Hyundai teherautók teszik zöldebbé Korea útjait


A dél-koreai kormányzat szeretné zöldebbé tenni hazai haszonjármű-piacát, amelynek részeként most a logisztikai iparág több résztvevőjével kötött egy szándéknyilatkozatot. 

a koreai Környezetvédelmi minisztérium bejelentette, hogy az ország szállópor és széndioxid szennyeződésének csökkentése érdekében összesen 8 200 darab elektromos kisteherautó beszerzéséhez nyújt támogatást. A hivatal ennek keretében két autógyártóval és öt logisztikai vállalattal – a Hyundai Motorral, a Kia Motors-szal, a CJ Logistics, a Hanjin, a Lotte global Logistics, a DHL Korea és a Hyundai Glovis vállalatokkal – írt alá szándéknyilatkozatot azért, hogy minél több környezetkímélő elektromos kisteherautót helyezzenek forgalomba.  


„A szándéknyilatkozatot azért kötöttük meg, hogy az állami és a magánszektor összefogjon és arra ösztönözze a nagy számban szállítójárműveket használó logisztikai vállalatokat, hogy elavult dízelmotorral szerelt teherautóikat elektromos üzeműekre cseréljék és ezzel csökkentsék a szállópor és széndioxid kibocsátás szintjét” – mondta a minisztérium egyik képviselője, aki azt is hozzátette, a kormányzat egy megfelelően sűrű töltőhálózatot is felállít a Hyundai és Kia új elektromos kisteherautói számára.    


A megállapodással összhangban a logisztikai vállalatok körülbelül 8 200 darabos járműflottájukba 2 800 darab 1 tonnás elektromos kisteherautókat vásárolnak. Az elektromos kisteherautók iránti igény tavaly december óta folyamatosan emelkedik Dél-Koreában, mivel a Hyundai csoport akkor mutatta be a továbbfejlesztett teljesítményű Hyundai Porter II EV és a Kia Bongo III EV modelljeiket. Az elektromos kisteherautókból 2020 első negyedévében összesen 2 890 darabot értékesítettek Dél-Koreában, miközben egy évvel korábban ugyanezen időszakban csak 3 darab kelt el.  


Az új Hyundai Porter II Electric és a vele azonos alapokra épülő Kia Bongo EV-ben egy 184 lóerős villanymotor dolgozik, amely az 58,8 kWh kapacitású akkumulátorával együtt 211 kilométeres hatótávot tud biztosítani a járműnek. A CCS rendszerű villámtöltő 100 kW-os változatával az akkuk 54 perc alatt tölthető fel 80 százalékra. A vállalat közleménye szerint a korábbi dízelmotoros Porterrel szemben elérhető 50 százalékos üzemanyagköltség-csökkenés mellett a koreai vállalati ügyfelek a villanymotoros teherautók számára elérhető ártámogatás és kedvezőbb adóbesorolás előnyeit is élvezhetik.

Forrás: koreaherald.com

Dönci Hyundai-KIA Blogja a Facebookon és az Instagramon! Hírek, fotók, videók és még több Hyundai! Csatlakozz Te is! Katt!
Beszélgetnél a Hyundairól vagy tanácsra lenne szükséged? Gyere és csatlakozz Te is a Dönci Hyundai Univerzumához! Itt biztosan megtalálod a választ! Katt ide!

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Hyundai is bevezetheti autóiban a fizetős funkciókat

Alapvető értékek - Hyundai i30 1.4 MPi Life teszt

A Hyundai leállítja két dízelmotorjának és motoralkatrész-gyárainak termelését