A Hyundai nagyon bízik az új i10 európai sikerében
A Hyundai tavaly év végén mutatta be új, harmadik generációs i10 kisautóját, amely lágy felületeivel és éles vonalvezetésével kíván teret nyerni az európai miniautók szegmensében.
A Hyundai Motor szerint az új i10 külső formanyelve a lágy felületekkel és éles vonalak kontrasztjával hoz újat a miniautók szegmensébe, amit az autó alacsonyabban húzódó tetővonala és szélesebb kialakítása még tovább hangsúlyoz. A Hyundai reményei szerint a harmadik generációs i10 modelljével növelni tudja piaci részesedését az európai miniautók szegmensében.
„Az új i10 kulcsfontosságú modellünk Európában” – mondja Andreas-Christoph Hofmann az új modell lisszaboni nemzetközi tesztvezetésén idén januárban. Az i10 leköszönő generációja tavaly annak ellenére a szegmens öt legnépszerűbb képviselője közé verekedte fel magát, hogy közben értékesítési eredménye 5,4 százalékkal esett vissza, miközben olyan modelleket hagyott a háta mögött, mint pl. a Volkswagen Up. És miközben egyre több autógyártó hagyja el a minikategóriát, Hofmann szerint a Hyundai Európában továbbra is erős miniautós keresletre számít.
A JATO Dynamics adatai szerint a Hyundai Európában tavaly értékesített 555 ezer új autójának 14 százaléka, azaz megközelítőleg 78 ezer darab volt i10. A vállalat statisztikája szerint a Hyundai első i10-esének 2008-as bemutatkozása óta a modellből összesen több mint 1,1 millió példány talált gazdára. Az autót Európa számára a Hyundai törökországi gyára készíti, míg Indiában egy módosított változatát Grand i10 Nios néven gyártják és forgalmazzák.
A szegmens egyik kulcsfontosságú tényezője az elérhető árfekvés, így a Hyundai úgy határozott, hogy az új i10 indulóárát 11 ezer euró alatt (nálunk ez 3,45 mFt) tartja. Az autógyártó ehhez a meglévő két korszerű benzines erőforrásra korlátozta az i10 motorpalettáját. Jelenleg nincs tervben az i10 bármilyen villamosított változatának fejlesztése, habár az i10 rendelkezik egy olyan energia-visszatöltési rendszerrel, amely a jármű vitorlázási funkciójában nyeri vissza a kinetikus energiát, amit az akkumulátorba tölt vissza. Hofmann ennek ellenére nem zárta ki, hogy az EU jövőbeli emissziós büntetéseinek elkerülése érdekében középtávon a Hyundainak is szüksége lesz összes modelljének villamosítására is.
Annak érdekében, hogy az új i10 még vonzóbbá váljon a fiatalabb vásárlóközönség számára, a Hyundai továbbfejlesztette az autó kapcsolódási és multimédiás rendszerét. „Az i10 vásárlókörének jelenlegi átlagéletkora nem olyan fiatal, mint azt mi szeretnénk” – magyarázta Hofmann. Ezért az új i10 egy opciós 8 colos színes érintőkijelzőt kapott Apple CarPlay és Android Auto integrálással, amely mellett vezetékmentes mobiltöltőt és a Hyundai 4G modemmel ellátott Bluelink telematikai rendszerét is beépítették az autóba.
Elődjével összehasonlítva az új i10 20 mm-rel szélesebb (1 680 mm), 5 mm-rel hosszabb (3 670 mm), miközben az autó tengelytávja 40 mm-rel (2 425 mm) nőtt, ami nagyban hozzájárult az új i10 belső terének tágasságához. A Hyundai a szegmens „legmagasabb biztonsági előírásaihoz” híven az új i10 esetében számos fejlett vezetéstámogató rendszer már alapáron jár az autóhoz. Ezek között olyan felszerelések is megtalálhatóak, mint a sávtartó rendszer, az első ütközésmegelőző rendszer, a vezetői éberségjelző és az automatikus távolsági fényszórókapcsolás.
Forrás: autonews.com