A Hyundai az ETCR-ben folytatná a TCR-ben elért sikereit
A Hyundai Motor a Rali-világbajnokságban, majd a Túraautó-világkupán elért sikerekre építkezve az ETCR mezőnyében folytatná, amely nemcsak a versenysportot tenné zöldebbé, de a gyártók is megmutathatnák azon új technológiáikat, amelyeket később az utcai villanyautók is megkapnak.
Az elmúlt években a Hyundai mind a FIA WTCR, mind pedig a FIA WRC versenysorozata révén fontos motorsport-szereplővé vált, az elektromos motorsport feltörekvése pedig most a vállalat villanyautók fejlesztésében elért tapasztalataira épülve lehetőséget teremt a tisztább versenyeken jövőorientált technológiák bemutatására. A Hyundai célja, hogy az elektromos versenysport területén is versenyképes szereplővé váljon, amely a tökéletes házasságot képviseli a társaság két legfontosabb alappillére között: a teljesítmény és a haladás.
A TCR kategória lehetőséget adott a Hyundai számára, hogy megmérettesse magát a motorsportban. A Hyundai az i30 N TCR versenyautójával bizonyította, hogy egy szériamodell hogyan lehet egy ütőképes versenyautó optimális alapja. Az i30 N TCR debütálása óta az élen jár a világkupa-sorozatban. A kategória versenyképessége ellenére ez a modell két egymást követő bajnoki címet nyert a FIA Túraautó-Világkupán, valamint Németországban, Oroszországban, Malajziában és Ausztráliában, illetve Európában, Ázsiában és Észak-Amerikában nemzeti és regionális bajnoki címeket is megszerzett. Az i30 N TCR már hét különféle sorozatban nyert 2020-ban világszerte.
Az utcai i30 N sportmodell alapjaira a TCR előírásoknak megfelelően felépített i30 N TCR egy 2.0 literes turbófeltöltős motorral rendelkezik, amely egy hatfokozatú szekvenciális sebességváltóhoz kapcsolódik. Az autó elsőkerék-meghajtású és 100 literes üzemanyagtartállyal rendelkezik.
„Az i30 N TCR egy kiváló, mindenre kiterjedő csomag: a kezelhetőség, a motor és az padlóváz egyensúlya – hihetetlenül erős" – mondta Gabriele Tarquini, a 2019-es FIA WTCR világbajnoka. Gabriele Tarquini számára az autó ugyanolyan fontos, mint a pilóta és a mögötte álló csapat: „Természetesen ahhoz, hogy bárhol bajnok legyen, kell egy jó pilóta és mögötte egy jó csapat, de szükség van egy gyors autóra is – és az i30 N TCR határozottan ilyen."
Egy ETCR versenyautó kifejlesztése lehetővé teszi a Hyundai Motorsport számára, hogy kiaknázza a túraautók között megszerzett tapasztalatait, amit eddig az i30 N TCR és a Veloster N TCR modellekben kamatoztattak. Az ETCR ideális lehetőség a nagyteljesítményű, sportos autók és az alternatív energiaforrások párosítására, új dimenziót adva a Hyundai motorsport stratégiájához és sikereihez.
A Veloster N ETCR a Hyundai legelső elektromos versenyautója. Az utcai Veloster N modell alapján kifejezetten a 2020-ban induló új ETCR kategóriához tervezték. A hátsókerék-hajtást középre beépített motorral kombinálja, ilyet pedig a Hyundai Motorsport először fejlesztett ki. A Williams Advanced Engineering padlóba épített 798 voltos akkumulátorának csúcsteljesítménye 500 kW, folyamatos teljesítménye 300 kW. A hátsókerék-meghajtású versenyautó kihasználja mindazt a tapasztalatot, amelyet a Hyundai Motorsport autóversenyekkel kapcsolatban megszerzett és az i20 R5, az i30 N TCR, a Veloster N TCR és az i20 Coupe WRC versenytípusokhoz hasonlóan a csapat székhelyén, a németországi Alzenauban készült.
„Nyilvánvaló, hogy hatalmas különbség van abban, hogy a villanymotor hogyan adja le teljesítményét a szokásos benzinmotorhoz képest” – mondja Augusto Farfus, a Hyundai Motorsport ETCR tesztpilótája. „A gyorsulás nagyon erőteljes – azt mondanám, hogy ez az autó egyik legjobb tulajdonsága. Még szükség van némi fejlesztésre, de a Veloster N ETCR-rel végzett tesztelés során már több nagy fejlesztést is végrehajtottunk. Az i30 N TCR volt a Hyundai Motorsport első versenyautója, ami a világ minden táján győzni tudott. Biztos vagyok benne, hogy a Veloster N ETCR - mint a Hyundai első elektromos versenyautója – ugyanolyan sikeres lehet."
Forrás: hyundai.news