Első képeken az új Hyundai i30 N DCT
A Hyundai Motor múlt hónapban mutatta be a vadonatúj nyolcfokozatú DCT váltóval szerelt Veloster n modelljét, amely hamarosan az i30 N kínálatában is megjelenik majd.
Albert Biermann, a Hyundai Motor N Performance Nagyteljesítményű Járműfejlesztési Részlegének vezetője korábban már beszélt arról, hogy az autógyártó egy új, 8 fokozatú duplakuplungos DCT sebességváltót fejlesztett ki. Ez az új robotizált váltómű többek között arra is alkalmas, hogy az N szériás modellek számára is megfelelő gyorsasággal képes váltani és ezzel megőrizni az N modellekre jellemző élvezetes vezethetőséget.
Biermann már akkor előrevetítette, hogy a Veloster N modellt követően ez a 8DCT sebességváltó a közeljövőben a modellfrissített i30 N és Fastback N szériában is megjelenik majd. Erre pedig a legjobb bizonyíték azok a friss kémfotók, amelyek vélhetően egy repülőtéren készültek és azt mutatják, amint egy álcázott i30 N és egy szintén vastag álca alá burkolt i30 Fastback N prototípus megérkezett.
Az álcázás miatt persze nem sok látszik az i30 N modellek külső megjelenéséből, annyi azonban mindenképpen szembetűnő, hogy az első fényszórók a már bemutatott frissített i30 és i30 N Line szériához hasonlóan LED menetfény-csíkokat kaptak, a hűtőmaszk méhsejtalapú mintázatot visel, alul pedig a nagyteljesítményű modellekre jellemző jellegzetes vörös csík is megmaradt. Ugyanígy oldalt feltűnnek az új, feketére fújt könnyűfém kereke, amelyek mögött vörös féknyergek kandikálnak ki.
Ami viszont még izgalmasabb, az az utastér, ahol ott találjuk a két ülés között az automata váltó vaskos karja jellegzetesen kitüremkedik. A fóliázás miatt azt nem lehet jól kivenni, hogy vajon az i30 N is megkapja-e a Veloster N DCT-ben bemutatott fénylő N logós üléseket, azt viszont egyértelműen ki lehet venni, hogy – legalábbis a fotózott prototípus – nem kap digitális kijelzőt, hanem a sportos hangulat miatt maradnak a jól bevált analóg műszercsoportnál.
Az i30 N frissített változata minden bizonnyal megkapja a frissített i30 szériában bevezetett újdonságok nagy részét, így többek között a 10,25 colos érintőkijelzős multimédia rendszert, amelyhez vezetékmentes Android Auto/Apple CarPlay csatlakozás is jár, a Bluelink rendszert, valamint a továbbfejlesztett aktív és passzív biztonsági rendszereket is.
Forrás: thekoreancarblog.com
Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!