A Hyundai új hangjelző rendszert fejlesztett villanyautóihoz
A Hyundai csoport részegységgyártó leányvállalata, a Hyundai Mobis Akusztikus Járműfigyelmeztető Hangrendszer néven a világon elsőként egy olyan virtuális motorhangrendszert fejlesztett ki, amely az autó hűtőrácsát használja.
A villanyautók némaságát eddig az autógyártók különböző hangszórók beépítésével igyekeztek megoldani, amit egy rezgő tábla továbbított a külvilág felé. A Hyundai Mobis új virtuális motorhangrendszere azonban a hűtőmaszk burkolatát használja erre a célra, amely rezgőlapként figyelmezteti a környezetét, miközben a korábbi hangrendszerekhez képest az új fejlesztéssel súly-, méret- és költségcsökkentést lehet elérni.
A Hyundai Mobis szerint az új rendszerben a rezgőlapot az első hűtőmaszk burkolatának hátsó oldalához rögzítik, így maga a rács válik rezgőlappá. Ennek eredményeként a meglévő rendszerekhez képest az új súlyát harmadára, méretét pedig felére tudták csökkenteni. Így a részegység ára is csökkenhetett. A vállalat azt is elmondta, hogy az új hangrendszerhez olyan új figyelmeztető jelzéseket is párosítottak, mint az irányjelző hangja vagy épp az alacsony akkutöltöttségre figyelmeztető jelzés. A rendszert továbbá külső hangszóróként is lehet használni.
Az Európai Unióban az új elektromos és hibrid járműveket akusztikus járműfigyelmeztető rendszerrel (AVAS) kell felszerelni azért, hogy a gyalogosok és a látássérültek könnyebben meghallják az autók közeledését. Az AVAS egy hangot generál, ha az elektromos járművek 20 km/óra alatti sebességgel haladnak előre vagy hátra.
Az elektromos és hibrid modellek számára a Hyundai csoport egy olyan virtuális hangrendszert mutatott be, amely szintetikus hangjával az alapjáraton működő belső égésű motor hangját utánozza. A Hyundai Mobis szerint az új rendszer versenyképes, mert hangnyomásban vagy a torzulás mértékében egyáltalán nincs veszteség.
Forrás: ajudaily.com