A Hyundai és a Samsung új villanyautó-együttműködésről egyeztetnek
A Hyundai és a Samsung, Dél-Korea két legnagyobb ipari vállalatának vezetői nemrég egy találkozót tartottak, ahol a jövő elektromos autóihoz kapcsolódó akkumulátortechnológiai együttműködésről beszélgettek.
A Samsung csoport alelnöke, Jae-yong Lee az eseményen megismertette Eui-sun Chungot, a Hyundai Motor Group vezetőjét, valamint a vele tartó Albert Biermannt, a Hyundai csoport fejlesztési részlegének vezetőjét és Bo-shin Seot, a csoport terméktervezési vezetőjét a Samsung vadonatúj szilárdtest-akkumulátortechnológiájával és megvitatták egy esetleges együttműködés lehetőségeit. A találkozóra a Samsung SDI Cheonanban található gyárában került sor, ahol az okostelefonok és a villanyautók akkui készülnek. Ez az első olyan alkalom, amikor Lee, a Samsung Electronics vállalat alelnök örököse üzleti megbeszélésen találkozott a Hyundai Motor Group autóipari konglomerátum vezetőjével, Chunggal.
A mai villanyautókban széleskörűen elterjedt lítium-ion akkumulátorokhoz képest a szilárdtest-akkumulátorok sokkal nagyobb energiasűrűséget biztosítanak, miközben biztonságosabbak is azoknál. A lítiumos akkukkal ellentétben a szilárdtest-akkukban ugyanis az elektrolitok nem folyékony, hanem szilárd állapotban vannak. A Samsung március elején jelentette be, hogy kutatóinak sikerült egy olyan szilárdtest-akkumulátor technológiát kidolgozniuk, amelynek révén egy villanyautó akár 800 kilométeres hatótávot is elérhet, feleakkora méretű, mint a mostani autóakkuk, életciklusa pedig 1 000 feltöltést bír ki.
A Hyundai csoport jelenleg arra törekszik, hogy jövőre az önállóan kifejlesztett Globális Elektromos Modulplatformra (E-GMP) épülő új villanyautót mutasson be. Az új platformot elsőként a Hyundai új nagyméretű „NE” kódnéven fejlesztett, valamint a Kia Motors új elektromos crossover modelljei kapják meg. A Hyundai egy másik koreai akkugyártó vállalattal, az SK Innovationnal a múlt év végén kötött egy 8,2 milliárd dolláros megállapodást arról, hogy az autógyártó a következő 5 év során 500 ezer villanyautóhoz szükséges akkumulátort vásárol.
A két csoport közötti kapcsolat akkor kezdett kibontakozni, amikor a Samsung a 90-es évek végén a Samsung Motors vállalattal belépett az autóiparba, majd a francia Renault 80 százalékos részesedést vásárolt benne 2000-ben. A Samsung autóipari visszatéréséről szárnyra kelt pletykák alapja, hogy Lee 2016-ban megvásárolta a Harman multimédiás és hangrendszereket gyártó vállalatot.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója eddig soha nem vásárolt akkumulátorokat a Samsungtól elektromos járműveihez. A Hyundai Kona Electrichez az LG Chem, míg a Kia e-Niro modelljéhez az Sk Innovation biztosítja az akkumulátorokat. A két vállalat vezetői a tárgyalást követően úgy nyilatkoztak, a koreai villanyautó-iparág fejlesztése érdekében megállapodtak az együttműködésről.
A két csoport közötti kapcsolat akkor kezdett kibontakozni, amikor a Samsung a 90-es évek végén a Samsung Motors vállalattal belépett az autóiparba, majd a francia Renault 80 százalékos részesedést vásárolt benne 2000-ben. A Samsung autóipari visszatéréséről szárnyra kelt pletykák alapja, hogy Lee 2016-ban megvásárolta a Harman multimédiás és hangrendszereket gyártó vállalatot.
Dél-Korea legnagyobb autógyártója eddig soha nem vásárolt akkumulátorokat a Samsungtól elektromos járműveihez. A Hyundai Kona Electrichez az LG Chem, míg a Kia e-Niro modelljéhez az Sk Innovation biztosítja az akkumulátorokat. A két vállalat vezetői a tárgyalást követően úgy nyilatkoztak, a koreai villanyautó-iparág fejlesztése érdekében megállapodtak az együttműködésről.
Erre a találkozóra akkor került sor, amikor Dél-Korea mindent megtesz annak érdekében, hogy a villanyautó-iparágat különböző ösztönzőkkel és törvényi lehetőségekkel előre mozdítsa. A Hyundai Motor a Kia Motors leányvállatával közösen 44 környezetbarát járműtípust kíván bevezetni, többek között az e-GMP padlólemezre alapozva 23 villanyautó készül, amelyekből összesen 1,06 millió darabot kívánnak értékesíteni 2025-re.
Forrás: koreaherald.com, businesskorea.co.kr