A Hyundai a negyedik legnagyobb villanyautó-gyártó


A Hyundai csoport idén tovább tudta növelni piaci részesedését az elektromos járművek piacán, ahol a tavalyi ötödik hely után az első negyedéves adatok szerint már a negyedik legnagyobb EV gyártó.

A Hyundai Motor és a Kia Motors nagyvolumenű beruházásokat tervez járművei villamosítása érdekében. 2019 végén a Hyundai Motor a befektetőknek bemutatta a „2025 Stratégia” elnevezésű programját, amelynek keretében a következő hat év során teljes befektetéseinek hatodát a villamosításra kívánja fordítani, 2025-ben pedig a harmadik legnagyobb EV gyártóként már 560 ezer villanyautót szeretne értékesíteni. A Kia Motors „Plan S” programja keretében ugyanebben az időszakban 11 új villanyautóval 12,3 százalékos részesedést szeretne elérni a villanyautók szegmensében.   

A globális villanyautók piacán ugyanakkor a Hyundai és a Kia máris figyelemreméltó eredményeket ért el. Amíg az eladási rangsorban 2014-ben még csak a 15. helyen álltak, öt évvel később, 2019-re már az 5. helyen foglalták el. Az idei év első negyedének adatai alapján a koreai autógyártó csoport már 24 116 darab villanyautót tudott eladni, amivel a Tesla, a Renault/Nissan és a Volkswagen csoport mögött a negyedik helyet foglalják el.  


A Hyundai és a Kia elektromos modelljei a Tesla kivételével különösen a hatótáv tekintetében már ma is az élbolyhoz tartoznak. Az amerikai Hybrid Cars autós magazin 2019-es hatótávtesztjében a Tesla modelljei az első három helyet szerezték meg, míg utánuk a Hyundai Kona és a Kia Soul és e-Niro modelljei következtek. A Chevrolet Bolt és a Nissan Leaf csak a Hyundai csoport autói után végeztek a felmérésben.   

Továbblépve a Hyundai és a Kia 2021 januárjától kezdődően az új, e-GMP padlólemezre épülő vadonatúj villanyautókat terveznek bemutatni. A belsőégésű motorral szerelt járművek padlólemezei ugyanis villanyautók készítéséhez nem elég hatékonyak, különösen a helykihasználás és a gazdaságos működés tekintetében. Ezért a Hyundai kifejlesztette az új, kizárólag villanyautók részére készített padlóvázát, amellyel a gyártó szerint konkurenseinél is fejlettebb technológiát sikerült megalkotniuk.   

Forrás: businesskorea.co.kr

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai i30 megkapta második ráncfelvarrását

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését

2024 új Hyundai és Kia modelljei