nemcsak világszerte, de Európában is kulcsfontosságú modell” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketing alelnöke. „A Hyundai számára ez a modell egy történelmi ikon, amely a formatervezés, a technológia, a tágasság és a kényelem szempontjából folyamatosan továbbfejlődött. Legújabb frissítésével a Santa Fe fenntartja zászlóshajó modell szereplét a széles hobbiterepjáró-palettánkon, tovább hangsúlyozva örökségünket, miközben innovációival és villamosításával tovább emeli a tétet a mezőnyben." 


Első generációs Santa Fe (2000-2006): az eredeti bestseller

A Hyundai először a 2000-es Genfi Autószalonon mutatta be a Santa Fe modellt az európai közönségnek. Amíg a következő generációk az idő múlásával fokozatosan prémiumokká váltak, az első Santa Fe praktikus volt, amelyet funkcionalitása és megbízhatósága miatt nagyra becsültek. Az első generációs modell megkezdését követően nem sokkal, 2001-ben az Egyesült Államokban mutatkozó erőteljes kereslet miatt a Hyundainak jelentősen fokoznia kellett a típus termelési mennyiségét.


Az első generációs Santa Fe masszív, mégis kifinomult megjelenésű autó volt, de lényegesen hosszabb és szélesebb volt, mint a szegmens számos akkori versenytársa, hangsúlyozva ezzel a terepjáráshoz is alkalmas praktikumát. A tágas belső tér elegendő helyet kínált öt utas számára, amely mellett a csomagoknak is bőséges raktér állt rendelkezésre. Eközben a kényelmi felszerelések köre a légkondicionálót, a CD-lejátszót, valamint az elektromos ablakokat, tükröket és a napfénytetőt is beleértve, abban az időben teljes körűek voltak.


A vásárlók még nagyobb teljesítmény iránti igénye alapján a Hyundai 2003-ban egy erőteljesebb motorral és számítógépes vezérlésű összkerékhajtási rendszerrel korszerűsítette a Santa Fe modelljét. 


Második generációs Santa Fe (2006-2012): több erő, több tér és új biztonsági rendszer

A második generációs Santa Fe 2006 januárjában Detroitban, az Észak-amerikai Nemzetközi Autókiállításon mutatták be. Az új 2,2 literes dízelmotorral és a továbbfejlesztett 2,7 literes benzinmotorral felszerelt V6-os erőforrásokkal együtt a Hyundai jelentősen javított a modell kezelhetőségén és a sportosabb motorokkal az ügyfelek különféle vezetési és időjárási körülmények közötti igényeit igyekeztek kiszolgálni.


A kétezes évek közepére a formatervezés egyre fontosabbá vált az ügyfelek számára. Ezért a Santa Fe utódmodelljében kívül-belül jelentős változások történtek. Kívül asszertív hűtőrácsot, magabiztosan faragott vonalakat és finoman részletezett fényszórókat kínált. Ez a modern megjelenés bemutatta, hogyan alakult a márka formatervezési irányzata.


A belsőtérben számos puha tapintású, kiváló minőségű anyagot és alacsony fényű felületet használtak azért, hogy a Santa Fe második generációs modelljének vásárlói számára egy kis luxusérzetet biztosítsanak. Ezt a prémiumérzést a kék műszervilágítás tovább hangsúlyozta, amely a modell kezelőszerveit és kapcsolóit körülvette, a bőr kárpitozással kombinálva. Eközben több helyet kínált, mint korábban és először volt lehetőség arra, hogy egy harmadik üléssort is beillesszenek, az addigi ötüléses modellt egy hétszemélyes változattal kiegészítve.


Az akkori ügyfelek fokozott biztonsági felszerelések iránti igényei miatt a második generációs Santa Fe széleskörű biztonsági fejlesztéseket kínált, amelyek az iparág leghatékonyabb szabványosított technológiái terén újra bizonyították a Hyundai vezető szerepét. Az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), a blokkolásgátlóval felszerelt fékrendszer (ABS), a minden üléshez járó oldalsó függönylégzsák, a keréknyomás-ellenőrző rendszer és az aktív első fejtámaszok ekkortól már alapkivitelben jártak az autóhoz. Később egy prémiumváltozatot is bemutattak, amely beépített navigációs rendszert, visszapillantó tükörkamerát, sebességtartó automatát és fényérzékelőt is tartalmazott.


Harmadik generációs Santa Fe (2012-2018): továbbfejlesztett biztonság és fejlettebb kapcsolódás

A harmadik generációs Santa Fe nagy előrelépést jelentett a Hyundai számára, mivel még több kényelmet és minőséget, újrahangolt motorokat és jobb hatékonyságot kínált. Ezenkívül egy vadonatúj, „Storm Edge” fantázianevű formatervezési irányt mutatott be, amely kifinomult vonalakból, valamint merész és terjedelmes felületekből állt. Érzelmesebb, izmosabb megjelenésével és rengeteg prémium felszerelés beépítésével a vállalat bebizonyította, hogy elmozdult a tisztán funkcionális hobbiterepjárók irányából és ehelyett egy kifinomult életstílus járművet alkotott.


A sportos ötüléses és a hosszabb tengelytávú, három sorában hat vagy hét utas befogadására is alkalmas (Európában Grand Santa Fe néven árusított) változatként kapható harmadik generációs Santa Fe egy felfrissített crossover platformra épült. A hosszabb változat kissé átalakított formákat, köztük egyedi hatszögletű hűtőmaszkot, a B-oszlop új formai megjelenését, opciós 19 colos könnyűfém felniket és süllyesztett dupla kipufogóvégeket is kapott. Mindez is azt szemlélteti, hogy a korábbi modell erősségeinek, a praktikusság, a tágas tér és a megbízhatóság fenntartása mellett az új modell modernnek és dinamikusnak tűnt, amit ideálissá tettek arra, hogy a Hyundai típusa számára új vevőket hódítson meg.


Mindkét Santa Fe modell hasonló belső kialakítást kínált, ami teljes mértékben kielégítette az utasok kényelmi és funkcionalitása iránti igényeit. A 2010-es évek elején a technológiai fejlődés lehetővé tette, hogy az autógyártók ügyfeleik kényelmét és vezetési élményét számos intelligens kapcsolódási funkcióval javítsák. Ennek eredményeként a harmadik generációs Santa Fe egy opcionális többfunkciós nyolccolos érintőképernyőt kínált navigációval, ami egyszerűbb és intuitívabb felhasználói felülettel, valamint továbbfejlesztett hangfelismerési parancsokkal is kezelhető volt, miközben a telefonkapcsolat minősége is javult.


A harmadik generációs Santa Fével a Hyundai megerősítette elkötelezettségét, hogy ügyfeleinek kategóriaelső biztonsági felszereléseket kínáljon. Ezek közé tartozott egy prémium fékcsomag, amely az összes keréknél tárcsaféket, pánikfékezés érzékelése esetén vészfékaszisztens funkcióval kiegészített blokkolásgátló fékrendszert (ABS), valamint az autó terhelését érzékelő, az első és hátsó tengelyre jutó fékerőt automatikusan szabályozó elektronikus fékerőelosztót (EBD) is tartalmazott. A korszerű aktív biztonsági technológia ezen szintjének biztosításával a harmadik generációs modell a vezetők, az utasok és a gyalogosok védelmét is fokozta.


Negyedik generációs Santa Fe (2018-tól): SmartSense biztonsági rendszer és merészen új forma

Az előző generációk sikereire épülve a Hyundai 2018-ban mutatta be a Santa Fe negyedik generációs modelljét. Az autó prémiumérzetét tekintélyes megjelenése jól illusztrálja, miközben a legfejlettebb technológiával, a legjobb biztonsági felszerelésekkel és a rendkívül tágas belső térrel rendelkezik.


Az elegáns hobbiterepjáró széles, atletikus kiállása merész külső megjelenést kölcsönöz. Az autó első részét Hyundai jellegzetes kaszkád hűtőmaszkja határozza meg, míg az oldalán a tető mentén és a fényszóróktól a hátsó lámpákig nyújtózó karcsú vonalak díszítik. Mindezek az autó szerepét hangsúlyozzák a Hyundai crossover-kínálatának csúcsán. Belül ez az eddigi legtágasabb Santa Fe, a második sorban 38 mm-rel több lábtérrel.


A Hyundai legújabb SmartSense technológiájával felszerelt negyedik generációs Santa Fe a legbiztonságosabb a kategóriában, amit az Euro NCAP maximális ötcsillagos biztonsági besorolása is bizonyít. A Hyundai bebizonyította, hogy továbbra is törődik ügyfeleivel azáltal, hogy még innovatívabb funkciókat kínál, köztük a Hyundai saját fejlesztésű és az iparágban elsőként alkalmazott hátsó ülésriasztó rendszerrel, amely ultrahangos érzékelőt használ a gyermekek vagy háziállatok mozgásának észlelésére a hátsó ülésen és figyelmezteti a vezetőt, ha el kívánja hagyni az autót.


Egy másik fontos biztonsági felszerelés a hátsó keresztirányú ütközés-elkerülési asszisztens, amely egy 180 fokos területet szkennel a jármű mögött, figyelmezteti a vezetőt és az ütközések elkerülése érdekében szükség esetén fékez is. Ezenkívül a Hyundainál a negyedik generációs Santa Fe elsőként kapott HUD kijelzőt, amely a fontos információkat a szélvédőre vetíti.


A vadonatúj Santa Fe a Hyundai HTRAC fejlett összkerékhajtási rendszerével van felszerelve, amely továbbfejlesztett nyomatékvezérlésével a jármű sebességének és az útfogásnak megfelelően állítja be a megfelelő hajtásmódot. Ez minden vezetési helyzetben, akár hóban, csúszós utakon, akár normál útviszonyok mellett is támogatja a Santa Fe vezetőjét és emellett javítja a kanyarodási stabilitást is.


Az első generációs modell bevezetése után 18 évvel ez a hatalmas, elegáns hobbiterepjáró a Hyundai prémium zászlóshajó modelljévé vált Európában. Az elmúlt két évtizedben a Santa Fe folyamatos fejlesztései megmutatták a Hyundai elkötelezettségét a legújabb szolgáltatásokkal rendelkező, minőségi termékek fejlesztése iránt. A továbbfejlesztett negyedik generációs modell részleteit a vállalat a közeljövőben hozza nyilvánosságra.

Forrás: hyundai.news

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését